Toon posts:

ddr 256 naar 512 - beter performance ?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
binnenkort ga ik een nieuw compu bouwen met o.a. epox 8k5a2+ , amd 1800xp
en 256 ddr 2700

de vraag is
is de moeite waard om gelijk 512 mb te plaatsen ?ik heb gelezen dat performance verschil niet al te groot is, behalve bij zware programmas als CAD , Maya.

ddr modules zijn nog steeds , als 256mb al genoeg is dan wil ik het geld voor iets anders gebruiken bv betere video kaart , wat is jullie ervaring , mening daarover ?

helaas kon ik daarover via search geen review's , vergelijkingen vinden

bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
lees ,ddr zijn nog steeds duur

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

helemaal wat je zelf zegt. Alleen bepaalde programmas (en GTAIII ;) gebruiken die extra 256. Ik zou zeggen: laat eens een sys monitor draaien terwijl je aan het werk bent (coolmon/winbar/statbar) en kijk of die 256 ook echt soms helemaal vol is...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Met windows XP is alle extra geheugen welkom, maar het is wel duur natuurlijk. Voor een game kun je misschien beter een snellere videokaart plaatsen (weet niet wat je nu hebt?). Maar als jij weinig games speelt en veel programma's tegelijk open hebt en ook nog veschillende gebruikers tegelijkertijd ingelogd wilt hebben, dan is geheugen belangrijker. Als je de dimm dan nog moet kopen, zou ik misschien wel 1 dimm van 512 plaatsen, dan is de memoryload lager en kun je de timings sneller zetten. Hoe meer dimmen, hoe trager de timing moet zijn. Ik heb twee dimmen van 256Mb en ik kan niet alles op z'n snelst zetten.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 18:02
256 en 512, je zal het verschil niet merken, alleen als je gaat benchmarken dan zal je zo'n verschil van 10% merken, ik had eerst 256, nu 512.. met gamen merk je niks van en
benchmarken heb ik zo'n verschil van ongeveer 11%...

bij 256 draait mijn Windows op 40% van die geheugen en bij 512 ook 40% gemiddeld!

ik vind het moeite niet waar om 512 te kopen, 256 voor €60 is zat. Je kan beter het geld uitgeven aan een betere proc, XP 2000+ ofzo

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit is iets wat je echt zelf het beste kunt bepalen (zo afhankelijk van de toepassingen en het gebruik namelijk). Kijk naar je huidige geheugen gebruik (taskmanager, sar) en maak op basis daarvan je beslissing :) Mocht het later uit de klauwen lopen dan kun je altijd nog bijprikken natuurlijk. Iig is deze vraag al wel vaker aan bod geweest.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.