Klap over speakers als ik auto afzet

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Ik krijg een klap over mijn speakers te horen als ik mijn motor afzet, ik heb 2 versterkers, 1 necom 2x190W en een Marquant (bagger) 4x150W. Ik hoor ook een fluit toon die hoger wordt naarmate mijn motor meer toeren maakt, ik heb al een 35A filter op mijn voeding gekocht, die helpt wel een beetje voor het fluitgeluid maar verders niet. Stroom wordt rechtstreeks van accu geleverd via 30A zekering, massa gaat via chassis. Weet iemand hoe ik die klap kan wegkrijgen?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
En als je die bagger versterker eruit haalt? M'n vader heeft het ook gehad, nieuwe versterker erin en over ...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

In eerste instantie is je autoradio hoofdverdachte.

Als je autoradio uitgaat, moet die netjes 'afsluiten' en uitgaan zonder de versterker nog een klap over de signaalkabel te geven. Dit is eenvoudig te testen door de signaalkabels van de versterker te halen, je autoradio aanzetten (dan gaat bij een goede normale installatie ook het versterkergedeelte aan middels de remote) en de motor aan en uit te zetten. Als het klappen dan niet voorkomt (en dat is waarschijnlijk het geval), moet je toch echt bij je autoradio zijn. Oplossingen daarvoor zijn er eigenlijk niet, dan een fatsoenlijke radio aanschaffen.

Als dit niet de oorzaak is, heb je meer problemen. Als de klap uit je versterker zelf komt, is er m.i. weing hoop voor de versterker en moet je het kreng gewoon lozen. OVerigens zijn Marquant versterkers nou niet bekend vanwege hun uitmuntende storingsongevoeligheid. Ik ga er wel vanuit, dat je minimaal dubbel afgeschermde signaalkabels gebruikt. Je zou voor het fluiten nog ruisfilters voor voeding en signaalkabels kunnen proberen.

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

"probeer eens eenaparte massa te leggen
die klap over je speakers ligt aan je versterker

what?

• maddog_rvo
het ligt iig niet aan de signaalkabel, als ik die los heb fluit t nog dat knallen over signaal heb ik nog niet geprobeert ga ik zo even doen.

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dit ook een aantal keren bij mij zelf gehad en een aantal keren bij vrienden.

de oplossing bij mij was altijd de massa. zowel de klap die je hoor en die hoge fluittoon

het kan ook voorkomen als je de spanings kabels naast he line kabels hebt liggen dat het daar aan ligt maar daar hebben ze filters voor.

specs : http://specs.tweak.to/7435

• maddog_rvo
ligt iig niet aan de signaal kabel, moet massa verleggen nog proberen, moet ik hem dan gewoon rechtstreeks naar de accu leggen??

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kan ook kijken of en geen lak/roest/vet bij het aansluit punt waar de massa draad van je versterker je auto raakt zit een eigen massa is mischien niet overdreven.

specs : http://specs.tweak.to/7435

Pagina: 1