Toon posts:

wat is de beste muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej ik wou graag een nieuwe muis kopen voor games dus een muis die een beetje zwaar is en voor de recht hand de prijs maakt niet zoveel uit

ik zit tussen deze 2 te twijvelen

http://www.thetechzone.co...136_images/main_image.jpg

en

http://www.exhardware.com/reviews/mouseman/mouseman1.jpg

het is dus de Optical versie met draad

ik wil ze gebruiken voor gamen dus ik wil graag weten welke het beste is voor games

Grrtz Harkeman

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Optisch en vooral dual optisch, met drad is altijd mooi.
Ik zou voor de Logitech gaan..
Alhoewel ik geen ervaring ermee heb, ga ik ehm binnenkort ook aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
het zijn allebei logitech maarja dat maakt niet uit bedankt. maar ik wacht nog effe wat reacties af

Verwijderd

Ik heb zelf een dual optical van logitech en hij is behoorlijk sweet *D vooral als je een pilot muisje gewend bent ! Met een dual optical is het mikken in games ook enorm nauwkeurig dus ik zou hem zeker halen !

Verwijderd

Als ik jou was zou ik de bovenste gebruiken Een goede vriend van mij die ook heeft en die werkt echt heel fijn. Die andere die ligt (bij mij dan) niet lekker in de hand.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:42
http://www.thetechzone.co...136_images/main_image.jpg
Die muis heb ik zelf. Deze ligt ook nog eens goed in de hand. Ik zou voor deze gaan! :*)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Als je echt een muis koopt voor het gamen, ga dan voor een muis met "ball" i.p.v. zo'n ball-loze muis. Optical's zijn wat dat betreft erg onnauwkeurig/onbetrouwbaar tijdens het gamen (eigen ervaring).

Zelf gebruik ik nu een Logitech Wingman Gaming Mouse, maar ga binnenkort voor een Razor Boomslang, zie reviews op http://firingsquad.gamers.com/hardware/

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het gewicht .... is de dual wel ongeveer even zwaar als de mouseman ? want de muis moet ook een beetje zwaar zijn... een te licht muisje wil ook niet game omdat je hem dan teveel beweegt

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 11:25

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 11:21:
Maar het gewicht .... is de dual wel ongeveer even zwaar als de mouseman ? want de muis moet ook een beetje zwaar zijn... een te licht muisje wil ook niet game omdat je hem dan teveel beweegt
Alles went . . .

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
nee dat vroeg ik niet ik zei is de Mouseman even zwaar dan de Dual mouse

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 11:21:
idd... het went vanzelf.
En anders gooi je er wat lood in 8)7

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik heb uit mijn dual optical juist een stuk ijzer gehaald... hierdoor is ie nog lichter :)

Enne dit is imho de perfecte muis.. niks geen last van verspringingen omdat je te snel beweegt enzo. Dat is het voordeel van dat DUAL gedoe :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:42
Og je haald het lood eruit. Dan lijkt het wel of je aan het schaatsen bent met je muis... Woeiiiii.. :D

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

'k Vind deze muis wel wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.bergvos.com/pict/muis.jpg

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 20:05

TdV

Die dual is meen ik iets lichter maar nog altijd zwaar genoeg. Ik heb de oude (2e plaatje) en die bevalt erg goed omdat hij wat groter is. Als ik een nieuwe moest halen zou ik echter toch de 1e halen ivm die tweede sensor. Mijn muis wil nog wel ns verspringen en die dual doet dat bijna niet meer (zelf getest).

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

offtopic:
Hey, je komt ook uit Drachten :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:57
[ash] schreef op 23 september 2002 @ 11:20:
Als je echt een muis koopt voor het gamen, ga dan voor een muis met "ball" i.p.v. zo'n ball-loze muis. Optical's zijn wat dat betreft erg onnauwkeurig/onbetrouwbaar tijdens het gamen (eigen ervaring).

Zelf gebruik ik nu een Logitech Wingman Gaming Mouse, maar ga binnenkort voor een Razor Boomslang, zie reviews op http://firingsquad.gamers.com/hardware/

Succes.
Als ik op een lan rondloop zie ik 9 van de 10 lui met een optische muis. Jij bent werkelijk de eerste die ik hoor zeggen dat optische muizen onnauwkeurig en onbetrouwbaar zijn.

