Asus dual P2, wat voor model is dit?

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
Op mijn werk zijn we al een tijdje op zoek naar een dual P2 mobo, en nu viel vanmorgen mijn oog op dit;

Afbeeldingslocatie: http://ebay1.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_83496790b1cc9f61b52b0445054e8f0e/i-1.JPG

De enige info dat erbij stond is dat het een Asus mobo is voor Pentium 2 snelheden van 233-333MHz.

Er is wel duidelijk te zien dat het om een Intel chipset gaat, maar voor de rest :?

Ik heb de Asus site al doorzocht, maar aangezien Asus een paar honderd mobo's heeft gemaakt... ;)

Iemand die dit ding meteen herkend?

[ Voor 0% gewijzigd door Vimana op 23-09-2002 12:02 . Reden: typo typo typo :( ]

Verwijderd

Dit is een serverbord, en past nooit in een standaard AT-kast. Kijk maar naar de toetsenbordaansluiting aan de rechterkant, een normaal AT-bord houdt daar op.
Verder heb je voor de processor een los CPU-board nodig die dan weer haaks op dit bord komt te staan (waarschijnlijk in het grote witte slot in het midden)

Een aanrader voor jou is de Asus P2B-D, de nieuwste revisie kan zelfs Coppermine P3's aan (op Slockets)

• Vimana
Dat het niet past in een standaard kast maakt niet al teveel uit, daar verzinnen we wel wat op, desnoods kopen we een kast speciaal voor dit formaat.

Wat voor formaat is het eigenlijk? Het is idd geen AT, maar wat wel?

Dat van dat CPU bord zal je wel gelijk in hebben, want we zaten al te zoeken waar de CPU's in moesten :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 11:50:
Dit is een serverbord, en past nooit in een standaard AT-kast. Kijk maar naar de toetsenbordaansluiting aan de rechterkant, een normaal AT-bord houdt daar op.
Verder heb je voor de processor een los CPU-board nodig die dan weer haaks op dit bord komt te staan (waarschijnlijk in het grote witte slot in het midden)
Klopt, dat grote slot in het midden en het omgekeerde pci slot daarnaast zijn voor de cpu-riser.
Als ik het me goed herrinner kan er op dit mobo 2x een P2 geplaatst worden, of 2x een PPro met een andere riser.
Leuk bordje, maar niet de moeite waard imho ;)
Vooral aangezien het met simms werkt en het inderdaad een afwijkende maat heeft....

[ Voor 0% gewijzigd door BrZ op 23-09-2002 11:59 . Reden: typo :P ]

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:55
En als je die niet kan vinden kan je altijd nog naar de Asus P2L97-D (LX chipset). Helaas heb ik de SCSI-variant met enkele proc (P2L97-S) (duh), anders had je die wel over mogen nemuh.

Je kent hier trouwens gewoon 66Mhz dimm's in kwijt, maar dat had je misschien al door :+

[ Voor 0% gewijzigd door Abductor op 23-09-2002 12:03 . Reden: updatetje ]

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Dit is inderdaard een model voor Pentium 1. Of clones die hoger gaan.
Ik heb zelf ook zon bordje thuis, (nog) niet werkend.
Heb je duidelijkere foto's van het type nummer.
En inderdaad heb je wel het 'dochterbord'nodig voor de CPU's op te zetten.
(En veel (goed) EDO geheugen :P :)

Actions speak louder than words

• Vimana
Die Simmetjes zijn geen probleem, daar hebben we juist nog een berg van liggen. En we hebben al 1 PII liggen (d8 ik ergens...)

We willen wel graag nog de specs of de modelnaam hebben.

Wel alvast bedankt voor de respons BrZ en Houz74! en de rest :P

Weet iemand waar ik aan zo'n CPU (dual slot 1) riser card kan komen voor dit mobo?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:30

Shuriken

Life is all about priorities

Volgens mij is dit model P/I-P65UP8. Daarbij kon je verschillende daughterboards gebruiken. Slot1/Socket8 (C-PKND / C-P6ND)

Voor specs: http://www.asuscom.de/support/mainboard/s8/mb_p65u.html

Ik meen me te herinneren dat er een apart I960 proc. op zat. Waar je ook weer apart geheugen voor kan opprikken. Deze handeld de I/O af.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Vimana
Shuriken schreef op 23 september 2002 @ 12:12:
Volgens mij is dit model P/I-P65UP8. Daarbij kon je verschillende daughterboards gebruiken. Slot1/Socket8 (C-PKND / C-P6ND)

Voor specs: http://www.asuscom.de/support/mainboard/s8/mb_p65u.html

Ik meen me te herinneren dat er een apart I960 proc. op zat. Waar je ook weer apart geheugen voor kan opprikken. Deze handeld de I/O af.
Tnx! dit is 'm: http://people.kstu.edu.ru/CSN/mb/rasdel5/obsor12.HTM

Nu nog op zoek naar een CPU riser :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let wel op dat dit ding een i440FX chipset heeft, zonder meer de traagste chipset voor P2 die er is (geen SDRAM ondersteuning etc)- er zijn 2e hands voor dumpprijzen genoeg i440LX en zelfs BX plankjes te krijgen, die zijn stukken sneller en het is veel makkelijker om aan RAM ervoor te komen. Ik denk dat je sneller zo eentje vindt dan de juiste CPU riser hiervoor...

Oslik blyat! Oslik!

• Shuriken

Shuriken

Ik denk dat je als je goed zoekt dat je voor een euro of 60 a 70 een Dual BX plankje op de kop kan tikken. En zoek anders een LX. Dat is veel sneller. En veel makkelijker te vinden.

Die CPU Riser die vind je hoogstens op Ebay USA ofzo. En dan ben je net zoveel of meer kwijt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Shuriken schreef op 23 september 2002 @ 13:46:
Ik denk dat je als je goed zoekt dat je voor een euro of 60 a 70 een Dual BX plankje op de kop kan tikken. En zoek anders een LX. Dat is veel sneller. En veel makkelijker te vinden.
LX en snel :? Ik neem aan dat je de BX bedoelt ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

BalusC schreef op 23 september 2002 @ 13:48:

[...]
LX en snel :? Ik neem aan dat je de BX bedoelt ;)
Mwa, LX is al veel sneller dan FX, vooral door de veel snellere geheugen interface (met sdram dus)
Maar ik zal zelf ook eerder een BX bord nemen, beter verkrijgbaar, upgrade-baar, sneller en niet tot nauwelijks duurder.

Zelf heb ik ook 2 dual BX bordjes, voor de ene heb ik anderhalf jaar geleden 200 gulden betaald (nieuw!) en de ander (onboard VGA, LAN en SCSI) een half jaar geleden voor 150 euro inclusief 2 P2 400's (:))

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Heb ook een dual P2
ook een asus Mamaplankje: p2b-ds via www.informatique.nl geregeld, die hadden er nog (ps. niet tussen de gewone mamaplanken, heb mailtje moeten sturen voor meer info ) :)

zit ook scsi op :)
verder heb ik hier nog een ander dual P2 mamaplankje liggen.... maar weet niet zeker of die het wil doen :S

een pc100 met BX chipset , incl. drivers cd

• Shuriken

Shuriken

Nee LX is niet snel nee. Maar wel in vergelijking met een 440FX met edo ram. Of denk je dat 60 ns EDO Parity dik ruleert? ;)

Pagina: 1