[Win2k Srv] Administrator profiel weg

Pagina: 1
Acties:

• Powerpaultje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 22:50
Ik zit met een redelijk groot probleem. Wij hebben hier een win2k server voor een bedrijf en dat deed het allemaal prima totdat mijn baas er aan ging zitten rommelen. Hij weet niet heel veel van win2k af dus hij deed maar wat. Hij had dus van dat bedrijf gehoord dat deze zwervende profielen wilde hebben voor het netwerk. Ik heb hem dit even uitgelegd hoe dit moest met kopieren naar... en dan de gebruikersnaam. Hij heeft dit dus geprobeerd met de eerste en vergeet dus meteen een gebeuikersnaam mee te geven. Nu issie dus ook nog eens zo stom geweest om dan gelijk maar die hele directory Documents and Settings leeg te gooien dus ik ben nu ook de leuke administrator profiel kwijt en kan ook niet meer in het systeembeheer menu komen. Is er nu een manier om dit profiel nog te herstellen of opnieuw aan te maken????

Ik hoop wat van jullie te horen aangezien ik er niet meer uit kwam en de search nix kon vinden.

• just
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 08:05
kopieer eens een "Default user" directory vanaf een andere w2k machine en hernoem de administrator profiel directory en log dan in. dan krijg je als het goed is weer een nieuw profiel.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

just schreef op 23 september 2002 @ 11:03:
kopieer eens een "Default user" directory vanaf een andere w2k machine en hernoem de administrator profiel directory en log dan in. dan krijg je als het goed is weer een nieuw profiel.
Krijg je dan geen problemen met userrights en Ownershipconflicten?

Virussen? Scan ze hier!

• Powerpaultje
Nou we hebben dus geprobeerd om de administrator te kopieren vanaf een andere pc idd en die dan als zwervend profiel in te stellen maar dat mocht ook niet baaten

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58
dus het enige wat je nog mist is je systeembeheer menu ?
als dat zo is, dan kan je die map toch vanaf een ander administrator account kopieren?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Powerpaultje
Nee dat werkte dus niet

Verwijderd

Dit soort problemen met kopieeren moet je ook een tooltje laten uitvoeren. Zoals het Tooltje DMA van Net IQ

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34

Reptile209

- gers -

Powerpaultje schreef op 23 september 2002 @ 11:05:
Nou we hebben dus geprobeerd om de administrator te kopieren vanaf een andere pc idd en die dan als zwervend profiel in te stellen maar dat mocht ook niet baaten
Probeer eens 1 stap tegelijk: niet meteen een roaming profile willen maken, fix 'm eerst eens lokaal. Dus vertel eens stap voor stap:
* Kan je nu inloggen als admin?
* Wordt er dan een werkend profiel gemaakt (en worden bijvoorbeeld desktop settings de volgende login weer gebruikt)?
* Wat mis je nou nog?

En dat originele admin profiel staat toevallig niet meer in de recycle-bin he? :X

Zo scherp als een voetbal!

• Powerpaultje
nee ik heb de admin account van een 2000 pro bak gekopieerd naar de server maar daardoor kreeg ik niet de systeembeheer dingen terug.

We hebben nu de recovery van win2k gedaan en gelukkig nu een deel terug gekregen maar nu mis ik alleen nog de snelkoppelingen van de Active Directory beheer dingen. Iemand enig idee hoe ik die trug kan krijgen???

Verwijderd

Draai even adminpack.msi

Staat in je i386 directory.

• Powerpaultje
ik ga ff kijken
Pagina: 1