AMD K6 233 + Geheugen, Need Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 18:02
Ik heb de search gebruikt maar kon niks vinden, mijn vraag is het volgende:

Ik heb van iemand een oude computer gekregen, het is een AMD K6 233 van het merk Fujisu (niet samenwerking met Siemens), met 32 MB EDO Ram (2x16MB).

Echter zit er op het mobo ook 2 sloten voor SDRAM, en wil dus die 32MB vervangen door een SDRAM van 128 MB, alleen wil ik weten of ik er ook een PC133 erin kan doen? ik neem aan dat de FSB van dat ding geen 133 is, maar 66 (of 100).

Kan iemand helpen?

Verwijderd

gaate niet werken zijn ze niet op gebouwd als het tenminste een oud bord is zal vast wel ;)

Verwijderd

Als het 100 is dan werkt dat wel B)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Conman schreef op 23 september 2002 @ 00:09:
Ik heb de search gebruikt maar kon niks vinden, mijn vraag is het volgende:

Ik heb van iemand een oude computer gekregen, het is een AMD K6 233 van het merk Fujisu (niet samenwerking met Siemens), met 32 MB EDO Ram (2x16MB).

Echter zit er op het mobo ook 2 sloten voor SDRAM, en wil dus die 32MB vervangen door een SDRAM van 128 MB, alleen wil ik weten of ik er ook een PC133 erin kan doen? ik neem aan dat de FSB van dat ding geen 133 is, maar 66 (of 100).

Kan iemand helpen?
Met meer info van jouw kant kunnen we helpen, ja :z

Bepalend voor of die DIMM erin kan zijn 3 dingen:

- ondersteunt de chipset het type DIMM überhaupt?
- ondersteunt het moederbord de juiste voltage
- past de DIMM fysiek?

Om dit te bepalen moeten we weten wat voor moederbord erin zit. Als je dat niet kunt achterhalen, is het exacte modelnr van de Fujitsu PC misschien genoeg.

Maar een indicatie is al te geven als je zegt welke chipset erin zit. Zoek de 2 grootste vierkante chips op het mobo- er zal allicht een van de volgende texten op staan:
Intel / VIA / SiS / ALi / Opti / VLSI

Post ff de eerste regel daaronder op die chips, dan kan ik iig de eerste vraag beantwoorden :)

Oslik blyat! Oslik!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58
In snelheid gezien kan het wel een PC133 Dimm. Hij draait dan gewoon op 66 Mhz. Of de compu de Dimm-grootte volledig ziet, is de vraag, ligt aan chipset/bios.

• The Conman
- ondersteunt de chipset het type DIMM überhaupt? Ja, anders zitten er geen DIMM sloten

is een ALi chipset, en FSB weet ik niet, het is een AMD K6 233 CPU...

ik wil dus een DIMM van 128 MB erin zetten van 133FSB, hij hoeft dan niet op 133mhz te draaien...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Oude MoBo's willen nog wel eens 5 volts dimms vreten. Nieuwere dimms zijn 3,3 V... We moeten je chipset weten.. Is het toevallig een Gigabyte MoBo? (586TX-2 heb ik zelf, kun je gewoon 32/64 MB Dimms in plakken... 128 niet geprobeerd).

[Edit] De snelheid is iig geen probleem. Underclocken kan altijd... Maar 50% hoger voltage wil wel eens fataal zijn.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

M'n Ali Aladdin 5 (Biostar M5ALA mobo) en MVP3 (Chaintech mobo) ondersteunen officieel maximaal 3x 128 MB PC100, maar ik gebruik er op dit moment 3x 256MB PC133 op 100Mhz in....

Belangrijkste is dat de chipconfiguratie ondersteund wordt (16x8) - dus wel een winkel nemen waar je nog een DIMmetje kan omruilen voor een ander merk/model.

Vaak zijn er problemen met dubbel/enkelzijdige DIMM's, even de volgorde aanpassen (bank 0/1/2 etc) en dan werkt het soms weer wel...

