[linux] EAC maar dan voor linux

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Ik heb hier een paar originele cds die natuurlijk zoals het hoort beveiligd zijn, onder windows kan ik ze door Exact Audio Copy halen... maar onder Linux is Grip niet om te genieten... zijn er alternatieven?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
cdparanoia.. het ultieme rip programma, ik heb nog nooit een fout gehoord op een cdparanoia rip, zelfs niet met bijn bagger cdrom-drives ;)

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
terrapin schreef op 22 september 2002 @ 22:25:
cdparanoia.. het ultieme rip programma, ik heb nog nooit een fout gehoord op een cdparanoia rip, zelfs niet met bijn bagger cdrom-drives ;)
dat gebruikt grip dus ook... echter de cd van Avril Lavigne... gaf ie bij mij net toch enigszins "anders" weer dan op het hoesje vermeld stond...

• terrapin
  • Niet online
In welke zin anders?

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
track van -.10, 0:10, 0:10, 0:10, etc. en op het einde een track van 49 minuten en een track van 30 minuten... waarvan er volgens mij 1 data track van is. achter op het cdtje zit ook zo'n leuk kringetje...

• terrapin
  • Niet online
Ik snap helemaal niks van je uitleg.. wat doet cdparanoia niet goed?
bekijk anders eens de TOC van de cd met bijv. 'cdrdao read-toc toc'

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Terugbrengen die hap... je hebt een valide reden; hij is op je linux-bak niet af te spelen! Als je dat niet doet, leren ze t nooit af, de mannen van de platenlabels. Het moet niet zo zijn dat er software moet komen om dit te kunnen lezen; het mag gewoon niet verkocht worden.

Verder is het voorzover ik weet ook zo dat cdparanoia een stuk eenvoudiger in elkaar steekt dan EAC; het werkt wel met re-reads, maar de hardware-functies met C2-correcties en Accurate Stream enzo zit er niet in geintegreerd dacht ik (?).

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

Grip heeft ook cdparanoia, dus dat is geen oplossing.

cdparanoia heeft wel enige opties waardoor je beveiligde CDs kunt afspelen. Ik heb het zelf geprobeerd met een beveiligde CD van ehh...ik geloof K's Choice. (Dit omdat hij dus weigerde te spelen in mijn computer, dus geen illegale kopieeracties)

Om dat mogelijk te maken moest ik tegen cdparanoia vertellen via een optie dat de TOC een sector eerder begon dan normaal.

edit:
Ik lees nu dat je een extra ringetje had? Da's die Cactus-beveiliging. Daar kun je als 't goed is gewoon omheen door een streep met een stift over het begin van die buitenste ring te zetten (wel op eigen risico he?).

Ik zou hem ook terugbrengen naar de winkel. Het is een defecte CD want hij speelt niet goed af...

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
toch is het wel jammer dat er dus geen eac voor linux bestaat, het blijk dus hierbij ook een gemis te zijn... ik ga um zeker weten terugbrengen... maar ik had gehoopt dat jullie nog een ideetje hadden

Pagina: 1