Toon posts:

hardware installeren in een beveiligd Windows NT

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Freecom FHD1 (=externe hd 60gb) aangeschaft en die wil ik dus op school graag gaan gebruiken. Hij werkt op de USB-poort (usb1 en 2)

Op school is Windows NT geinstalleerd die dus sterk beveiligd is. Ik kan wel programma's installeren (bijvoorbeeld MSN, Winmx,wat dan ook), explorer gebruiken, winzip etc. Configuratiescherm kan ik niet bij.

Maar ik kan dus niet de software (drivers) voor mijn hd installeren omdat ie dan zegt dat ik geen rechten heb. Ik neem aan dat dat is omdat ie dan belangrijke dingen in windows moet aanpassen.

mijn vraag dus: Is er een manier om dit te omzeilen en zodat ik dus die drivers kan installeren?

mvg, chris

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mijn vraag dus: Is er een manier om dit te omzeilen en zodat ik dus die drivers kan installeren?
Ja, netjes aan de systeembeheerder vragen of hij je even die rechten geeft. Die policy is er niet voor niks, dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat je die zonder goedkeuring gaat uitschakelen.

Virussen? Scan ze hier!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 08:19

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

NT 4.0 => GEEN USB support.
Windows 2000 wel support (maar met locale admin rechten).

Dus dan weet je wat je te doen staat :)

ff de admins lief aankijken

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Ja .. inloggen als Admin en hardware installen :)
Onder win98 gebruikte ik altijd POLEDIT.EXE .... maar bij NT gaat dat niet zo makkelijk denk ik :|

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
wildhagen schreef op 23 september 2002 @ 15:06:
[...]

Ja, netjes aan de systeembeheerder vragen of hij je even die rechten geeft. Die policy is er niet voor niks, dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat je die zonder goedkeuring gaat uitschakelen.
Wat een wijze tekst zeg :P

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NuKeFaCe schreef op 23 september 2002 @ 15:07:
[...]

Wat een wijze tekst zeg :P
:)

En trouwens, het is USB, dus dat gaat inderdaad niet werken in NT4, die heeft geen USB-support. Had ik even over het hoofd gezien.

Virussen? Scan ze hier!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:03:

Je zult dan toch bij de admin moeten zijn.

Op zich zijn er voor wat apparaten (redelijk experimentele) NT4 USB drivers, maar zeker niet zonder het aan de admin te vragen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.