• The Conman
wat voor merk mobo het is weet ik niet...

de Chipset is een ALi M1543 B1 9737 TS6

de CPU draait op 3.3v, zullen de DIMM sloten ook op 3.3v draaine?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
CPU spanning en Dimm spanning hebben niet zoveel met elkaar te maken denk ik. Wat ik wel weet is dat je in ieder geval niet zowel simmen als dimmen moet plaatsen.

Een asus bord met dezelfde chipset heeft 3.3v dimmen.

(hele regel kopieren en plakken in je brwoser)
http://www.google.nl/sear...a/p5a.htm+&hl=nl&ie=UTF-8

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zou toch proberen 66mhz DIMM's te pakken te krijgen. 133MHZ willen nog wel eens niet 100% backwards-compatible zijn :'(

webOS all the way!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ALi M1543 is je Southbridge, er is nog een chip die erbij hoort, de Northbridge.
De Southbridge die je hier noemt heb ik ook op mn MSI 5169 zitten, en hoort bij een ALI Aladdin IV die 100MHz FSB doet. Kan zijn dat ie op jouw bord bij een oudere northbridge hoort, maar die moet het ook gewoon ondersteunen.
Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met PC133 DIMMs in een ouder moederbord. Zolang je maar geen DIMMs in een i430VX gooit zal het geen enkel probleem geven

* _JGC_ heeft hier een PC CHIPS VXPro+ (VIA VPX) mobo draaien met een 128MB PC133 OEM DIMM die nergens anders in wilde werken omdat ie zo brak was :D

• The Conman
er zit nog een andere ALi chip op het moederbord, zal wel de Northbridge zijn
het is een ALi M1541 (=Aladin V?)

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
als er geen edo dimm in hoeft dan kan je er gewoon 128 mb pc133 maar wel een met minimaal 8 chips in verband met de pagina indeling die anders niet begrepen word

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Conman schreef op 23 september 2002 @ 02:14:
- ondersteunt de chipset het type DIMM überhaupt? Ja, anders zitten er geen DIMM sloten
Niet zo bijdehand. Sommige mobos ondersteunen alleen EDO DIMMs en dus geen SDRAM :Z
de Chipset is een ALi M1543 B1 9737 TS6

de CPU draait op 3.3v, zullen de DIMM sloten ook op 3.3v draaine?
Datt klinkt als de southbridge van de Aladdin V

Verder zal de K6-233 als het goed is toch echt op 2.9V 3.2V of 2.2V draaien, niet 3.3V :o

Maar als dit idd de Aladdin V is, gaat het hoogstwaarschijnlijk lukken.
er zit nog een andere ALi chip op het moederbord, zal wel de Northbridge zijn
het is een ALi M1541 (=Aladin V?)
Bingo! Aladdin V. Dit gaat lukken. Gewoon prikken en draaien die hap :9
als er geen edo dimm in hoeft dan kan je er gewoon 128 mb pc133 maar wel een met minimaal 8 chips in verband met de pagina indeling die anders niet begrepen word
Kom op, dit is geen Intel chipset ofzo (Intel i430xx chipsets + SDRAM = :'( ), de Aladdin V trekt gerust deze reepjes.

edit:
VCore K6-233 aangepast

Oslik blyat! Oslik!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Volgens mij loopt een K6 PR233 op een zatte 3.2 volt..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wekkel schreef op 23 september 2002 @ 12:14:
Volgens mij loopt een K6 PR233 op een zatte 3.2 volt..
Hmm, net opgezocht en ten tijde van de K6-233 voerde AMD een dieshrink door- de oudere 0.35 micron gevallen draaiden op 3.2V, de nieuwere 0.25 micron op 2.2V

Gezien de mobo lijkt 2.2V me het meest waarschijnlijk...

