[Outlook 2000] Autoarchiveren werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Efraim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03-2025
Hier een probleem waar ik al uren mee bezig ben en nog steeds geen stap verder...

Ik zit hier op exchange 2000 en heb een Postbus, de limiet is echter overschreden dus wil ik wat mail opruimen (en dus niet weggooien)
Nu zit er in Outlook zo'n mooie functie autoarchieveren echter hij doet niks bij mij...

Ik heb voor alle mappen de instellingen voor autoarchiveren goed gezet, maar als ik nu ga autoarchiveren zie ik wel dattie wat doet maar vervolgens worden de oude mails niet gearchiveerd!

Er wordt wel netjes een archive.pst (32kb) op de door mij aangegeven locatie aangemaakt maar oude mails er in zetten ho maar! :(

Iemand enig idee?

Thanx alsvast!

Verwijderd

Als je kiest voor handmatige AutoArchive (via het File menu) dan is de default keuze "Archive this folder and all subfolders". Er zijn vervolgens instellingen te doen die te maken hebben met data, enz.

Maar als je de automatische AutoArchive wil 'uitproberen' dan moet je de radio-button "Archive all folders according to their AutoArchive settings" selecteren.

Mocht dat niet direct werken, controleer dan de bestandsnaam van de archive folder (Tools, Options, Other, AutoArchive).

Als laastse zou ik adviseren, om toch even opnieuw de machine op te starten. In het verleden heb ik Outlook wel een gekke dingen zien doen die na het opstarten niet meer voorkwamen.

• Efraim
hmm niks van hierboven werkt :(
Is er iemand bij wie het uberhaupt wel werkt?

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 07:05
Ik heb er ook negatieve ervaringen mee.

Misschien kun je het anders oplossen? Ikzelf heb een extra service geïnstalleerd met een pst bestand. Daarna sleep ik oudere mails er zelf heen. Het is misschien niet erg efficiënt en het is in het begin ff veel werk, maar het werkt wel gemakkelijk.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Ja, ik gebruik het zelf en het werkt perfect. :?

Kees /-/...

• Efraim
KeesH, jij zit ook op exchange 2000? of heb je "persoonlijke" mappen i.p.v. postbus?
Misschien dat daar het probleem ziet?

Verwijderd

Een topic kick, want ik heb exact hetzelfde probleem.

Opm de oude server (NT4 exchange 5.5) werkte het prima icm Outlook 2000, nu op de nieuwe server (2000 server, exchange 2000) staat alle autoarchiverings opties prima. Elke dag wordt er ook gevraagd of autoarchiveren moet starten. Vervolgens loopt het netjes langs alle mappen, maar de oude items worden simpelweg NIET gearchiveerd.

Inderdaad is er prachtig een archive.pst aangemaakt, welke 32 Kb blijft.

De knowledgebase had het volgende te melden: Microsoft Knowledge Base Article - 229517
SYMPTOMS
You turn on AutoArchive and set AutoArchive properties that some of your items meet. Despite this, no items meeting your criteria are archived.
CAUSE
One possible cause for this problem is that you have a large number of mail folders, or items in your personal folders file (.pst).
RESOLUTION
Turn on Allow upgrade to large tables in Outlook. For additional information about how to turn on the option for large tables, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
197430 OL2000: Allow Upgrade to Large Tables Extends Limit of PST
Klinkt hoopvol.
Dus 'allow upgrade to large tables' aangezet, maar nog steeds nada.
Store restricties in exchange verwijderd. Misschien dat het DAAROM misloopt, maar nog steeds niets.

Iemand nog enig idee? want ik zit nu met diverse mailboxen van 2 gig en hoger.

Verwijderd

Gevonden.
Door de verhuizing naar een andere server zijn alle 'laatst gewijzigd' datums naar de datum van de server wissel gezet (4 weken geleden).

Autoarchiveren kijkt naar de datum van verzonden of ontvangen of gewijzigd. En gaat dan uit van de recentste datum. :{

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:09

McLambo

MTB Junky

Zijn er nog alternatieven om 'oude' mail wel te archiveren?

Zit hier met exact hetzelfde probleem/situatie en een paar fiks oversized mailboxen....
Pagina: 1