Multimonitor is relax :P
Dan moet je even zoeken op StringTokenizer en je moet even kijken bij de Integer class. Nu heb je genoeg info om dit probleem op te kunnen lossen.
nou, vooruit, omdat ik me verveel...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| public Vector stringToIntegerList(string s)
{
StringTokenizer tok = new StringTokenizer(s, " ");
Vector intList = new Vector();
while (tok.hasMoreTokens())
{
try
{
intList.add(new Integer(Integer.parseInt(tok.nextToken()));
} catch (NumberFormatException e) {}
}
return intList;
} |
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Ik vind dit ook wel een beetje jammer NDF82. Op P&W is het beleid zo dat de topicstarter zelf ook moeite moet doen en de wil moet tonen om bij te leren.
Als je dan kant en klare code post die de oplossing is van de TS zijn probleem, dan is dat beleid eigenlijk waardeloos.
Als je dan kant en klare code post die de oplossing is van de TS zijn probleem, dan is dat beleid eigenlijk waardeloos.
https://fgheysels.github.io/
We kunnen het nog perfectioneren. Het lijkt me nutting om in deze methode een ArrayList te gebruiken ipv een Vector. De syncronisatie van de Vector maakt het allemaal toch net ff wat trager, en aangezien je hier een methode hebt die ook static kan zijn, is ie toch al thread safe.
Als we toch op die toer gaan dan zou ik liever het volgende gebruiken:
List getalList = new Vector();
hierdoor zit je nog minder vast aan de gekozen lijst implementatie. En verder is bij de moderne vm`s de overhead van synchroniseren lang niet meer zo groot als vroeger en niet echt een merkbaar vertragende factor.
En dan zou een Vector of ArrayList zelfs nog een matige keuze zijn omdat hier iedere keer een interne array vervangen moet worden omdat van te voren nog niet bekend is hoeveel elementen erin komen. Eventueel zou een LinkedList dan een handigere optie zijn omdat deze geen interne array gebruikt. Het ligt er een beetje aan wat er mee gedaan wordt.
Maar als ik eerlijk ben vind ik snelheid steeds minder interessant worden en daarom vind ik mijn verhaal (afgezien van List interface) ook een stuk miereneukerij
[edit]
NDF82. Ik vind alles best, maar exceptions afvangen en er verder niets mee doen is not done.
List getalList = new Vector();
hierdoor zit je nog minder vast aan de gekozen lijst implementatie. En verder is bij de moderne vm`s de overhead van synchroniseren lang niet meer zo groot als vroeger en niet echt een merkbaar vertragende factor.
En dan zou een Vector of ArrayList zelfs nog een matige keuze zijn omdat hier iedere keer een interne array vervangen moet worden omdat van te voren nog niet bekend is hoeveel elementen erin komen. Eventueel zou een LinkedList dan een handigere optie zijn omdat deze geen interne array gebruikt. Het ligt er een beetje aan wat er mee gedaan wordt.
Maar als ik eerlijk ben vind ik snelheid steeds minder interessant worden en daarom vind ik mijn verhaal (afgezien van List interface) ook een stuk miereneukerij
[edit]
NDF82. Ik vind alles best, maar exceptions afvangen en er verder niets mee doen is not done.
Alarmnummer schreef op 23 september 2002 @ 20:18:
[edit]
Doe ik ook nog wel es
Meestal omdat het me niet boeit ALS en WAT het fout gaat maar wel dat het alleen daar blijft waar het fout gaat
*maakt even notitie*
Dan druk ik in ieder geval nog wel even een stacktrace af, of (in extreem uitzonderlijke situaties) zet ik er alleen commentaar bij waarom niets hoeft te gebeuren.Meestal omdat het me niet boeit ALS en WAT het fout gaat maar wel dat het alleen daar blijft waar het fout gaat
oh, ik delegeer alle exceptions altijd fijn naar de VM dmv throws clausules
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Oei, sorry, zal geen code meer posten...
zo beter ghehe
code:
1
2
3
4
5
| ....
catch (NumberFormatException e)
{
throw new NumberFormatException("Je mag alleen getallen in die String zetten aarsje...", e);
} |
zo beter ghehe
een nieuwe exception trowen is ook weer overdreven probeer dit eens:
code:
1
2
3
4
5
| ...
catch (NumberFormatException e) {
System.out.println("Je mag alleen getallen in die String zetten aarsje...");
e.printStackTrace();
} |
groeten
Hoezo overkill, je weet toch niet oftie het wel in de console wil printen??? Mischien wilt ie wel een leuk pop-up venstertje???
hey jij wilde eerst niks doen
groeten
[miereneukmode]
public Vector stringToIntegerList(string s)
heb jij je eigen string klasse geschreven want de java.lang.String is met hoofdletter
(kan vervelend zijn als iemand de code wil kopy/pasten)
[/miereneukmode]
public Vector stringToIntegerList(string s)
heb jij je eigen string klasse geschreven want de java.lang.String is met hoofdletter
(kan vervelend zijn als iemand de code wil kopy/pasten)
[/miereneukmode]
groeten
Als iemand dat dan nog niet kan oplossen, dan is het juist goed dat hij die fout er in heeft gezet
nou dat weet ik niet hoor, dat zijn die fouten waar je soms uren op kan zoeken (vooral als je C++ gewent bent),
bovendien is dit hele probleem nogal simpel op te lossen toch?
bovendien is dit hele probleem nogal simpel op te lossen toch?
groeten
Volgens mij was het probleem al lang opgelost
codeer jij in notepad basje, dacht(weet) dat je zo'n JBuilder freak was. Die geeft dat netjes aan hoor ghehebazzs2001 schreef op 24 september 2002 @ 10:05:
nou dat weet ik niet hoor, dat zijn die fouten waar je soms uren op kan zoeken (vooral als je C++ gewent bent),
heb nooit gezegd dat het niet simple was..bovendien is dit hele probleem nogal simpel op te lossen toch?
[off topic]
Bas, heb je de Parlay WebDialApp al af?
[/off-topic]
eigenlijk wel ja

[offtopic1]
ik heb al weken niet meer in JBuilder geprogt en volgens mij zou die zoiets aangeven als: "string not found"
en voor een n00b is dat niet handig (trouwens ik geloof dat dat dezelfde meldingen zijn als de javac compiler geeft)
[/offtopic1]
[offtopic2]
ik ben nu het CORBA gedeelte aan het uitzoeken
[/offtopic2]
edit:
dat was dus als reply op alarmnummer
dat was dus als reply op alarmnummer
[offtopic1]
ik heb al weken niet meer in JBuilder geprogt en volgens mij zou die zoiets aangeven als: "string not found"
en voor een n00b is dat niet handig (trouwens ik geloof dat dat dezelfde meldingen zijn als de javac compiler geeft)
[/offtopic1]
[offtopic2]
ik ben nu het CORBA gedeelte aan het uitzoeken
[/offtopic2]
groeten
"string not found"
ja, met bestandsnaam en regelnummer
ja, met bestandsnaam en regelnummer
Ik zou eerder verwachten dat ie roept: Cannot resolve Symbol: string
Maarja Idea zou dat allang onderstreept hebben
Maarja Idea zou dat allang onderstreept hebben