Maar je hebt iig gelijk dat het geen 2.9V is, dat waren alleen de 166 tem de 200 :o

Oslik blyat! Oslik!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De 2.2 volt is algemeen voltage van de (latere?) K6-2 modellen. Ik ben in ieder geval niet op de hoogte van een die shrink van de K6 PR233 (P1 model). Anyway, hot bastard it is (en snel, alleen FPU Intel 233 MMX is beter..).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wekkel schreef op 23 september 2002 @ 12:28:
De 2.2 volt is algemeen voltage van de (latere?) K6-2 modellen. Ik ben in ieder geval niet op de hoogte van een die shrink van de K6 PR233 (P1 model). Anyway, hot bastard it is (en snel, alleen FPU Intel 233 MMX is beter..).
Neuh, ook bij de K6 - zie deze twee docs van bij AMD:

De model 6 (0.35 micron) en de model 7 (0.25 micron)

Let hierbij op de kop DC characteristics bij de m6 en Product Markings bij de m7

Maar hoe dan ook is het een snel beestje ja :)

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Nu online
Gooi dat ding es op 2.5x100, zal je zien wat sneller is :)
aangezien je een Aladdin V bord hebt, zal je ook wel 100MHz FSB hebben. Heeft ie ook een AGP slot?

• The Conman
[quote]dion_b schreef op 23 september 2002 @ 12:09:
Niet zo bijdehand. Sommige mobos ondersteunen alleen EDO DIMMs en dus geen SDRAM
[quote]

EDO RAM is een 72-pins en de SIMM's zijn honderzoveel (168 dacht ik)...

er zitten op het mobo dus 4 sloten voor 72-pins en 2 sloten voor die andere, dus ondersteunen ze zeker wel... alleen is de vraag of er ook een PC133 op kan FSB is zoals net door iemand gezegd dat het 100mhz is, dus deze zal best op 100 Mhz draaien lijkt me... ik ga morgen maar eens proberen met een simmetje uit mijn zusje's computer :)

tnx allen voor info..

ps. zit geen AGP slot op

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[quote]The Conman schreef op 23 september 2002 @ 15:59:
[quote]dion_b schreef op 23 september 2002 @ 12:09:
Niet zo bijdehand. Sommige mobos ondersteunen alleen EDO DIMMs en dus geen SDRAM
EDO RAM is een 72-pins en de SIMM's zijn honderzoveel (168 dacht ik)...

er zitten op het mobo dus 4 sloten voor 72-pins en 2 sloten voor die andere, dus ondersteunen ze zeker wel...
Dat is NIET zo-

SIMMs hebben 30p of 72p en zijn er in DRAM, FP en EDO varianten
DIMMs hebben 168p of 184p en zijn er in EDO en SDRAM (zowel SDR als DDR) smaken

EDO heb je dus zowel als 'kleine' 72p als 'grote' 168p versies. Sommige So7 mobo's slikten wel 168p EDO maar geen 168p SDRAM.

Begrepen?... :O
alleen is de vraag of er ook een PC133 op kan FSB is zoals net door iemand gezegd dat het 100mhz is, dus deze zal best op 100 Mhz draaien lijkt me... ik ga morgen maar eens proberen met een simmetje uit mijn zusje's computer :)
De FSB is 66, maar de mobo kan 100MHz aan- dan moet je de CPU alleen anders jumperen, naar 2.5x100MHz. Als dit te verwarrend klinkt, begin er nog niet aan, lees eerst genoeg om dit te snappen, dan pas proberen :z

Sowieso zijn die 'PC-66' (nooit een officieel standaard geweest). PC-100 en PC-133 standaarden maximumsnelheden, dus als je controller überhaupt het soort geheugen ondersteunt, wat hier het geval is, is het gegarandeerd te werken tot en met die snelheid.
ps. zit geen AGP slot op
Da's jammer. Wat voor onboard VGA heeft het :?

