Nieuw geheugen doet raar.

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dacht bij mij zelf dat in die ene pc van mij wat meer geheugen in zou kunnen. Ik dus naar de winkel 256 MB gekocht, ziet die maar 128... Okee bios kan maar 128 mb per Dimm aan, dacht ik. Dus terug naar de winkel ingeruilt tegen 128 MB, in die pc gezet, ziet die maar 64. :? Wat is dit. Ik ging dus die dimmen vergelijken, beide van het merk Infineon. Wat blijkt er nu op de oude dimm zitten 8 chippies en op de nieuwe maar 4. Heb deze dimm dus in meerdere mobo's getest met het volgende resultaat:

Aopen AK73 Pro A (athlon 1333) 64 MB
Asus CubX E (PIII 866) 64 mb
Asus Tuv4X (Celly 1200) 64 mb
Asus P4B (P-VI 1600) 128 mb (sdr versie uiteraard)

Dus ik ga er van uit dat deze nieuwe dimmen het moeilijk doen in wat oudere PC's Alleen de P-IV heeft hem erkend als zijnde 128 MB dimm. Oja het is een Infineon PC-133-222-520; 128MB, Sync, 133 Mhz, cl2. Heeft iemand hier een verklaaring voor??

Dus die gaat lekker terug naar de winkel. :)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
dit is een duidelijk probleem met de pagina indeling dus vraag of ze een ander merk geheugen hebben voor je

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

waarschijnlijk is die module met 4sjippies een single sided module. Deze doen idd wel eens lastig in oudere boardjes. Zorg dat je een double sided module erin plaatst.

-Think Progressive-

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
-SpaceMaker- schreef op 23 september 2002 @ 11:33:
waarschijnlijk is die module met 4sjippies een single sided module. Deze doen idd wel eens lastig in oudere boardjes. Zorg dat je een double sided module erin plaatst.
double sided voor 256 mb idd en 128 kan wel single sided met 8 chips

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de RAM FAQ bij de paragraaf "chipstructuur". Zowel die 256MB met 8 chipjes als die 128MB met 4 chipjes zijn 256Mbit reepjes. Van de 440BX kan ik me inkomen dat het maar de helft ervan ziet, het ondersteunt namelijk maximaal 128MBit reepjes. Maar dat de beide VIA plankjes ook slechts de helft van de reepjes zien, begrijp ik niet helemaal.. Ze ondersteunen in feite praktisch álle reepjes. Misschien dat onze geheugenexpert Abbadon wat meer kan vertellen ;)

In ieder geval zou ik het reepje inruilen voor een 128Mbit exemplaar. Dan ben je tenminste verzekerd dat het reepje in élke moederbord werkt (met uitzondering van die met een prehistorisch chipset, zoals de 440LX) :)

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ben bij de winkel geweest, en heb die dimm ingelruild. Ze waren wel even aan het zoeken, maar hebben mij toen een dimm gegeven van 256 mb met aan elke kant 128mb verdeeld op 8 chippies. Die doet het dus zelfs in mijn oud BX bordje.

Prima service.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1