[98SE, WinXP] Hoe gericht installeren met recovery-cd? *

Pagina: 1
Acties:

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Topicstarter
Ik heb een nieuw Acer Notebook (632LC) met daarbij Win XP Pro. Probleem is dat ik er ook Win 98 SE op wil. Dat lukt wel, maar als ik er vervolgens XP Pro naast wil zetten (op D:\, 98 moet immers altijd op C:\), dan wordt XP Pro OVER 98 gezet.

XP Pro staat op zo'n recovery cd, waarbij bij installatie geen partitie kan worden aangegeven. Hij zet gewoon de originele installatie (image) van cd terug op de originele plaats, C:\ dus.

Iemand enig idee hoe ik 98 op C:\ en XP Pro op D: kan krijgen?

Update:

Heb de boel inmiddels draaiende gekregen door 2 partities te maken en XP op de C te installeren. Vervolgens in FDISK D de actieve partitie gemaakt, waardoor Win98SE op deze schijf terecht kwam.
Nu kon ik switchen van OS door in het bios aan te geven welke partitie actief was - niet echt handig. Gelukkig loste Powerquest Bootmagic dit op: ik krijg nu bij opstarten een keuzemenu.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die recovery CD's zijn meestal scripted installs waarbij het systeem in de oorspronkelijke staat wordt hersteld.

Ik zou zeggen: kopieer de CD naar HD en pluis dat ding eens uit.
Theoretisch zou je dat script kunnen aanpassen en er een eigen recovery CD van kunnen maken..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

staat er een i386 directory op je recovery cd. dit is de hele installatie van WindowsXP maar zonder autostart. Als je vanaf deze directory installeerd zou het moeten willen.

• Nakebod
  • Laatst online: 14:56

Nakebod

Nope.

Volgens mij kan je beter winxp @ c, en 98 @ d doen, maakt voor de werking verder toch niets uit?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nakebod schreef op 23 september 2002 @ 09:33:
Volgens mij kan je beter winxp @ c, en 98 @ d doen, maakt voor de werking verder toch niets uit?
op zich niet, maar:

Win98 op C, en dan WinXP op D, dan "vindt" WinXP de Win98 installatie en installeert de bootmanager (menuutje)
WinXP op C, en dan Win98 op D, dan overschrijft Win98 de opstartgegevens van WinXP en moet je met de XP CD-ROM de boel weer ff fixxen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Nakebod
  • Laatst online: 14:56

Nakebod

Nope.

Ligt idd aan de volgorde, maar installeer voor de gein es eerst win98, op d dus, deze zal dus mbr aanpassen, en daarna xp, iig bij een "normale" xp zal dan dualbootje worden gemaakt.
Of dat bij recovery zo is, weet ik niet, denk het zelf eigenlijk wel.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• RestlessCitizen
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Topicstarter
Mutsje: jouw tip ga ik vanavond meteen checken!

Update: Was helaas niet te vinden op de cd...

[ Voor 0% gewijzigd door RestlessCitizen op 25-09-2002 08:23 . Reden: Vanwege onzin, zoals Limoentje hieronder terecht opmerkt. ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

MarcellusMaximus schreef op 23 september 2002 @ 10:01:
Het is inderdaad een feit dat 98 op C:\ moet, dit kan niet anders.
Mutsje: jouw tip ga ik vanavond meteen checken!
Win98 kan best ergens anders (zolang het maar FAT16/32 is), maar de opstartbestanden van Win98 moeten perse op C:\ (al of niet samen met die van WinXP/2K/...)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OS in de titel gezet, zie Windows Operated Systems - Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1