Toon posts:

BioStar mobo tweaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat gisteren met een BioStar M6TWG te frutselen (leuk, ouwe meuk...)
Er zijn verschillende PCB versies in omloop (1.1-1.3, 2.0 en 2.2).
Alle mobo's kunnen een FSB van 100MHz aan, BEHALVE de 1.1 versie. En laat ik die nu net hebben....

Nu zat ik te kijken bij JP14. Dit zijn op de 1.1 versie een aantal vaste soldeerpunten, en een jumper. Volgens mij kan je je FSB op 100MHZ door hier een en ander door te 'knippen' (volgens de handleiding van BioStar zou het dat jumperblock moeten zijn), alleen zeker weten die ik het net niet.

Zijn er anderen die dit moederboard hebben, en... die ook problemen hebben met de 100MHz FSB?

Of heeft iemand een ander idee??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ander idee:

SoftFSB of CPUFSB, twee progjes waarmee je de FSB softwarematig kunt veranderen.

Verder lijkt die doorkniphypothese best aannemelijk, alleen natuurlijk rekening houden met het feit dat het wel eens kan sterven- maar als je je dat evt kan permitteren, ga ervoor, want ik acht de kans groot dat het lukt :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Wel leuk dat SOFT FSB, echter dat werkt dus neit.

Probleem is dat alleen V1.1 op 66MHz alleen kan werken, en alle andere versies op 66/100MHz d.m.v. jumperinstellingen.
Op V1.1 is dit jumperblock dus vervangen door gesoldeerde draden.....

Als ik er nu een S370 Celreon 800 in prop, dat komt 'ie niet eens aan opstarten toe....

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:19:
Wel leuk dat SOFT FSB, echter dat werkt dus neit.

Probleem is dat alleen V1.1 op 66MHz alleen kan werken, en alle andere versies op 66/100MHz d.m.v. jumperinstellingen.
Op V1.1 is dit jumperblock dus vervangen door gesoldeerde draden.....

Als ik er nu een S370 Celreon 800 in prop, dat komt 'ie niet eens aan opstarten toe....
Leg uit waarom SoftFSB en/of CPUFSB niet werken. Ze progammeren nl rechtstreeks de PLL en bypassen dus evt op de mobo aanwezige jumpers, dus geef ff aan WAT er gebeurt als je ze uitprobeert. CPUFSB is allicht handiger in dit geval.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Er valt nl. niets te bypassen, dat is denk ik het probleem.
Ik weet nl. ook niet zeker of de gesoldeerde draadjes de oplossing is, ik heb alleen een vermoeden.

Ik heb beide gebruikt, en zoals aangegeven: hij start domweg niet op. Komt niet eens in zijn BIOS.

Wat ik ook niet snap is dat de Cellie 800 niet wil booten op 66MHz, dat zou toch moeten kunnen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Celeron 800 is een FCPGA processor, daarvoor zou je wel een juiste converter moeten gebruiken. Het gaat dus niet werken met een PPGA-Slot1 converter, maar wel met een FCPGA-Slot1 converter. Anderzijds heb je gewoon een BIOS update nodig dat deze Celeron correct herkent :)

Verwijderd

MMM ik heb nog een Biostar PIII 500 boord. Wat een gare dingen zeg!
Usb doet het nu al niet meer heb jij hem ook van de mediamarkt!

Verwijderd

Topicstarter
BiosUpdate is de laatste versie, dat kan het probleem niet zijn.

Converter heb ik niet nodig, het is al een FCPGA mobo....
Je kan hem idd wel ombouwen naar een slot-1, alleen mijn cellie is S370.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ow, nu pas zie ik dat het plankje zowel Slot1 als Socket370 heeft.. Sorry :)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:56:
BiosUpdate is de laatste versie, dat kan het probleem niet zijn.

Converter heb ik niet nodig, het is al een FCPGA mobo....
Je kan hem idd wel ombouwen naar een slot-1, alleen mijn cellie is S370.
Ho ff- die combo boardjes zijn bijna allemaal Sl1 en So370 PPGA- daar kun je niet zonder meer een FC-PGA CPU in prikken. Om dat te kunnen moet je een mod uitvoeren (search op PPGA FC-PGA mod)

Dat is allicht het grote verschil tussen v.1.1 en v.1.2

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Yeps, je hebt helemaal gelijk, ik ben er net achter |:(

Stom, ik was het even vergeten dat er nog een slag voor de FCPGA Cellies zat....
Maareh: ik heb weer wat te tweaken :D
Pagina: 1