Oslik blyat! Oslik!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hier een soort gelijk verhaal ...
Processor: AMD K6 350mhz
Mobo: Soltek SL-54U5
Geheugen: 256MB SDRAM PC133

Maar hij geeft aan dat er maar 128MB RAM in zit ?
Weet iemand hoe dit kan ? Ondersteunt het mobo dan iets niet ofzo ?

-quote van site-
This Apollo MVP3 motherboard supports 72-pin SIMMs and 168pin DIMMs (3.3V unbuffered type) of 4MB, 8MB, 16MB, or 32MB to form a memory size between 4MB to 1GB (total of 6 rows are supported). The Apollo MVP3 chipset supports Table Free configuration so that DRAM module can be installed at any capacity.
Note:

1. Do not recommend to mix EDO and SDRAM together for the system stability.

2. For 100MHz CPU environment, the SDRAM must compliant PC-100 specification, otherwise the system maybe unstable.
-quote-

En uit de FAQ heb ik dit:

Kan ik 64MB DIMMs gebruiken op de SL-54U5/U1?

- JA. U kunt PC-100 DIMMs van 64MB, 128MB en 256MB (16*8 SDRAM) gebruiken op dit moederbord.

Begrijp ik hieruit dat ik PC100 geheugen moet hebben van 256MB ?
Maar PC133 geheugen is toch compatible op 66/100/133mhz ?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Enforcer schreef op 23 september 2002 @ 22:00:
Ik heb hier een soort gelijk verhaal ...
Processor: AMD K6 350mhz
Mobo: Soltek SL-54U5
Geheugen: 256MB SDRAM PC133

Maar hij geeft aan dat er maar 128MB RAM in zit ?
Weet iemand hoe dit kan ? Ondersteunt het mobo dan iets niet ofzo ?

-quote van site-
This Apollo MVP3 motherboard supports 72-pin SIMMs and 168pin DIMMs (3.3V unbuffered type) of 4MB, 8MB, 16MB, or 32MB to form a memory size between 4MB to 1GB (total of 6 rows are supported). The Apollo MVP3 chipset supports Table Free configuration so that DRAM module can be installed at any capacity.
Note:

1. Do not recommend to mix EDO and SDRAM together for the system stability.

2. For 100MHz CPU environment, the SDRAM must compliant PC-100 specification, otherwise the system maybe unstable.
-quote-

En uit de FAQ heb ik dit:

Kan ik 64MB DIMMs gebruiken op de SL-54U5/U1?

- JA. U kunt PC-100 DIMMs van 64MB, 128MB en 256MB (16*8 SDRAM) gebruiken op dit moederbord.

Begrijp ik hieruit dat ik PC100 geheugen moet hebben van 256MB ?
Maar PC133 geheugen is toch compatible op 66/100/133mhz ?
Het heeft niets met de PC133/100/66/wat dan ook te maken, dat heeft met snelheid te maken en zegt niets over compatibiliteit met een chipset...

Die FAQ is helder zat- je kunt 256MB pakken mits het 16*8 is. En ergens gok ik dat dat hier niet zo is. Je kunt met een google op de getallen op het etiket van jouw DIMM achterhalen wat het wel is. Oplossing is eenvoudig: ruilen voor een DIMM dat wel 16*8 is.

Oslik blyat! Oslik!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

dion_b schreef op 23 september 2002 @ 12:34:
[...]

Neuh, ook bij de K6 - zie deze twee docs van bij AMD:

De model 6 (0.35 micron) en de model 7 (0.25 micron)

Let hierbij op de kop DC characteristics bij de m6 en Product Markings bij de m7
Ik ben die datasheets een doorgegaan, alsmede andere datasheets en een oude manual van een Asus TX-97 bord.

De 0.35 micron K6 233 blijkt een 3.2 volt slurper en de 0.25 micron een 2.1 volt. De 0.35 233 Mhz was de top van de lijn, de 0.25 ging tot en met 300 Mhz (wat de K6-2 weer verder omhoog bracht).

