Toon posts:

Zelf Ati Radeon Ve S-Video-composiet adapter maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er helemaal gek van. Om DivX te bekijken te bekijken deed ik dit altijd met mijn Realmagic Holllywood + en DivX+. Via een adapterkabeltje naar composiet goed beeld maar een heel werk om het aan de praat te krijgen. Daarom een Radeon Ve PCI met tv-out Retail. Maar dus geen tv-out adapterkabeltje S-video composiet kabeltje erbij. En mijn tv kan dus natuurlijk alleen composiet aan.

Winkel gebeld en ze hebben me een adapter toegestuurd. Maar met deze adapter dus alleen zwart-wit. Dan maar naar een andere winkel gegaan en een andere adapter gekocht. Deze zou wel goed werken. Maar als ik deze aansluit detecteert de kaart de tv-uit niet. Wat echter wel lukt is om eerst op te starten met de zwart-adapter, deze vervolgens omwisselen met de 2de adapter. Dan heb ik kleur maar zodra ik dan iets via de drivers instel wordt de verbinding verbroken. De tv-uit is dus niet kapot ofzo.

Daarom zelf ook nog geprobeerd een S-Video naar composiet kabel te maken met een transitor met 470 Pico weerstand maar dan wordt de tv ook niet gevonden. Je ziet alles geprobeerd maar nog niet aan het werk. Waar kan ik zo'n blijkbaar "speciale" ati adapterkabel kopen? Niet op ATI website want die verkopen die kabels alleen in Amerika. Of moet ik nog ergens anders opletten bij het maken van een adapter voor een ATI kaart

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03
Probeer Hercules eens, dat is de ATI leverancier voor Europa :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]