[Linux SuSE 8.0] Modem probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb sinds zaterdag Linux en ben er echt heel erg tevreden over. Alles werkt perfect en ook is het heel erg stabiel. Het enige probleem is dat mijn modem niet werkt. Het is een Diamond 56 k modem. Hij zegt dat het een onbekend modem is, maar bij de hardware info staat het modem wel gezellig erbij. Nu zegt de handleiding dat ik gezellig het modem moet configureren. Hoe moet ik dat dan instellen bij device. Er staat nu iets van /dev/modem. Hoe werkt dit?

Alvast bedankt

ps. Hij configureerd mijn TNT2 kaart goed, maar schakelt de 3d versnelling uit. Dus de games lopen niet echt super. Bijna niet. hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 11:51:

ps. Hij configureerd mijn TNT2 kaart goed, maar schakelt de 3d versnelling uit. Dus de games lopen niet echt super. Bijna niet. hoe kan ik dit verhelpen?
Ik neem aan dat je wel gewoon de nvidia drivers hebt geinstalleerd? Van de nvidia.com site. ?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ow, shit. Was ff vergeten dat ik die moest downloaden. Maar dan heb ik wel nog steeds dat probleem van het modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Inderdaad, de NVidia driver downloaden zal wonderen doen, ik kan prima gamen met die drivers :)

Wat betreft je modem: wat is precies het type? Als het namelijk een winmodem is (=nepmodem dat essentieele hardware mist, wat overgenomen wordt door de Windows driver) dan heb je mogelijk een probleem. Maar wie weet is er wel een driver, dus eerst wat meer info nodig.

Diamond 56K -> daarvan zijn er vast meerdere....intern, extern, PCI/ISA, type-nummertje?
Heb je op internet gekeken (google) met het typenummer van je modem en 'Linux driver' erachter, dat soort dingen?