Liteon brander geeft grootte niet goed aan

Pagina: 1
Acties:

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:27
Ik heb afgelopen week wat 800mb cdtjes gekocht en wilde er nu eens wat op gaan branden. Maar volgens Windows XP (verkenner en diverse burn proggies) zijn de cd's maar 87,8 mb groot i.p.v. de 800mb.

Met 700mb's heb ik nooit last gehad :?

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Ik denk dat we wat meer specs nodig hebben...
Moederbord,Drivers,Chipset,etc etc

Lijkt mij dat de IDE driver niet goed geinstaleerd is

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

MarcyDarcy schreef op 22 september 2002 @ 23:29:
Ik heb afgelopen week wat 800mb cdtjes gekocht en wilde er nu eens wat op gaan branden. Maar volgens Windows XP (verkenner en diverse burn proggies) zijn de cd's maar 87,8 mb groot i.p.v. de 800mb.

Met 700mb's heb ik nooit last gehad :?
Search Overburn Nero al geprobeerd?

• Da_Jackal
  • Laatst online: 21-01 15:05
Geeft Nero of een ander brandprogramma ook die grootte aan??

• MarcyDarcy
Nero en Easy CD creator zeggen ook dat de cd's niet groot genoeg zijn. En in verkenner staat dus dat de cd's maar 87.8 mb groot zijn

Specs:
AMD XP 1800+
512 mb DDR (kingston)
Epox 8KHA+ moederbord
Liteon 24x10x40 brander

Merk van de 800mb cd's is MMORE, dus een echt vaag merk kan je het ook niet noemen

[edit 1]
ff smartburn gedownload
This Disc is designed for CD-RW/COMBO Drive Only.
Disc Type, Material = CD-R, Phthalocyanine
ATIP Lead-in = 97m 17s 06f
Norminal Capacity = 87.89MB (10m 02s 00f)
Disc Manufacturer maybe = India,MoserBaer
SMART-BURN Speed Limit = 24X
[edit 2]
Net m'n lite-on geflasht met de nieuwste versie maar helaas nog steeds hetzelfde

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voordat ik dit draadje naar WOS verplaats nog even deze vraagjes: Worden ze correct in Win9X herkend? Heb je al andere merk CDR'tjes geprobeerd?

• MarcyDarcy
een andere versie van Windows heb ik nog niet geprobeerd, maar de normale 700mb cd's herkent ie wel. Een ander merk 800 mb cd's heb ik ook nog niet geprobeerd (die heb ik zelf ook niet). Gaat ook zo moeilijk om op zondag wat spullekes te versieren :)

[edit]
Heb 'm nu in m'n DVD speler (ook Liteon) gestopt maar daar herkent ie 'm helemaal niet. Windows geeft aan dat er een schijf of ander medium geplaatst moet worden.

Hierna nog ff wat anders gestest. Eerst een andere cd (700mb met data erop) in de brander gestopt, laten inlezen en daarna de cd eruit gehaald. Na enkele malen een refresh te hebben gedaan zit volgens Windows XP de cd nog steeds in de brander.

Op m'n oude p100 met Win98 wordt het ook niet herkent als bestaand medium.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vaag.. ik had net ff gegoogled op "87.89 MB" en ik kwam dit tegen: http://www.cdr-forum.de/detailcdr.php?ID=1403

Kun je er wel mee branden? Ook tot 800MB?

• MarcyDarcy
net terug van werk en een bestandje van 640 mb proberen te branden op zo'n 800 mb cd. Nope, ook niet met de overburn functie van Nero aan.

Via je link naar cdr-forum.de heb ik de cd's kunnen achterhalen: MMore CD-R 90. Ook hier staat die capacitiet op 87,89 MB

Maar ik ben er nog steeds niet uit. Op m'n werk werd de cd op 2 verschillende pc's niet ingelezen. Misschien MMore eens gaan emailen :?

• MarcyDarcy
schopje :)

heb een zoektocht op touw gezet en waarschijnlijk gevonden wat ik zocht. Heb het nog niet doorgelezen maar zo te zien is het precies wat ik bedoel
Writing a CD-R 90

It has come to our attention that CD-R 90 users experience lots of difficulties in using these CD-R's. MMore took the liberty to write a manual to explain step by step the process of writing a MMore CD-R 90. MMore hopes to have been of help, but if there are any questions, please do not hesitate to send us an email.

The MMore Team
info@mmore.com
bron: http://www.mmore.nl/com/products/cd-r-media.asp
[edit]
Helaas het werkt niet zoals het moet/staat omschreven. Dan maar een emailtje naar MMore

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat werkt precies niet? Op welke problemen/foutmeldingen stuit je?

Verder vind ik dit echt een vaag gedoe.. Ik zou in het vervolg gewoon een ander merk nemen, zo ben je ook van alle "ellende" af ;)

Verwijderd

BalusC schreef op 26 september 2002 @ 07:05:
Wat werkt precies niet? Op welke problemen/foutmeldingen stuit je?

Verder vind ik dit echt een vaag gedoe.. Ik zou in het vervolg gewoon een ander merk nemen, zo ben je ook van alle "ellende" af ;)
niet meteen zun cdtjes afkraken he :) maar der zijn idd betere merken,
Pagina: 1