Gaat mijn USB Bus dit trekken ?

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Ik wil graag het volgende:

Mijn Microsoft Natural keybord pro aansluiten op mijn laptopje (met usb poort) en dan een optische muis en HP 5550 allebij in de hub van mijn toetsenbord.

Maar nu vraag ik mij af of ik dan geen problemen kan krijgen vanwege de bandbreede van USB, Dus als ik BV een grote kleuren foto wil uitprinten dat mijn muis dan minder goed reageert omdat ze allebij op dezelfde poort zitten.

PS: Kom aub niet aanzetten met "probeer het eens" want ik moet de printer en muis nog kopen dus ik kan het niet gewoon proberen.

Alvast bedankt!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 16:32

Xtremelead

powered by E-MU

Als je usb poort voldoet aan alle standaarden en normen, dan zou het gewoon moeten werken. Er zijn dus bepaalde normen gesteld, maar: met een boven- en een ondermarge. Als je notebook rond de ondermarge zit, zou het kunnen zijn dat je probleempjes krijgt.
Moeilijk te zeggen dus.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• Wild pigeon
Het word een Ibook (G3 700mhz, 384MB ram.).
En die dingen zijn volgens mij best ok :)

Verwijderd

Ligt eraan wat voor batterij je hebt

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 08:46

TwoR

Gekleurde stippen

Ik ben van mening dat dit wel moet lukken.

• originalmycroft
  • Laatst online: 09-07 20:33
Bij mij gaat mn trakcball ook raar doen als ik hem op USB aansluit en mn webcam gebruik.... Echt jammer dat die bandwidth niet zo groot is

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 16:32

Xtremelead

powered by E-MU

ik meen laatst ergens gelezen te hebben dat de in de usb standaarden 500mA opgegeven staat. Wat de marge precies was weet ik niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Xtremelead op 23-09-2002 15:44 . Reden: maar wat heeft dat met bandbreedte te maken?? 8)7 ]

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• M4rtijn
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 11:09

M4rtijn

Spinnin' around

De HUB van zo'n keyboard levert maar 100mA per poort...

[ Voor 0% gewijzigd door M4rtijn op 23-09-2002 15:48 . Reden: typo ]

• Wild pigeon
M4rtijn schreef op 23 september 2002 @ 15:47:
De HUB van zo'n keyboard levert maar 100mA per poort...
dus dat gaat niet werken ?

(PS: op het moment dat ik al die aparaten aan mijn ibook hang dan zit hij wel in het stopcontact, dus wat betreft de accu maakt het niks uit)

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik zou het gewoon proberen. En in het geval dat het niet ideaal werkt er een actief usb hubje met een externe voeding bij kopen van een euro of 30. Dat werkt in ieder geval.

Work- & gamestation & Huiskamergenot

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 06:57

4POX

Everybody is wired

Die muis gaat die zonder problemen doen.. En die printer ook als die een externe voeding heeft ..

Ik heb zelf ook dat toetsenbord en heb daar een logitech dual optical aanhangen en een NETMD minidisc speler.

AKA Rinkel weblog

• Wild pigeon
4POX schreef op 23 september 2002 @ 17:03:
Die muis gaat die zonder problemen doen.. En die printer ook als die een externe voeding heeft ..

Ik heb zelf ook dat toetsenbord en heb daar een logitech dual optical aanhangen en een NETMD minidisc speler.
Thanks!

Verwijderd

desnoods een powered Hub kopen?
Laptop -> USB-hub -> toetsenbord, printer, muis
laat ff weten oif het lukt. Ben benieuwd.

Jouw gewenste situatie is dus laptop -> keyb -> muis, printer.

• Wild pigeon
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:03:
desnoods een powered Hub kopen?
Laptop -> USB-hub -> toetsenbord, printer, muis
laat ff weten oif het lukt. Ben benieuwd.
Hmm, wat is een powered Hub ? is dat elke losse hub die je in de winkel koopt (zoals BV dit cheap hubje: pricewatch: USB HUB 4 Poorts )

Zo niet, wat is een powered hub ? (sorry ben niet zo thuis in hubjes & USB facts)
Jouw gewenste situatie is dus laptop -> keyb -> muis, printer.
Jep dat klopt!

Verwijderd

powered hub is een usb-hub met een eigen netvoeding. Sommige andere usb-hubs hebben geen eigen power-supply en geven dus te weinig stroom door aan stroomvretende apparaten. Zo zal 2 scanners op jouw toetsenbord aansluiten niet bepaald gaan werken.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 06:57

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 19:48:
powered hub is een usb-hub met een eigen netvoeding. Sommige andere usb-hubs hebben geen eigen power-supply en geven dus te weinig stroom door aan stroomvretende apparaten. Zo zal 2 scanners op jouw toetsenbord aansluiten niet bepaald gaan werken.
Een scanner heeft toch een eigen voeding..

Ik zag vanmiddag een USB zipdrive die zijn power uit de USB bus haalt.. Volgens mij zit dat spul net tegen het kunnen van de USB bus aan.

AKA Rinkel weblog

• Wild pigeon
hmm dan ga ik het zooitje binnenkort maar eens bestellen, bedankt voor de reacties mensen!
Pagina: 1