Ik game dagelijks en sinds ik een optische muis heb, presteer ik veel beter in fps games.

Laten we het over schoonmaken al helemaal niet beginnen.

Verwijderd

Ik heb ze allebei gehad, maar ik moet zeggen dat die Dual Optical me veel beter bevalt,

hij is niet zo ontiegelijk lomp als die Mouseman en heeft ook kleinere voetjes zodat ie beter glijdt..

Verder ligt die Dual beter in de hand dan die MouseMan..

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
De 1ste generatie opticals hadden het probleem dat bij snelle bewegingen de sensor het niet meer kon volgen, hierdoor kreeg je abrupte bewegingen en ander fraais. Dit was wel op te lossen door de sens hoger in te stellen maar ideaal was het niet.

Tegen woordig zijn de sensoren snel genoeg om ook de snelle bewegingen bij te kunnen houden.
Ik kan me zelf wel een muisenfreak noemen omdat ik zo'n beetje alles geprobeert heb, 1ste generatie opticals, de Razers, maar het fijnste vind ik momenteel de Logitech Dual.
Let wel op dat deze maand de nieuwe MX serie van Logitech uitkomt, die nog sneller is.

Dit is de MX700, draadloos, niet echt optimaal voor gamen, de MX500(met draad) gaat waarschijnlijk mijn bureau verfraaien. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.earthv.com/images/092102_mx700_07.jpg

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ga naar een winkel waar ze ze allebei hebben zou ik zeggen. Dan kan je voor jezelf beslissen welke het fijnst in de hand ligt. Ikheb zelf de eerste en die bevalt me uitsteken. Hij ligt beter in die kolenschoppen van mij als de standaard Logitech muis in ieder geval. :9

Wanbeleid is ook beleid.

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lulkoek. :r Dat is al een hele tijd achterhaald hoor. Bij de 1e generatie Opticals gold dat ja maar we zijn nu toch al een generatie of 2 verder en bij de Dual Optical van Logitech (die ik zou aanraden) doet dat verschijnsel zich absoluut niet meer voor.
Deze is zelfs perfekt voor snelle FPS games zoals Q3 e.d. En ja dat is ook uit eigen ervaring.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

DOOMer schreef op 23 september 2002 @ 13:08:
[...]

Lulkoek. :r Dat is al een hele tijd achterhaald hoor. Bij de 1e generatie Opticals gold dat ja maar we zijn nu toch al een generatie of 2 verder en bij de Dual Optical van Logitech (die ik zou aanraden) doet dat verschijnsel zich absoluut niet meer voor.
Deze is zelfs perfekt voor snelle FPS games zoals Q3 e.d. En ja dat is ook uit eigen ervaring.
Ik zou niet te snel zeggen dat het lulkoek is...Zelfs de dual optical heeft nog steeds last van het "trillende cursor" probleem. Als ik me niet vergis dan heeft een dual optical gewoon 2 'oude' optical sensoren. Dezelfde dus als van de 1e generatie opticals.
De nieuwste generatie opticals lijken me veel interessanter. De logitech MX 300, met gewoon een normaal design. 8000 hz/800 dpi muis die dus een stuk minder last zal hebben van 'optical-fuckups'.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Redje
De Mouseman Dual heeft 2x een 800dpi sensor, de Logitech Mouseman heeft zover ik kan nagaan maar 400dpi. Ik heb met de oude een jaar ofzo fanatiek gegamed, het is wennen optical of bal maar hij werkte prima.
De trillende cursor had de oude als je niet bewoog, de dual heeft dat ook heel af en toe, het lijkt mij ook te komen door de ondergrond(kleur/materiaal).

Al met al wil ik niet meer terug, optical is gewoon "the way to go". Logitech en MS maken nauwelijks bal muizen meer. En om nu te zeggen dat die Razers zo goed zijn....

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Redje schreef op 23 september 2002 @ 12:57:
De 1ste generatie opticals hadden het probleem dat bij snelle bewegingen de sensor het niet meer kon volgen, hierdoor kreeg je abrupte bewegingen en ander fraais. Dit was wel op te lossen door de sens hoger in te stellen maar ideaal was het niet.

