Toon posts:

mijn edimax router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Als een complete noob kom ik hier aanzetten in een wanhopige poging dat iemand mij kan uitleggen hoe ik mijn router aan de praat krijg!

Onlangs heb ik een router gekocht van het merk edimax. Het is de bedoeling dat wij twee pc's aansluiten op de router via 1 chello (kabel) lijn. Nu schijn je je ip automatisch te moeten laten toewijzen dmv een DHCP server (in netwerkomgeving automatisch ip laten toewijzen). Het blijkt dat in de provincie waar ik woon eigenlijk alleen maar statische ip adressen worden uitgedeeld (ik ben geen uitzondering helaas). De vraag is dan ook of er een mogelijkheid bestaat om internet te delen via een statisch ip adres op mijn router (ik wijs de router aan als 1 ip adres). Iemand een idee?

Nog iets wat me niet duidelijk is. Om mijn router te kunnen configureren moet ik inloggen via een inlogscherm. Maar daar zit een password achter waarvan ik niet kan achterhalen wat nou kan zijn. In de handleiding staat dat er bij default geen password is, tja hoe kan dit nou? Misschien is er een standaard password voor mijn router (EDIMAX). Iemand een idee wat dat kan zijn?..

BVD

Verwijderd

Probeer als login ADMIN en geen password.

Statisch IP ? Bij chello doen ze dat in mijn regio op MAC adres. Dat adres is bekend bij chello en alleen dat adres krijgt een statisch ip adres.
Omdat jij niet je netwerkkaart maar je EDIMAX router gebruikt zal je het MAC adres van je netwerkkkaart moeten invoeren in je EDIMAX zodat chello een vast ip adres geeft.

Voor de rest hoef je bijna niets te configureren aan je EDIMAX denk ik.

Ik heb zelf een Draytek Vigor 2600 (hiervoor had ik een 2200).

MAC adresje invoeren en ik was klaar.

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04

thaMini

Tool !!

Heb je al op de site gekeken?? Ik denk www.edimax.com
Volgens mij heeft edimax ook een importeur in Nederland, maar daar weet ik de naam niet zo 1 2 3 niet van. Daar staan wel de instellingen voor Nederlands Breedband.

Be small, act BIG.

Verwijderd

pff murs toch :)

Verwijderd

Hoe je IP-adressen op je prive netwerk toewijst mag je helemaal zelf weten.
Daar heeft de provider nix mee te maken. ;)

Je externe adres is wel statisch begrijp ik? Dat is alleen maar goed dan hoef je je pc niet aan te laten staan.

Volgens mij haal je interne ipadressering en externe door elkaar....:?

In je handleiding staat wat je moet doen als je je ww vergeten bent, succes

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51
Ik hoorde dat het atm werkend was :)

Offtopic:

FU MUAD!

Feyenoord!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens hij werkt al. Dank voor de tips systeemprutser en Thamini. Heb kunnen inloggen op de router en vandaar doe je gewoon een "quick install". Ook moet je nog een aantal poorten toewijzen voor games etc. Hij werkt prima zo.. dank aan allen :)

Extern ip = statisch adres yep

Is het handig om een password op de router te zetten of moet je dan steeds opnieuw inloggen op de router op het moment dat je opstart? Of alleen de firewall erop houden..

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:38
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 18:14:
Is het handig om een password op de router te zetten of moet je dan steeds opnieuw inloggen op de router op het moment dat je opstart? Of alleen de firewall erop houden..
Mooi dat het werkt.

Het lijkt mij uit beveiliging een erg goed idee om een wachtwoord op je router te zetten.

Wanneer je je computer opstart kan je direct internetten dus hoef je niet inteloggen op je router. Je hoeft alleen in te loggen wanneer je instellingen wil veranderen.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
bij mijn edimax router (BR-6004+) was het default password: "password"

Welk type router heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een BR-6104 model.

1 ding is mij niet duidelijk. Als we op beide computers online gaan gamen vliegen de pings omhoog.

In het boekje staat dat ik poorten moet toewijzen bij de zgn. "special applications". Kan iemand uitleggen welke poorten?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:05:
Ik heb een BR-6104 model.

1 ding is mij niet duidelijk. Als we op beide computers online gaan gamen vliegen de pings omhoog.

In het boekje staat dat ik poorten moet toewijzen bij de zgn. "special applications". Kan iemand uitleggen welke poorten?
Dat kan kloppen jah, meestal des te sneller je verbinding is, des te lagere pingtijden heb je!
Als je tegelijk gamed deel je je bandbreedte, is je verbinding dus langzamer en gaan je pingtijden omhoog!
Is een normaal verschijnsel!

En wat die poorten betreft, dit is voor als je servers op een pc in je interne netwerk wil draaien, voor welke apps welke poorten moeten wijs ik je door naar het grote poortmappingsverhaal, dat asl fac in network troubleshooting staat.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Pagina: 1