Toon posts:

na autoritje vage kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, hansol 920 P monitor.
na een autoritje had ik linksboven geen kleur meer, alleen z-w.

na hetzelfde stuk terug gereden te hebben, waren de kleuren weer normaal.

2 weken later....... hetzelfde autoritje..... nu de helft van het scherm z-w.......

...... hetzelfde autoritje terug.... nu het probleem niet opgelost......

blijkbaar krijgt de monitor door schokken en bewegigngen een optater die met mazzel de eerste keer o[pgelost werd ;)

maar nu dus niet meer........ anyone a suggestion (behalve weer een autoritje of een nieuwe monitor kopen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Grote speakers in de hoedenplank?

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moet het probleem even anders omschrijven, het is geen z-w beeld maar de kleuren kloppen niet blauw wordt rood en geel wordt roze en ga zo maar door.

(dit is niet bedoeld als een kick, al heeft het wel hetzelfde effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja grote speakers in de hoedenplank? why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
magneet effect? is ie nu stuk of is dat te fixen? enne werkt toch alleen als het beeldscherm aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 15:27
je monitor is gevoelig voor magnetisme. Onderdelen van je monitor zijn door de magneten in je speakers gemagnetiseerd. Deze veranderen de afbuiging in de beeldbuis van je monitor waardoor je kleuren af gaan wijken.

Soms trekt het vanzelf weg. Kan lang duren. Probeer de degause functie van je monitor een paar keer elke dag. Dacht dat dit een positief effect kon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nog andere redmiddelen bekend?
dit is wel erg zuur zo, monitor is nog geen jaar oud, zou wel mooi kut zijn ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

edit??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:16

Klippy

Still Game

Je berichten ipv elke keer een nieuwe :P

Maar domme vraag misschien, zit je kabel goed? Soms is die een beetje losgeraakt door het bewegen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kabel zit goed .....

zo dus..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2002 13:37 . Reden: :*) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, mischien als je TURBO degaus doet?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sure, nee maar verder zijn er geen andere tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, als degaussen je niet helptkun je hem weggooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Misschien heb je wel last van aardstralen of heb je op de plaats waar je die "vage" vlekken hebt een dikke magneet of een zwaar magnetisch veld in de buurt?

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Electronica-figuren hebben vaak zo'n ring om tv's te ontstoren, ervoor langs halen en klaar. Zou eens bij de elektronicaboer langs gaan en kijken of je zo'n ding kan lenen...

edit:

Is ook oplossing voor aardstralen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Kheb het wel eens met breedbeeld tv gehad. Bleken de boxen links en rechts beetje uit balans te zijn qua magnetisch veld. Had dus links en rechts rare kleuren. Maar nadat ze weer in balans waren gezet (vraag niet wat precies) geen problemen meer. Misschien met jou ook een optie dat boxjes links en rechts een tikkie hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
het is toch ook zo dat als je een tv op zn kop zet dat de kleuren onwijs vervormen enzo...is hier niet hetzelfde gebeurt met de jouwe? heeft i op zn kop gestaan, gekanteld gelegen? of zijn dat ook dezelfde aardstralen dan? :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger (1992) toen ik nog in een pc zaak werkte, moest ik weleens monitoren weg brengen. ik mocht ze toen pas na een paar uur aanzetten. Eigenlijk een dag, maar goed, kwou niet zo luisteren. Misschie moet je ook maar eens geduld hebben. Dus effe monitor uit en maar hopen dattie het een paar uur later doet.

Ennuuhhhh meldt je het wel even oftie nog kadoek / gerepareerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het rode wordt een beetje paarsig en het groene wordt een beete blauwer........
het verneukte oppervlakte gebied wordt ook steeds kleiner gelukkig :P

ik ben druk bezig met degaussen....... ik heb geen speakers geintegreerd in de monitor zitten. alleen een 5.1 setje waarvan er 3 rondom de monitor staan, maar dat was niet de oorzaak van het probleem, dikke autospeakers met behoorlijke magneten.
Het degaussen helpt lichtelijk, de kleuren vervormen de juiste richting wel weer op, kan volgens mij alleen een zeer langdurig proces worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:20
SiGNe schreef op 23 september 2002 @ 12:36:
Grote speakers in de hoedenplank?
Wel een knappe gok hoor. _/-\o_
En binnen twee minuten! :)
Ervaring? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

