Toon posts:

1 Ghz Thunderbird, hoe warm??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha heren

Ik heb sinds gister een KT7 RAID met 1 GHZ Thunderbird aangeschaft (en unlocked enzo)
En nou vraag ik me af hoe warm zo'n ding mag worden. Ik heb hem als eerste stapje nu op 1050 (100x10,5) draaien, stabiel, en in windows tijdens een normale rustige surfsessie word ie nog niet eens 40 graden. Maar als ik nou mn RC5 koetje laat grazen loopt de temperatuur al gauw op naar 57 - 59 graden in Motherboard Monitor.
Is dit normaal?
PS. Ik heb een Cooler Master cooler, model CH5-5k11

Verwijderd

bij mij is het exact het zelf de maar die coolermaster zou ik toch ff vervangen
voor een betere of mishien een peltier

RW

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

57-59 graden is normaal, en geen enkel probleem. Mijn eigen Tbird 950@1037 word 63 graden, op 950 word-ie 58 graden. Zelfde coolertje als jij hebt, wel op een Asus A7V.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Heej wildhagen....
Heb je um overklokt op dezelfde stroomsterkte? corevoltage enzo, of heb je dat ook omhoog gedaan?
Ik heb hem nu 1,85 volt en 1100 Mhz
Nou nog ff kijken of mn koetje stabiel wil grazen :)
Is er trouwens een maximum bekend voor de temperatuur van die Thunderbirds?

Verwijderd

Ik geloof iets van 90 graden....

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:13
Mijn T-bird is onbelast 26 C, maar direct na het starten van windows is 'ie 57 C. Dit loopt daarna wel snel terug, maar bij belasting loopt dit weer op naar ca. 57 C. Ik vraag me af of dit grote verschil tussen belast/onbelast normaal is.

Daarnaast valt me op dat in het bios de temperatuur oploopt naar 59 C. De processor is dan toch eigenlijk niets aan het doen, of ben ik nou gek?

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Mijn 1ghz wordt gewoon 70+GR!!!
en dat sux... gewoon met zo'n el cheapo koeler.

moet dus ff snel een alphatje ofzo want dit is nix, wordt s tijd dat die dingen goed leverbaar worden...

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:35
als je je bios laat is je cpu fully loaded zeg maar :D

PVoutput

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 02:02
gewoon een FOP38 kopen, mijn Duron600@1000 op 1.85 volt..is idle 35 graden en na een tijdje RC5 43...lekker koel dacht ik toch..

Verwijderd

De mijne doet hetvolgende:

TB900 blue core op 1,85Volt
Overgeklockt naar 1030Mhz
KT7 mainboard
PC100 geheugen op 133mhz overgeclockt! (7ns ram chips)

temp. idle 29/30'C
temp. idle met koetje; 44/45'C
temp. max. stressed met Unreal; 48/49'C

Koeler van Spire via Venema comp.
type M324-15 (koelt ca. 5-10'C beter als Golden Orb!!! en is goedgekeurd door AMD; en past derhalve zonder problemen op elke socketA)

TB900 max. over te clocken naar1045Mhz; maar dan loopt Unreal na een half uur ofzo vast. Wordt schijnbaar dan toch iets te warm; of zou het aan mijn overgeklokte geheugen liggen???...

Ps. Sisoft Sandra geeft een MEM rating aan als volgt:
ALU./memory bandwith 469 Mb/s
FPU./memory bandwith 530 MB/s

Is dit snel?!!! Of kan het nog beter?
Pagina: 1