• Enforcer
  • Niet online
Als ik zoek en ik kijk bij het type RAM dat ik heb staat er bij DRAM Config: 32MX8
Dit houdt zeker in dat het dan 32 * 8 SDRAM is ... en vandaar ook dat hij maar 128MB aangeeft ?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Enforcer schreef op 23 september 2002 @ 22:19:
Als ik zoek en ik kijk bij het type RAM dat ik heb staat er bij DRAM Config: 32MX8
Dit houdt zeker in dat het dan 32 * 8 SDRAM is ... en vandaar ook dat hij maar 128MB aangeeft ?
Bingo. De chipset kan niet overweg met 32*8 chips en kan er hooguit de eerste 16M van addresseren, vandaar de 128MB.

Oslik blyat! Oslik!

• Enforcer
  • Niet online
Thanx ... gauw ff inruilen dan ..

• _JGC_
  • Nu online
Heb hier altijd M-Tek repen in socket7 machines, weet ik zeker dat ik het goeie spul erin prak.

* _JGC_ heeft een DFI K6BV3+ met 2x256 PC133 en 1x128 PC100,

• The Conman
[qoute]De FSB is 66, maar de mobo kan 100MHz aan- dan moet je de CPU alleen anders jumperen, naar 2.5x100MHz. Als dit te verwarrend klinkt, begin er nog niet aan, lees eerst genoeg om dit te snappen, dan pas proberen
[/qoute]

Ja m.a.w. gewoon van 233 naar 250 overclocken... alleen op het mobo staat ook niet bij welke jumper ik moet wijzigen om het te wijzigen (het is geen jumperless mobo)... in bios ook niet te wijzigen, handleiding van die mobo heb ik weer niet ..

• _JGC_
  • Nu online
dan zoek je op welk mobo het is en zoek je daar een handleiding bij ;)

• The Conman
dat zal ik wel willen, maar weet dus ook niet welke mobo het is, enige wat ik weet is de chipset..

dion_r, er zit geen on-board videokaartje, ook geen AGP slot, 2 PCI en 3 ISA sloten... vaag mobo is het..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Conman schreef op 24 september 2002 @ 00:42:
dat zal ik wel willen, maar weet dus ook niet welke mobo het is, enige wat ik weet is de chipset..

dion_r, er zit geen on-board videokaartje, ook geen AGP slot, 2 PCI en 3 ISA sloten... vaag mobo is het..
Eh, geen AGP, geen onboard... waar zit die VGA dan :?

Mbt de mobo, met de search kom je verder om eea te identificeren. Er zijn een aantal kenmerkende plekken om te kijken:

- op de zijkant (die bij een tower onderop zit) van de onderste ISA slot zit vaak een sticker, die info kan boekdelen spreken
- aan de rand, meestal bovenin, van de PCB zit een FCC-ID. Die kun je op www.fcc.gov opzoeken
- zoals al eerder gezegd, ga ff op de Fujitsu (-Siemens) site zoeken mbv de modelnr van het systeem (geef die hier ook, ff, kunnen wij mee helpen zoeken), meestal is er wel iets van handleiding te vinden, of iig een naam van de mobo, waar we dan verder mee kunnen.

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Nu online
Toevoeging op dit alles van dion_b: je hebt ook nog zoiets als CT_BIOS, is wel te vinden met google of de search.

• The Conman
dion_b schreef op 24 september 2002 @ 01:02:
[...]

Eh, geen AGP, geen onboard... waar zit die VGA dan :?