Killjoy

Klingon lawn products

Temperatuurverschillen doen ook heel rare dingen met de beeldweergave. Staat er niet toevallig een ventilatierooster op de monitor gericht?
Ik had een paar jaar terug een monitor op de carnavalskar staan die van kou en ellende paars aanliep. Bij een gelijkmatige temperatuur trokken de kleuren weer bij.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 00:56
Je hebt je monitor nog geen jaartje> Misschien gebruik maken van de garantie??? Is je probleem voorlopig opgelost.

Daarna wel niet meer in de buurt van je autospeakers zetten he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 12:37:
ja grote speakers in de hoedenplank? why?
doh!! 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:49
Hmm ik had laatst ook een paar aardige boxen rond mijn PC staan. Toen zag je af en toe mijn refreshrate beetje droppen en golven door het beeld. Volgende keer monitor maar iets verder wegzetten

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus had jij dat door dan na een 1e reactie....... ga iets beters doen jongen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 00:04:
dus had jij dat door dan na een 1e reactie....... ga iets beters doen jongen :X
Elke gek weet toch dat je nooit magneten in de buurt van TV/monitor beeldbuizen mag houden. En ik heb me 15 maanden rot gewerkt voor dit forum, dus dank je wel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik vanuit de topictitel maar denken dat jij vage kleurtjes zag na een autorit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog van een langenoot die zijn monitor wel ff op dat kastje zou zetten. (Zooooooooon dikke subwoofer, maar hij dacht dat het een doosje van iets was). Hij wou de schade nog op mij verhalen omdat ik die monitor aan hem doorverkocht had. Gelukkig hielp degaussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

zetje01 schreef op 23 september 2002 @ 19:27:
[...]

Wel een knappe gok hoor. _/-\o_
En binnen twee minuten! :)
Ervaring? })
Haal geen nieuwe breedbeeld tv met je hoedenplank met dikke JBL woofer tegen de doos :(

:P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je 'm een tijdje laat staan trekt het volgens mij ook wel weer recht...
Heb ook een keer een paar dagen zo'n paarse vlek op m'n monitor gehad (ik wou kijken of dat echt werkte een magneet bij de beeldbuis en toen zat er ineens geen degauss op mijn monitor :X)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
het wordt steeds beter, maar ik heb sterke twijfels of het ooit helemaal goed gaat komen.
Ik heb bij verscheidene electro zaken gevraagd of er nog andere middelen waren om beeldschermen te demagnatisren, maar nee niet dus/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:47
Wat ook kan helpen is alle stekkers van je beeldscherm eruit halen overal weer in doen computer aanzetten en lang aan laten staan zonder boxen of andere dingen in de buurt mijn beeldscherm hielp het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je beeldscherm ontladenzou idd kunnen helpen, maar het kan wel ot een half jaar duren voor je de hoogspanning eraf hebt door alleen de stekker eruit te halen :( .
Misschien kunnen ze dat wel in die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

RammY

Dát!

En als je hm een week laat staan dan... heb het ook wel es gehad door "perongeluk" een magneet er bij te houden... Vet vage kleuren... heb hm toen een week niet gebruikt en toen deed iet weer...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tot slot:

heb maar een nieuwe monitor gekocht Iiyama vision master 1451 19 "inch.
Ik laat de oude verneukte monitor een half jaartje staan en kijk dan nog wel eens of het niet gebruiken geholpen heeft, kan dan nog altijd verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je m'n post van pagina 1 had gelezen had dat niet gehoeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste Jonhny V,

Ik ben bij verscheidene electronicaboeren langs geweest en zij een dergelijke ring niet in huis en hadden ook geen idee hoe er 1 te kunnen krijgen.

quote:
heb maar een nieuwe monitor gekocht Iiyama vision master 1451 19 "inch.
Ik laat de oude verneukte monitor een half jaartje staan en kijk dan nog wel eens of het niet gebruiken geholpen heeft, kan dan nog altijd verkocht worden.
Pagina: 1