Toon posts:

[Adsl]Beste aanlegoptie?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende: Binnenkort is er adsl hier beschikbaar. Nu heb ik 3 pc's hier staan en wil graag internet gaan delen en ook een overdracht tussen alle pc's hebben.
We hebben thuis isdn en nu heb ik begrepen dat dat niet wil met een usb modem.

Heb thuis: 1 pc met win XP pro
1 pc met Win98 SE
1 laptop met Win98 SE
Een 10mbit hub?? :?

Overal dus een netwerk kaart inzetten > aansluiten op hub > hub naar modem > internet? Gaat dit werken? :r

Wat voor modem moet ik nu gaan aanschaffen bij KPN?? Ik dacht zelf een ethernetmodem voor isdn. Moet dat modem dan ook getweaked worden?
Hoop dat iemand mij er antwoord op kan geven ofdat iemand dezelfde config heeft? 8)7

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Tweak je alcatel home modem naar een pro versie. Dan kan je alles aansluiten.
Ik heb nu een Pro+FW versie draaien en 4 PC's achter de modem.

Even zoeken op GoT en je vind alles wat je weten moet over het tweaken van je modem

http://www.hroling.nl

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik zou hem niet tweaken, ik was er zelf altijd voor totdat het modem van mijn buurjongen op een of andere manier niet meer wou, dat was heeeel erg balen voor hem, hij had bijna genoeg geld voor nieuwe proc (hij heeft nu een kloten proc) en toen kreeg hij geen nieuw modem omdat hij hem had getweaked. Nu moest dus het uit zijn eigen zak komen (500 piek ofzo). Nu is ie weer begonnen met sparen en heeft ie gewoon een p100 pctje inet laten delen.

Als ik jou was zou ik dus of:
inet delen met pctje
routertje (pctje delen is ook routertje maar hebben het hier over retail)
1024k abbo nemen, dan krijg je modem met 4 utp porten voor 4 pc's + 1 uplink port zodat je er bijv een switch aan kan hangen. (en dan delen met 12 mensen of meer).

Voor als je het nog niet weet:
512/128k --> 1 jan 2003 768/128k
1024/256k --> 1 jan 2003 1536/256k

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
ik weet niet wat die buurjongen van jou gedaan heeft maar ik heb ook getweakt en ik kan t je van harte aanbevelen!! Het is hardstikke makkelijk om te doen en je sloopt er heus je modem niet mee, alleen je garantie raak je geloof ik wel kwijt...

Maar je kan m toch altijd weer terugzetten en ik weet niet of ze er dan achter kunnen komen dat je m getweakt hebt bij alcatel... Anyways de kans dat je er gezeik mee krijgt is miniem en de kans dat je er plezier aan gaat beleven is heel erg groot :D

Je kan dan precies alles aansluiten zoals je zelf al had bedacht!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Novah schreef op 23 september 2002 @ 00:29:

Voor als je het nog niet weet:
512/128k --> 1 jan 2003 768/128k
1024/256k --> 1 jan 2003 1536/256k
Alleen bij KPN ADSL dan :)

en ik weet wat wat die buurjongen gedaan heeft, maar hier draait alles al bijna een jaar prima met een getweakte ADSL modem.

En wil je alles weer terugzetten er zit een "reset" knopje op

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Verwijderd

Niet tweaken (behou je je garantie), en gewoon een hardware router kopen. 140 euro heb je een goede.

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:31
Als internet wilt delen schaf dan GEEN USB modem aan die kun je dus (later) niet aan een router koppelen. Een hardware router is natuurlijk de beste oplossing want je behoudt je Modemgarantie en je kan onafhankelijk internetten met alle pc's zonder dat de andere aan moeten staan zoals wel het geval is als je ine deelt via een pc dan moet die pc altijd aan blijven. De keuze ligt aan jouw.

=/\= System Status =/\=

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.