Toon posts:

[boot probleem] Computer piept na boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen. ik heb het volgende probleem:

ik heb een winNT 4.0 systeem en alles werkt daarop naar behoren. Maar nadat ik probeer een internet ISDN Modemkaart van E-tech probeer te installeren, geeft hij tijdens het opnieuw starten van de computer een reeks van lange pieptonen en blijft het systeem haken. Ik snap zelf nix van IRQ's en zo, dus misschien zou dat het kunnen zijn. daar ga ik dan van uit. Hebben jullie misschien een oplossing?

Jullie zouden me heel erg helpen!

Allan

ps. Owja het systeem is een P133 met 32mb geheugen. Is dit nuttige informatie? 8)7

Verwijderd

1 - als de kaart er weer uit gaat , dan nog steeds piepjes ?
2 - soms per ongeluk een andere kaart aangeraakt zodat die niet meer in het slot zit ?
3 - als dit niet helpt , minimale configuratie en dan kijken waanneer ie gaat piepen

Verder helpt het als je met moederbord merk verteld en hoeveel piepjes en of er lange / korte tussen zitten !

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2002 14:13 . Reden: type ! ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:10

Reptile209

- gers -

Ik gok op een conflict tussen je videokaart en de ISDN-kaart. Stop die ISDN eens in een andere gleuf of zet 'm op een ander IRQ dan je video (in je BIOS)

Zo scherp als een voetbal!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Of je pakt de manual erbij van je mobo.
Staat EXACT in wat al die piepjes betekenen.

Is een stuk eenvoudiger dan iets met zulk weinig info op GoT te posten ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
ik kan helaas geen andere info meer verstrekken omdat dit voor een klant is, en ik zit hier nu op de helpdesk. vandaar...