Ik zit hier thuis met een Win2k server met 2 nics die het internet bij mij binnenbrengt (NAT server) en dient als DC en fileserver. Nu zat ik bij grc.com eens te kijken hoe het met de beveiling gestelt is en heb wat testen laten uitvoeren. Alle poorten zouden "Stealth" zijn, dus dat het lijkt alsof ze niet bestaan, maar hier geloof ik dus niets van. Ik heb geen firewall of andere zaken t.b.v. beveiliging geinstalleerd
. (naast alle security fixes natuurlijk)
Mijn vraag is eigenlijk, is win2k server standaard (goed) beveiligd en wat zou je me kunnen aanraden om mijn server beter te beveiligen. Liefst geen 3rd-appz aanraden, ik zou graag de mogelijkheid willen gebruiken die zich binnen het OS bevindt.
Wat ik al geprobeerd heb is:
FAQ doorlezen
TCP/IP Filtering aangezet (maar dit is meteen voor alle nics, lijkt mij dus niet de goede)
Met portmappings zitten kloten in RRAS console
Volgens mij zie ik echt wat over het hoofd, graag hulp of link naar beginners FAQ "Beveilig je thuisnetwerk" ofsow.
Mijn vraag is eigenlijk, is win2k server standaard (goed) beveiligd en wat zou je me kunnen aanraden om mijn server beter te beveiligen. Liefst geen 3rd-appz aanraden, ik zou graag de mogelijkheid willen gebruiken die zich binnen het OS bevindt.
Wat ik al geprobeerd heb is:
FAQ doorlezen
TCP/IP Filtering aangezet (maar dit is meteen voor alle nics, lijkt mij dus niet de goede)
Met portmappings zitten kloten in RRAS console
Volgens mij zie ik echt wat over het hoofd, graag hulp of link naar beginners FAQ "Beveilig je thuisnetwerk" ofsow.