Toon posts:

Cisco 801 router firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een firewall zetten om een Cisco 801 router (op andere lokatie, duitsland). Aangezien ik dat nog nooit gedaan heb leek het mij zinvol om naar een hulp programmatje te zoeken. Ik heb dus Cisco Configmaker gedownload. Wanneer ik Autodetect Device Wizard doe zegt Configmaker dat het een 1720 router is :?
Terwijl ik voor 99% zeker weet dat het wel een 801 router is. En bovendien krijg ik dan nog een error dat Cisco Configmaker (de nieuwste versie) geen leased line support heeft enzo. (terwijl deze router wel gebruikt maakt van een leased line)

2 vraagjes,

Hoe kom ik er voor 100% achter welke router het is?
Is er misschien betere software die ik kan gebruiken als hulpmiddel voor opzet router configuratie dan Cisco Configmaker?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Okey, de vraag hierboven wordt een beetje anders. Het gaat nog wel over dezelfde router. Alleen ben ik er achter gekomen dat het (toch) een
1720 is. (met het commando show version).

Mijn vraag is nu of het nodig is om een routing protocol te gebruiken :?
En zoja welk routing protocol?

Dit heeft alleen denk niet meer zoveel met SA te maken....

Move?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat mag je ook in Schop een Modje vragen. Liever zelfs, ik kan niet alles lezen ;)

Moveje dan maar SA -> NT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Schopje!

1e post is niet meer van toepassing. Het gaat dus om de 2e post (routing protocol).

p.s
De router staat in duitsland en is geconnect met het WAN van UUNET (worldcom)

Verwijderd

gebruiken zijn neigbours een routing protocol, wat is de beschikbare bandbreedte, en hangen er nog routers achter die 1720 ?

Als het een lollypop constructie is kun je net zo goed een statische defualt gateway configgen. Routing protocollen over low bandwith connections is over het algemeen ook geen succes.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
show running-config doet wonderen om te zien wat er geconfigureerd is :)
Ook kwa routing protocollen.
Show ip route wil ook nog wel eens handig zijn, zie je in ieder geval hoe je routes in je route tabel zijn gekomen.

-offtopic-
heb sinds vandaag een 803, maar heb geen isdn 8)7
-offtopic-
Pagina: 1