Tegen woordig zijn de sensoren snel genoeg om ook de snelle bewegingen bij te kunnen houden.
Ik kan me zelf wel een muisenfreak noemen omdat ik zo'n beetje alles geprobeert heb, 1ste generatie opticals, de Razers, maar het fijnste vind ik momenteel de Logitech Dual.
Let wel op dat deze maand de nieuwe MX serie van Logitech uitkomt, die nog sneller is.

Dit is de MX700, draadloos, niet echt optimaal voor gamen, de MX500(met draad) gaat waarschijnlijk mijn bureau verfraaien. :)
[afbeelding]
Dat ziet er link uit!!!
Is MX500 dual optical of niet?

• Matthijs
  • Laatst online: 23-07 10:32
Das een geil dingetje.. :D

Verwijderd

ik weet uit ervaring dat de dual optical van logitech een beetje vreemd in de hand ligt.
hij is voor de rest wel ok, ik heb hem zelf gehad maar ik kon er maar niet aan wennen. duz gebruikt me pa hem nu en heb ik me oude Logitech weer terug single Optical. Dit vind ik persoonlijk de lekkerste muis die er is, miss niet zo precies als een dual maar wat boeit dat , is maar een klein verschil ik merk het persoonlijk niet.
alleen dat in mijn cfg's de sens met de helft omlaag gaat duz dat maakt niet uit.

Mijn tip
Ga naar de winkel en probeer ze uit ;)
en zoek de gene die het lekkerste in de hand ligt, dit is naar mijn id het belangrijkste
Afbeeldingslocatie: http://hubble.physik.uni-konstanz.de/jkrueger/images/logitech-wheelmouse.jpg dit is die van mij

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Iemand ervaring met dit muisje:
http://www.kensington.com/html/1211.html

Afbeeldingslocatie: http://www.kensington.com/images/72116M.jpg

Het is een optische muis en je kan het usb snoertje oprollen in je muis zodat hij makkelijk is mee te nemen!

Ik zit er over te denken om deze te kopen voor aan mijn ibook

Verwijderd

Nou ik heb de Microsoft Intellimouse en die bevalt mij uitstekend. Heb ook een logitech optische muis gehad, daar wel veel problemen mee gehad. Geef mij maar de Microsoft-muis

Verwijderd

Redje schreef op 23 september 2002 @ 13:31:
De Mouseman Dual heeft 2x een 800dpi sensor, de Logitech Mouseman heeft zover ik kan nagaan maar 400dpi. Ik heb met de oude een jaar ofzo fanatiek gegamed, het is wennen optical of bal maar hij werkte prima.
De trillende cursor had de oude als je niet bewoog, de dual heeft dat ook heel af en toe, het lijkt mij ook te komen door de ondergrond(kleur/materiaal).

Al met al wil ik niet meer terug, optical is gewoon "the way to go". Logitech en MS maken nauwelijks bal muizen meer. En om nu te zeggen dat die Razers zo goed zijn....
Om eerlijk tezijn vind ik dit allemaal geblaat.
het gaat om de gamer die de muis bestuurd en de preciezie (uhm niet goed maar ok) is het verschil bijna niet te merken, je moet echt zelf weten wat je wilten wat je budget toe laat en welke spellen je speelt.
ik heb me muis al 2 jaar en ik ken genoeg mensen die dual optical hebben maar ik Pwn ze nog gewoon in elk spel duzz het maakt naar mijn id geen flikker uit

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heeft er iemand ervaring met de Microsoft Intellimouse Explorer wireless??

Ziet er wel mooi uit (lekker massief) en is al de 3e generatie explorer muizen.
Verder zou deze sensor (6000 fps) van een andere makelijk zijn zodat het wireless geen probleem meer zou moeten zijn.. Zit al een tijdje te denken om deze te kopen (de v1.0 bevalt me prima), maar ken eigenlijk niemand die em heeft/gebruikt..

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouse/images/wime_hero.jpg

NL info
US info

Wees consequent, maar niet altijd

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54

[afbeelding]
Damn.. die komt er bij mij ook zeker op :P

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 14:39:
ik heb me muis al 2 jaar en ik ken genoeg mensen die dual optical hebben maar ik Pwn ze nog gewoon in elk spel duzz het maakt naar mijn id geen flikker uit
Dat zegt meer over de gebruikers dan over de muizen :)
Skills zijn het belangrijkste, daarna pas de muis.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 14:58:
[...]

