[XSLT/MSXML] Parser veranderd mn encoding!

Pagina: 1
Acties:

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:35
Hoi, ik heb dus een function die een RS uit een SQL Server database haalt, en die omzet naar XML (mbv ASP). Werkt prima, maar deze RS wordt gevuld met een CMS. En dit CMS loopt de input strings na, en replaced de 'niet standaard' HTML/ASCII entities (bijv. ' é " ñ) naar Entity Numbers (bijv. apostrophe wordt ')

Als ik nu m'n functie deze tekst uit de database laat halen, dan veranderd de MSXML parser deze string nóg een keer. Dus ' wordt ' foute boel dus :'(

Weet iemand waarom de parser dit doet, en hoe je dit eventueel kunt voorkomen? objXMLDom.ValidateOnParse = false helpt niet.......

edit:

Ok, naar aanleiding van [rml][ XML/ASP] special characters en createCDataSection[/rml] heb ik het disable-output-escaping="yes" attribuut geprobeert, en het werkt!

M'n waarom vraag blijft staan though :)

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 11:49
He Ozy, de topic van de Inspiron 8200 was gesloten, dus doe ik het maar ff zo....
Je gaf aan dat je niet kon zien hoe vol je batterijen zaten.. maar dit kun je gewoon inschakelen. Ga naar het configuratie scherm > energiebeheer > geavanceerd > vink aan: pictogram altijd in systeemvak weergeven. Ook kun je in energiebeheer waarschuwingen instellen als je batterijen bijna leeg zijn.

Gr.

Rabor

Kepi_nl

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is op zich wel een taak van de parser. Waarom laat je het cms ze niet gewoon niet-converteren? Als niets lukt, zul je het zelf terug moeten converteren ;-)

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
het waarom staat eigenlijk ook al in dat topic dat je aangeeft (mn eigen topic :P)
wat mbravenboer al zegt is dat de parser voor de handling van speciale tekens moet zorgen, niet jij zelf. Ik dacht inderdaad zelf eerst ook dat het netter was om in een CMS alles te converteren. Maar in principe moet de browser/parser dit gewoon doen.

Het converteren van speciale characters naar hun html entity code is wat mij betreft een van de dogma's van webdesignen, die in principe verkeerd is.

Nu het antwoord op je vraag. De XML parser moet ervoor zorgen dat de input correct verschijnt, omdat volgens de W3C standaarden & verboden is zal hij dit omzetten naar & , tenzij je expliciet opgeeft dat hij dit niet moet doen (met disable-output-escaping="yes").

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!