Hallo,
ik ben NET bezig met PHP..
En probeer iets te doen... namelijk het volgende...
Iemand moet een formulier invullen, met bijvoorbeeld het veld VOORNAAM.
ik wil er voor zorgen dat dat niet volstaat met rotzooi en zo... beetje ordenen dus...
Nu wil ik het volgende met de input doen:
* strtolower
* ucwords
* trim
omdat er meerdere velden zijn leek het me handig een function er voor te schrijven... maar volgens mij doe ik het fout...
de bedoeling is dus dat in niet tig keer al die zooi hoef te zetten, maar maar 1 functie schrijft die datalles doet... en die ik dan meerdere keren aanroep (die functie, voor elk veld)
snappen we het nog?
hier is wat ik heb, het zal wel niet kloppen maar ik heb tenminste geprobeerd (het boek verward me ook een beetje
)
alleen dit werkt voor geen meter....
enig idee?
ik ben NET bezig met PHP..
En probeer iets te doen... namelijk het volgende...
Iemand moet een formulier invullen, met bijvoorbeeld het veld VOORNAAM.
ik wil er voor zorgen dat dat niet volstaat met rotzooi en zo... beetje ordenen dus...
Nu wil ik het volgende met de input doen:
* strtolower
* ucwords
* trim
omdat er meerdere velden zijn leek het me handig een function er voor te schrijven... maar volgens mij doe ik het fout...
de bedoeling is dus dat in niet tig keer al die zooi hoef te zetten, maar maar 1 functie schrijft die datalles doet... en die ik dan meerdere keren aanroep (die functie, voor elk veld)
snappen we het nog?
hier is wat ik heb, het zal wel niet kloppen maar ik heb tenminste geprobeerd (het boek verward me ook een beetje
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function fix_strings($what_field) { $fixed_string = strtolower($what_field); $fixed_string = ucwords($what_field); $fixed_string = trim($what_field); return($fixed_string); } fix_strings($FORM_firstname); $firstname = $fixed_string; |
alleen dit werkt voor geen meter....
enig idee?