Toon posts:

Plotseling opnieuw aan/uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej,

ik heb een probleem. Tot onze verbazing schiet de computer opeens zonder reden (denken wij) uit en start automatisch op. het is trouwens bij allemaal tegelijk niet bij eentje ofzo..

heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

Klippy

Still Game

Hmm dit staat in NT :?

WOL (Wake On LAN) aan staan dan?

edit:

Wacht ik lees nu nog een keer, gaat 'ie nou aan of uit?

Welk OS?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Alleen de computers, of ook andere apparaten? Wellicht een probleem in de meterkast? Zou je wat duidelijker kunnen zijn.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En wat heeft dit met NT te maken :?

Move NT > OH

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
het gat hier om xp en het raare is de meter kast lijkt me ook sterk want het zijn 2 verschillende groepen die tegelijk uit gaan.. (zich herstarten dus)

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:34:
het gat hier om xp en het raare is de meter kast lijkt me ook sterk want het zijn 2 verschillende groepen die tegelijk uit gaan.. (zich herstarten dus)
:?

Dus alles op die groep gaat uit of toch allen die PC's? Gaan ze tegelijk uit dan?

Je hebt trouwens mogelijkheid om PC's uit te schakelen via netwerk, mischien heb je 'n server die zo'n signaal stuurt ofzo, maar dat lijkt me sterk. Kan 't iig eens proberen uit te zetten in XP, weet niet zo snel waar dat staat, heb hier geen XP bij de hand.

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:34:
Zou je wat duidelijker kunnen zijn.
Zitten ze wel aan elkaar verbonden in een netwerk? Allemaal XP? Staan de andere computers aan of uit? Gaan ze allemaal tegelijk aan en uit of is het af en toe eentje? Verder relevante dingen die we moeten weten?

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-07 23:31
Gaat het nou om een pc of om meerdere.

Edit, soz niet goed gelezen, zeker nog slaap in me ogen. :(

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
het is heel raar soms gaan ze alleen uit (dus niet tegelijk met meerdere) maar vanochtend gingen ze tegelijk trouwens niet alle pcs (ze zitten niet in de meterkast op dezelfde groep)
ze hebben allemaal XP en ze zijn allemaal met elkaar verbonden. het netwerk bestaat uit 50 pc's

de configuratie is:

Amd Athlon 1600+ 266fsb
256 Ddr pc-266
ECS k7s5a sis735t
120 Gb maxtor
Muse XC
CTW y400 miditower ATX CE 300 Wat
coolermaster dp5-6l31c
3com 9-0B
Geforce 3 TI 200 64mb

Verwijderd

Topicstarter
ze staan aan en gaan opeens uit..
en start gelijk opnieuw op

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:52:
het is heel raar soms gaan ze alleen uit (dus niet tegelijk met meerdere) maar vanochtend gingen ze tegelijk trouwens niet alle pcs (ze zitten niet in de meterkast op dezelfde groep)
Ik zou dus toch even kijken of er niets in de meterkast mis is :).

edit:
Of laten kijken natuurlijk :P.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik denk niet dat er iets in je pc's zit dat ervoor zorgt dat ze allemaal spontaant uit/aan gaan (aan/uit is veel raarder :P). Ik zou ook maar eens een electricien in je meterkast je meter kast laten onderzoeken, want dit klinkt niet best.

MechWarrior || Monsters Game

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:52:
ze hebben allemaal XP en ze zijn allemaal met elkaar verbonden. het netwerk bestaat uit 50 pc's

de configuratie is:

Amd Athlon 1600+ 266fsb
256 Ddr pc-266
ECS k7s5a sis735t
120 Gb maxtor
Muse XC
CTW y400 miditower ATX CE 300 Wat
coolermaster dp5-6l31c
3com 9-0B
Geforce 3 TI 200 64mb
Hummm dus jij hebt 50 PC's daar met zo'n config, leuk bedrijfje dan :P

En die gaan alle 50 uit en je laat niet eens iemand komen kijken, maar je kan wel zulke PC's betalen en weet niks van comuters, raar verhaal 8)7

Verwijderd

Topicstarter
haha nee ik loop stage in een game cafe vandaar maar de man die alles kan :) is op vak dus moet ik het probren op te lossen en dat ik nik van comps weet wou ik ook weer niet zeggen maar is jou mening want ik vind het raar dat er 2 groepen tegleijk iets fout doet.. en voor je iemand inhuurt kan je het beter zelf proberen toch?

Verwijderd

Topicstarter
het is trouwens heel af en toe en niet altijd das ook wel weer raar..
en het izjn ook niet altijd allemaal tegelijk maar soms een voor een volgens mij hebben we hier een poltergeist ofzo ;)

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 16:41:
haha nee ik loop stage in een game cafe vandaar maar de man die alles kan :) is op vak dus moet ik het probren op te lossen en dat ik nik van comps weet wou ik ook weer niet zeggen maar is jou mening want ik vind het raar dat er 2 groepen tegleijk iets fout doet.. en voor je iemand inhuurt kan je het beter zelf proberen toch?
Jamaar ik vraag me toch echt af hoe lang dat nu is, als 2x die PC's uitvallen midden in een game krijg je toch heel wat scheldende klanten he :D

Lijkt me niet dat je dan professioneel overkomt en vervolgens de stagaire erop afstuurt :P

Maar goed ik weet 't ook niet hoor, denk ook niet dat je hier meer oplossingen krijgt hoor, lijkt me echt 'n stroom probleem.

edit:
Heb je al geprobeerd die remote uitzet zooi uit te zetten voor de zekerheid?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd maar kan het niet vinden maar zal toch nog even zoeken..

en ik d8 misschein is hier de oplossing maar nee dus.. er moet dus even iemand met veel verstand van naar kijken..

maar gasten thnx!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 23 september 2002 @ 16:46:
[...]

Jamaar ik vraag me toch echt af hoe lang dat nu is, als 2x die PC's uitvallen midden in een game krijg je toch heel wat scheldende klanten he :D

Lijkt me niet dat je dan professioneel overkomt en vervolgens de stagaire erop afstuurt :P

Maar goed ik weet 't ook niet hoor, denk ook niet dat je hier meer oplossingen krijgt hoor, lijkt me echt 'n stroom probleem.

edit:

Heb je al geprobeerd die remote uitzet zooi uit te zetten voor de zekerheid?
hang voor de grap maar een lampje op die groep van de PC's en wacht tot ze weer uitvallen. is je lampje ook uitgeweest dan ist inderdaad de stroom
voorziening,

en ff de functie uitzetten dat die de vorige status hersteld,

dus als je de stekker er uithaalt als die aanstaat en er weer in stopt dat die dan NIET meteen aanslaat :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 16:51:
[...]

hang voor de grap maar een lampje op die groep van de PC's en wacht tot ze weer uitvallen. is je lampje ook uitgeweest dan ist inderdaad de stroom voorziening,
Hoeft niet, kan ook ff een dipje in de spanning zitten waardoor je lampje 0,5 seconde wat zwakker brandt, maar dat hoeft niet te zien te zijn.

Verwijderd

Heb ik ook gehad en toen lag het aan m'n voeding.
Pagina: 1