Toon posts:

[Monitor] Iiyama 454 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey..

Ik ben sinds bijna een maand de trotse bezitter van de Iiyama Vision Master Pro 454 (HM903 DT), maar ik heb er sinds iets meer dan een week een probleem mee:

Sinds die tijd veranderen mijn beeldinstellingen als ik hem aan en uit zet of mijn pc opnieuw opstart. Ik moet hem dus elke keer weer opnieuw in de hoogte en breedte instellen.. Wat heel irritant is.. en wat mij betreft ook zeker niet mag voorkomen op een monitor van zo'n €500,-... Ik heb in de search gelezen dat meerdere mensen er problemen mee hebben, maar die zeiden alleen dat ze het probleem ook hebben, maar niet of er een oplossing voor is.
Dus is er een oplossing voor, of moet ik mijn leverancier/Iiyama Nederland gaan bellen/mailen?

Alvast bedankt,
Eye

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
ik geloof dat er redelijk wat probleempjes blijven met deze monitor of niet??
ik wilde er ook een kopen, maar ik koop eerst een notebook, dus mn nieuwe monitor moet even wachten.

ik denk dat ik dan toch maar voor de samsung 959NF ga.
En ik denk ook dat jij yiiama ned. moet gaan bellen. denk niet dat je er zelf iets aan kunt doen.

Verwijderd

Ik zou inderdaad de leverancier (Via Teleplan) bellen en het probleem voorleggen. Dan komen ze je monitor ophalen en ben je hem een tijdje kwijt. Hopelijk repareren ze 'm goed.

Inderdaad deze fout mag gewoon niet voorkomen bij een monitor waar je 1100 gulden voor neer hebt gelegd!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de leverancier en iiyama wel even mailen..

lijkt me het beste dan maar...

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51
Hoihoi,

ik had precies het zelfde probleem in de eerste maand dat ik mijn scherm had, net als een vriend van mij die ook de 454 heeft. Ik moest het beeld, nadat de monitor uit was geweest, steeds opnieuw bijstellen. Na een tijdje werd deze afwijking echter steeds minder; nu is het beeld misschien 1 of 2 pixelrijen verschoven als het scherm een tijdje uit is geweest, maar meer ook niet.

Ga niet meteen aan de instellingen zitten, laat het scherm even een kwartiertje warm worden en dan moet de buis stabiel zijn. Is het beeld dan nog niet goed, dan kun je even het menuutje induiken. Maar dit probleem lost zichzelf blijkbaar op, ik heb mijn vmp454 nu 3 maanden en heb geen last meer van verschuiven.

Overigens mailde iiyama mij dat ze van dit probleem op de hoogte zijn en dat elk scherm er in meer of mindere mate last van heeft. Ze raadden me aan het scherm in ieder geval altijd op stand-by te laten staan (oranje lampje (8>).

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
tnx...

ff wachten dan maar

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

hier ook eem vmp 454

en ik heb last van dat mijn beeld trilt...

kan dit komen door de fan die mijn case inblaast, de case staat naast mijn monitor...

hier trouwens geen last van het probleem dat hierboven wordt gegeven

www.google.nl

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51
je monitor houdt niet van magnetische reut in de buurt, dus weg met die case!!!

* monitor staat verder stabiel?
* probleem op verschillende resoluties / refresh rates?
* op andere pc / videokaart / stopcontact geprobeerd?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Verwijderd

Gluten Parody schreef op 23 september 2002 @ 13:48:

Overigens mailde iiyama mij dat ze van dit probleem op de hoogte zijn en dat elk scherm er in meer of mindere mate last van heeft. Ze raadden me aan het scherm in ieder geval altijd op stand-by te laten staan (oranje lampje (8>).
Hoe zet je je monitor op stand-by? :?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoe zet je je monitor op stand-by?
Zo, da's geen kleine kick....
Maar je monitor gaat in standby als je hem geen signaal aanbiedt. Je kan dat zelf bewerkstelligen, door je screensaver instellingen in Windows aan te passen of de VGA kabel eruit te trekken.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:41

Deathchant

Don't intend. Do!

bij mij doet alles het gewoon. Kep em eergister gekocht. Kep alleen dat het beeld in de rechterbovenhoek af en toe een klein beetje afbuigt, maar niet storend, is maar miniem

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

koraks schreef op 16 april 2004 @ 18:16:
[...]

Zo, da's geen kleine kick....
Maar je monitor gaat in standby als je hem geen signaal aanbiedt. Je kan dat zelf bewerkstelligen, door je screensaver instellingen in Windows aan te passen of de VGA kabel eruit te trekken.
ok ik dacht dat het instelling was ofzo.

Maar ik heb hetzelfde probleem als de ts. Ik heb vandaag me nieuwe scherm binnen. Bij mij vergeet hij de instelling ook als ik een paar uur later de pc weer aan doe :/

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 09:28

rick77

... get to the point!

Deathch. heb ik ook met een 455 (ook rechtsboven), heb je er nog iets aan kunnen veranderen?

rick.
Pagina: 1