path toevoegen [RH 7.3]

Pagina: 1
Acties:

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heel simpel probleem maar kom er niet uit. Heb met Google gezocht maar oplossingen die daar stonden helpen niet.

Bedoeling is dat /sbin , /usr/bin en /usr/sbin ook in mijn path van de root komen te staan.

Dit is de regel in de huidige .bash_profile maar ik zie zelf niet echt wat daar verkeerd gaat:

code:
1
PATH=$PATH:$HOME/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin

Alleen /bin is nu een werkend path.

• Wilke
  • Laatst online: 16:34
Wat zegt 'echo $PATH' dan? Hoe log je in, rechtstreeks als root of met 'su' of 'su -' ?

Sowieso, wat voor distributie gebruik je/hoe krijg je het in de eerste plaats voor elkaar dat alleen /bin in je path staat? Kan dit haast niet geloven nl.

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Wilke schreef op 23 september 2002 @ 00:35:
Wat zegt 'echo $PATH' dan? Hoe log je in, rechtstreeks als root of met 'su' of 'su -' ?

Sowieso, wat voor distributie gebruik je. Hoe krijg je het in de eerste plaats voor elkaar dat alleen /bin in je path staat? Kan dit haast niet geloven nl.
Topictitel? |:(

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• Wilke
Hmjah distro staat in topictitel idd.

Nou maak je me een hoop dingen wijs, maar niet dat als je in Redhat als root inlogt slechts /bin in je PATH staat. Wel dan?

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer ~/.xsession eens ipv ~/.bash_profile.

Welcome to the desert of the real.

• Wilke
PATH-instellingen horen in .bashrc of .bash_profile, of als ze voor iedereen bedoeld zijn meestal in /etc/profile (zal wel verschillen per distro), in .xsession werkt het alleen als je X start met startx, niet eens als je het start met xdm.

Dus in .xsession zetten lijkt me niet zo'n goed idee (evenmin om als root in X te gaan werken trouwens). Maar goed, eens zien wat de topicstarter verder zegt :)
Pagina: 1