Dat zegt meer over de gebruikers dan over de muizen :)
Skills zijn het belangrijkste, daarna pas de muis.
en dat bedoel ik duzz dat je niet meteen beter bent als je een "Goede" muis koopt met 900000000 fps en wel 234234234dpi >:) maar dat het gewoon om de skillz gaat.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

ik heb de bovenste van de de twee plaatjes.
logitech dual optical.
vind hem erg precies en reageert ook goed.
de vorm van de muis is natuurlijk even wennen.
maar nu ik eenmaal gewend ben wil ik niet meer anders.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

[afbeelding]
Hij staat bij MyCom al een tijdje in de prijslijst, maar ze weten niet wanneer ze 'm echt krijgen. Ik zit er echt op te wachten, want ik heb ook net een zwart keyboard van Logitech gekocht :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Check hier voor een review van de mx300 --> http://www.esreality.com/...longpost&id=225426&page=1
Muis komt er stukken beter uit dan de intelli explorer 3.0.
Dit is dan wel de mx300 maar de 500 en 700 hebben dezelfde nieuwe motor onder de kap.

Systeem Specs

• Quazie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 15:53
Ik heb nog altijd de beste ervaring met een muis met een balletje dr in...
Ik heb de logitech optical, dual optical gehad...werkte perfect hoor. Totdat ik voor de gein m'n oude Pilot mouse + weeres uit de kast haalde...
Het verschil was verbluffend (in games dan), en ik heb gelijk maar een nieuwe "oude" pilot mouse+ gekocht. Ik vind dit tot nu toe echt de lekkerste muis, en i.c.m. een everglide matje isset helemaal geweldig :P.

Just my opinion...

Mijn PC'tje

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 14:33:
ik weet uit ervaring dat de dual optical van logitech een beetje vreemd in de hand ligt.
hij is voor de rest wel ok, ik heb hem zelf gehad maar ik kon er maar niet aan wennen. duz gebruikt me pa hem nu en heb ik me oude Logitech weer terug single Optical. Dit vind ik persoonlijk de lekkerste muis die er is, miss niet zo precies als een dual maar wat boeit dat , is maar een klein verschil ik merk het persoonlijk niet.
alleen dat in mijn cfg's de sens met de helft omlaag gaat duz dat maakt niet uit.

Mijn tip
Ga naar de winkel en probeer ze uit ;)
en zoek de gene die het lekkerste in de hand ligt, dit is naar mijn id het belangrijkste
[afbeelding] dit is die van mij
die heb ik dus ook echt een TOP ding :D

maar ik ga denk ik 1 van die MX series kopen :P

Verwijderd

Succes.
Doe mij maar optical... Heletijd die troep van je wiellletjes van muis bal sgoon maken is geen pretje.... krijg je ook vieze handen van (eigen ervaring) O-)

die Microsoft Intellimouse Explorer wireless lijkt me ook wel een leuk muisje.. Ligt lekker in de hand.. en je hebt de vrijheid.. (dus zonder draad) kweetnie kzou m'graag willen hebben maar hijz me nog beetje te duur ..terwijl ik er nog nie zo veel van weet (niemand heeft m'inderdaad nog)

lat0rZzz B)

Afbeeldingslocatie: http://www.americancomputech.com/images/items/ms-int-mouse-opt.jpg
kheb zelf deze muis alleen naar een tijdje krijg je vette RSI aan je VinGoRZzz AARGH!!! |:(

• Redje
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 14:39:
[...]

Om eerlijk tezijn vind ik dit allemaal geblaat.
het gaat om de gamer die de muis bestuurd en de preciezie (uhm niet goed maar ok) is het verschil bijna niet te merken, je moet echt zelf weten wat je wilten wat je budget toe laat en welke spellen je speelt.
Volgens mij heb ik het nooit gehad dat je er beter moet zou spelen :?

Het ging over of met bal of zonder, en daar zit wel verschil in.

Verder ja als je de skillz niet hebt kan je de meeste tropische muis kopen maar dan wordt het nog niks.
Maar je zou een muis ook kunnen nemen om de buttons bv. hoe meer hoe beter ;)

Verwijderd

ik heb een M$ intelli en die werkt zeer fijn. Ook heb ik een logitech Cordless ook die werkt zeer fijn :)
Pagina: 1