WiFi netwerk erg langzaam.

Pagina: 1
Acties:

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:31
Ik zit met een raar probleem: Ik heb een WiFi netwerk opgezet Ad-Hok met 2 WiFi kaarten een USB adapter op mijn desktop en een PCMCIA op mijn laptop. Als ik bestanden van de ene naar de andere PC wil overzenden gaat dit met Maximaal 80KB/s ik krijg hem niet hoger. Heb geprobeer de instellingen op verschillende snelheden auto/11Mbits/5,5Mbits enz. verschillende afstande van elkaar maar het maakt niets uit!!!
Waar kan dit aan liggen of wat doe ik fout???
Vreemd genoeg valt de snelheid van mijn WIRED LAN ook tegen met 2 100Mbit kaarten op een switch daarmee kom ik niet boven de 1800KB/s maar dat is niet van groot belang ik wil mijn WiFi prestatie verbeteren. Hoe???

System Info:

Desktop:

P3 1400Mhz Tualatin
512MB PC133
USB WiFi adapter

Laptop:

Celeron 733Mhz
128MB PC100
Sitecom WiFi PCMCIA adapter

Netwerk Info:

Ptotocol TCP/IP
Ad-Hoc
Channel 10
Rate: 11/5,5/2/1/auto (ik heb ze allemaal geprobeerd)
Authentication: Open system
Encryption level: None
Preamble tipe: Long (ik weet niet wat dit betekent of wat het doet)

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Het is vaker gezien dat standaards niet zo standaard blijken, probeer eens een andere wifi adapter zou ik zeggen.

• the_doc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08-2022
probeer eens andere kanalen.
als de snelheid dan anders is heb je waarschijnlijke problemen met storing.
B.V. TV zendertjes kunnen best wel eens flink storen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Probeer eens kanaal 6 :)

• Anubis801
wat is er met canaal 6 dan?

Maar in ieder geval mijn probleem is opgelost nadat ik mijn win2k machine restartte na 4 dagen achter elkaar draaien. Ik had waarschijnlijk iets in de netwerk instellingen veranderd maar niet opnieuw opgestart (dacht zoiets van ik doe het later wel). Nu haal ik tussen 300KB/s en 400KB/s wat normaal blijkt te zijn als ik de FAQ mag geloven.

=/\= System Status =/\=

• Anubis801
O ja en wat betreft mijn wired LAN dat ligt aan mijn laptop HD die is nogal traag niet eerder aan gedacht |:( Nou ja doe mijn maar 8)7

=/\= System Status =/\=

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:22

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Anubis801 schreef op 25 september 2002 @ 00:28:
O ja en wat betreft mijn wired LAN dat ligt aan mijn laptop HD die is nogal traag niet eerder aan gedacht |:( Nou ja doe mijn maar 8)7
Hmmm, 1800K/s is wel heel traag.. met m'n P2 366 notebook haalde ik met eraf lezen 4~8Mb/s met 100mbit UTP en al krassend zo'n 2~4MB/s. Dat was een 10Gb schijfje. (Wat voor disk zit er in je notebook? Als ie <10Gb is zou het wellicht toch daardoor komen.. defragmenteer em ff, helpt ook onwijs bij notebooks).

En je Wifi probleem was al opgelost :D

Als je nog ietsie geduld hebt kun je genieten van m'n 54Mbit wifi bevindingen :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Anubis801
Er zit een 11GB HD in. Ik zal hem eens defragmenteren, is nog nooit gedaan al sinds de installatie van win98 +- 2 maanden geleden.
En wat betreft die 54Mbit wifi bevindingen, ga je iets in de FAQ posten tweaken enzo???
Ben benieuwd...

=/\= System Status =/\=

Pagina: 1