Toon posts:

HD Indeling Toepasbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey Mede Tweakers,

Ik wil omdat ik met mijn ICT opleiding ben begonnen mezelf wegwijs maken in Windows NT. Maar omdat deze alleen op C: kan worden geinstalleerd moet ik wat met me ruimte gaan schruiven.

Ik heb 1x een Maxtor 30 gig en 1x een Maxtor 40 gig is het mogelijk om de HD zo intedelen.

Maxtor 30 gig :

C: Windows NT ( Fat 16 ) 2 gig uiterlijk
D: Windows XP ( Fat 32 ) 8 gig
E: Games ( Fat 32 ) 20 gig

Maxtor 40 gig :

F: Music ( Fat 32 ) 10 gig
G: Downloads ( Fat 32 ) 20 gig
H: Unlocated Space

Krijg ik op deze manier geen problemen met Windows Xp zijn de ruimtes over de HD goed verdeelt of wat zou ik hier aan kunnen veranderen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Windows Operated Systems - Policy

Wat heb je zelf uitgezocht? Waar denk jij waar de problemen gaan komen? Wat heb je al geprobeert?

Het is niet de bedoeling dat je iets post in de trend van "kijk hier even naar en zeg of het kan" zonder dat jij zelf wat probeert. Ik zou voorstellen dat jij de beoogde indeling gaat bewerkstelligen en bij problemen, indien je daar niet uitkomt, een topic plaatst...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil weten of ik geen problemen krijg met Windows XP of Als ik Windows Xp op mijn 2de HD neerzet dat hij wel normaal wil gaan booten.

• Powerpaultje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 22:50
volgens mij hoeft Windows NT niet speciaal op de C:\ geinstalleerd te worden
Bij ons op school moesten we hem installeren op de D:\ omdat op C: de ghost zou komen

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoe moet ik dual booten?
Vaak kiezen mensen ervoor om meerdere besturingssystemen op een systeem te installeren. Dit gaat heel goed, maar er kunnen ook diverse problemen ontstaan. Er zijn diverse oplossingen mogelijk. Als je kiest voor bijvoorbeeld Windows 98 en Windows 2000, dan installeer je eerst Windows 98 op bijvoorbeeld C: en dan Windows 2000 op D:. Na de installatie van Windows 2000 krijg je een leuk bootmenu waaruit je kunt kiezen. Je moet er wel voor zorgen dat je C: niet converteert naar NTFS (tijdens de setup). Doe je dit wel kun je Windows 98 niet meer opstarten en zul je C: moeten formatteren als FAT32. Als je Windows 98 en bijvoorbeeld Windows ME op een systeem wilt gebruiken dan kan dit niet standaard. Hiervoor moet je een speciaal programma installeren dat bootmanager heet. Er zijn veel bootmanagers in omloop. Een voorbeeld is XOSL, maar er zijn er veel meer. XOSL is freeware.

Mocht je na het installeren van Windows 2000 Windows 98 hebben geïnstalleerd en je bootmenu is weg, boot dan vanaf de Windows 2000 CD, kies voor repair en dan voor de optie repair bootmenu.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Eerst NT4, dan XP installeren werkt het beste. Al zo ik zelf voor NTFS gaan - zeker als je het voor oefening doet wil je ook de rechten er bij betrekken. Ook vwb. je indeling is zelf proberen het best en je leert er het meest van.

2 GB resp. 8 GB is in principe genoeg, maar aangezien we niet weten wat voor programma's je draait kunnen we niet zeggen of het voor jou ook zo is.

Kortom; lees de FAQ door (en het WOS policy, maar ook de andere subfora), en probeer het gewoon :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.