Mbt de mobo, met de search kom je verder om eea te identificeren. Er zijn een aantal kenmerkende plekken om te kijken:

- op de zijkant (die bij een tower onderop zit) van de onderste ISA slot zit vaak een sticker, die info kan boekdelen spreken
- aan de rand, meestal bovenin, van de PCB zit een FCC-ID. Die kun je op www.fcc.gov opzoeken
- zoals al eerder gezegd, ga ff op de Fujitsu (-Siemens) site zoeken mbv de modelnr van het systeem (geef die hier ook, ff, kunnen wij mee helpen zoeken), meestal is er wel iets van handleiding te vinden, of iig een naam van de mobo, waar we dan verder mee kunnen.
VGA, een losse PCI kaartje

Ik zie geen sticker onderin het moederbord, en het is al een oud model staat ook niet meer op de siemens site had al gezocht...

ik zal die FCC-ID eens opzoeken dan geef ik het hier wel weer aan, tnx dude

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

_JGC_ schreef op 24 september 2002 @ 09:26:
Toevoeging op dit alles van dion_b: je hebt ook nog zoiets als CT_BIOS, is wel te vinden met google of de search.
ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctbios15.zip

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Conman schreef op 24 september 2002 @ 17:09:
[...]

VGA, een losse PCI kaartje

Ik zie geen sticker onderin het moederbord, en het is al een oud model staat ook niet meer op de siemens site had al gezocht...
Nou vertel ons dat model dan- kunnen wij ook zoeken :z
ik zal die FCC-ID eens opzoeken dan geef ik het hier wel weer aan, tnx dude

Oslik blyat! Oslik!

• The Conman
waar vind ik die FCC-ID? is dat die grote text die op het moederbord staat? in geval van ja, er staat dit:

M5ATA REV 1.0

• _JGC_
  • Nu online
M5ATA = Biostar, herkende ik meteen, google kon dit bevestigen :)
http://www.biostar-usa.co...es/m5ata/m5ata_manual.htm

Heb je ook niet goed gekeken, tis nml de M1531 chipset, niet de M1541 (1531 == ALi Aladdin IV)

• The Conman
ja inderdaad de M1531, sorry...

maar tnx tnx voor je hulp nu kom ik er eindelijk uit!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_JGC_ schreef op 24 september 2002 @ 22:20:
M5ATA = Biostar, herkende ik meteen, google kon dit bevestigen :)
http://www.biostar-usa.co...es/m5ata/m5ata_manual.htm
Ben je me weer te snel af :( :P :P
Heb je ook niet goed gekeken, tis nml de M1531 chipset, niet de M1541 (1531 == ALi Aladdin IV)
Idd. Verklaart ook gelijk de afwezigheid van AGP :z

Ik heb ervaring met deze chipset op een Acer V58X mobo- ik kon er iig zonder problemen 128MB PC-133 opzetten. Hier staat ook dat het 3.3V unbuffered SDRAM SIMMs slikt, waar PC133 ruim onder valt.

Let op dat je de FSB naar 83MHz kunt opschroeven. Doe dan wel de multiplier omlaag naar 3x (krijg je 3x83MHz=250MHz), de performance winst zal merkbaar zijn. Daarvoor moet je de volgende settings doen:

code:
1
2
JP9     1-2     3-4    5-6        JP6     1-2    3-4    5-6
        closed  open  open               open  closed  open

Oslik blyat! Oslik!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Hehe, toeval, heb bijna hetzelfde probleem :)
Ik moet weten of ik DIMMetjes van 133 MHz naast de dimmetjes die er nu al inzitten kan plaatsen. Er zit nu 2x 64 MB in, en ik wil er 1x 128 bijzetten. Ik weet niet wat de kloksnelheid van het ram dat er nu inzit is. Het gaat om het M1541 chipset en bijbehorende moederbord van ALi :)

Aangrenzend vraagje is wat voor 2e hands processor er nog in zou kunnen. Ondersteunt ie ook P3? Er zit nu een AMD K6 400 in...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overbodige kick. Er staat echt niet voor niks "Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!" :/

Kijk eens in de Technische PMG FAQ

En natuurlijk gaat een P!!! niet passen :z

/kansloos
/search
/basic
/faq

[ Voor 167% gewijzigd door BalusC op 25-03-2003 17:09 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.