[win2K] install niet mogelijk, fouten op de schijf

Pagina: 1
Acties:

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Ik heb wat onderdelen tussen 2 computers zitten wisselen. Maar moederboard + proc. + hdd zijn bij elkaar gebleven.

Maar nu wanneer ik windows 2000 wil installeren, dan gaat ie op een gegeven moment de hdd controleren en zegt ie meteen dat ie een fouten heeft gevonden en dat de installatie niet door kan gaan.

Onder dos heb ik geen problemen. Partities opnieuw aangemaakt, scandisk gedraait, geformateerd, met Partition magic paritities gemaakt en alles laten testen. Maar nergens vind hij een fout ofzo..

Iemand toevallig ooit hetzelfde probleem gehad??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Formatteer met de setup CD ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ralpy
ohja, dat had ik erbij moeten zeggen. Kheb ook met de setup geprobeerd te formatteren en partities aan te maken. Dat gaat goed, formateren ook, maar daarna zegt hij dat er toch een fout is gevonden.

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je de HD niet goed staan in de bios,heb ik ook ooit gehad.
FF opnieuw installeren,en fdisk doen.
En misschien kent de bios de grootte van de schijf niet?
suc6.

• Ralpy
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 23:05:
Waarschijnlijk heb je de HD niet goed staan in de bios,heb ik ook ooit gehad.
FF opnieuw installeren,en fdisk doen.
En misschien kent de bios de grootte van de schijf niet?
suc6.
het heeft gewerkt, zelfde mobo met die hdd. Hij zei alleen wel een keer dat ie de bios defaults had geladen toen ik heb de eerste keer aanzette. Maar kheb ook al S.M.A.R.T. aan en uit gehad en bios op auto of zelf gezegd welke hdd het was. En op LBA gezet of auto. vanalles..

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 10:24
In de Bios antivirus bladiebla op disabled gezet ? Anders kan windows niks naar de bootsector schrijven.

• Ralpy
Keesk schreef op 22 september 2002 @ 23:15:
In de Bios antivirus bladiebla op disabled gezet ? Anders kan windows niks naar de bootsector schrijven.
nee, daar ligt het ook niet aan. Kheb nog in de bios gekeken, maar staat er niet eens bij.

Ik heb trouwens een celeron 333 @ 415 op een asus P2L

Verwijderd

voordat je installeert eerst je pc terug klokken naar originele snelheid

Verwijderd

Is het toevallig een 2K NL versie? Ik heb het wel eens dat ik die niet goed kan installeren en dat hij dan de installatie afbreekt...
De oplossing bij mij was om vanuit een 9X installatie vanuit windows een installatie te starten...en dan de optie aanvinken om alles eerst naar de HD te kopieren...

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
De P2L heeft een 440LX chipset, die de vervelende eigenschap heeft om schijven die harder lopen dan UDMA-2 niet goed te herkennen. Je ziet dus als het goed is UDMA-5 of -4 bij het booten, wat de mode van de hd is terwijl deze automatisch UDMA-2 zou moeten worden. Terugzetten in 33-mode m.b.v. met een tooltje van de hd-fabrikant is de enige optie om dit te voorkomen. Tenzij je natuurlijk een aparte controller gebruikt, maar dat kon ik niet uit je verhaal halen.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Ralpy
ik heb hem nu terug geclock en fdisk /mbr gedraaid en nieuwe partities gemaakt met PQ magic. Nu gaat ie wel installeren, denk dat het idd aan het overklokken lag.

dank allen! _/-\o_

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Ben benieuwd..

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Ralpy
hij draait nu goed(niet overgeklockt)! Moet alleen nog ff op zoek naar zo'n programma van die hdd gaan en dan weer overclocken
Pagina: 1