Toon posts:

dualboot installatie: Windows werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb tevergeefs geprobeerd om mijn pc dualboot geinstalleerd te krijgen, Linux boot nu wel, en ik kan ook wel kiezen om NT te booten, maar het werkt niet.
Ik vermoed dat hem zit in het feit dat NT op een ide-raid0 volume staat en dat de versie van lilo hier niet mee om kan gaan oid. Heb suse 7.2 op een aparte disk geinstalleerd, Win2k staat op 2 andere disks die samen een raid0 volume vormen. Heb een abit kt7 mainboard met een hpt370 controller (bios versie 2+).

Iemand een idee hoe ik win2k weer in kom?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik weet niet in hoeverre je 2k nog kan starten maar heb je de rescue-optie van 2k geprobeerd? Zou je niet lilo maar de boot loader van 2k gebruiken dat is het een zaak van de cd erin en klaar, maar in dit geval is het misschien iets lastiger. Wellicht dat het toch kan en 2k wordt teruggevonden, maar lilo ben je dan d8 ik kwijt en je moet dus later wel met een flop linux in om nog es te proberen wat je in gedachten had. Raid weet ik helaas weinig van.. In welke volgorde heb je de zaken geinstalleerd en heeft 2k eerder wel gewerkt in raid-0?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Welke versie van lilo heb je? Vanaf versie 22.x of zo kan ie RAID partities op een HPT370 booten.

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee welke versie van lilo ik heb, gewoon die standaard bij Suse 7.2 zit, een oude dus lijkt me. Hoe kan ik lilo upgraden?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Demotiverend voor de meedenkers als mensen geen antwoord geven op vragen.. ;)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

lilo -V geeft de versie. Had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt me. Lilo vind je hier. Er zijn geen precompiled packages te vinden op die site van Lilo. Dus even uitpakken, 'make && make install' gevolgd door 'lilo' en dan eens opnieuw kijken of het nu wel wil booten.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ga het proberen. Ben benieuwd............

Verwijderd

Topicstarter
shit...
make: ***[partition.o] Error 1

Verwijderd

Da's niet fiijn. Hier compileert ie zonder problemen maar da's een andere Linux distro. Andere bootloader of een RedHat rpm proberen of via NT bootmanager ? Ik kan je wel een andere Lilo versie mailen, misschien dat die het wel doet..

Verwijderd

Topicstarter
hmm, heb via een rpm van de suse 8 ftp site wel lilo weten te upgraden. kijken of dit werkt....

Verwijderd

Topicstarter
helaas, het ligt niet aan lilo, je moet een driver zien te laden. Heb nu mijn kernel naar 2.4.16 geupgrade, maar nog niks. Er zijn wel linuxdrivers voor die meuk hpt370 controller, maar weer net niet voor Suse 7.2, wel voor 7.1 en 7.3.... Aaaahhh, iemand moet die controller toch onder linux aan de praat hebben gekregen. Ik wil alleen mijn windows weet booten. Niemand????

Verwijderd

Die drivers zitten gewoon in de kernelsource vanaf versie 2.4.10. Dus even een goede kernel bakken met support voor je chipset en ataraid.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat kan. Ik ben echter een lui varken en daarnaast een aix beheerder en heb ik van linux nog maar nauwelijks kaas gegeten. MAW, ik heb de kernel met rpm geupgrade. Was erg simpel, maar nu heb ik alleen maar een melding dat er iets anders is als ik lilo draai, en helaas nog geen /dev/ataraid. Maar ik ga wel kijken of ik het omgekeerd voor elkaar krijg, eerst win2k weer fixen met de CD, daarna met een andere bootloader hopelijk linux weer aan de praat krijgen, ik heb onder linux de partities op het raid-volume toch niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een bootloader die mijn problemen oplost, lilo dus niet, en grub volgens mij ook niet. Ik ga nu Bootmagic proberen....

Verwijderd

Topicstarter
Nou, eind van het verhaal: Ik kan nu weer in win2k, maar heb nog altijd géén dualboot. Kan wel in linux door te booten vanaf DVD, maar géén werkende dualboot. Kan ook nergens vinden hoe ik dit nu aan de praat moet krijgen. Heb geprobeerd met de booloader van win2k het zaakje aan de praat te krijgen, maar kom dan niet verder dan LI en een bevroren systeem.
Iemand een idee?

Verwijderd

Op http://www.tldp.org/HOWTO/HOWTO-INDEX/mini.html staat een heel rijtje HOWTO's over dit onderwerp. Bijvoorbeeld deze .

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al gezien. Helaas, ik heb linux in de MBR geinstalleerd. Weet echter niet hoe ik op achteraf basis lilo in /boot krijg.

Verwijderd

Booten vanaf cd of install flop en iets ingeven als linux root=/dev/hda1 meegeven bij de eerste prompt.. (als je linux root op /dev/hda1 zou staan)
Die LI foutmelding kan slaan op een foute /etc/lilo.conf. Zoek eens op die term hier op GoT of op Google. Kom je genoeg topics tegen. Die foutmelding is ook wel met Google te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een drama. Heb nu mijn raid0 weg gegooid, win2k op singledisk, redhat 7.3 op andere disk. Met grub, nog niks. Werk nu even met een bootflop voor linux. niet ideaal.
Pagina: 1