Toon posts:

IBM schijf doet heel raar.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 IBM IC35L040AVER07-0 en soms hangen ze op eens vast dan is het tik tik tik om de 2 sec een tik. :(
As ik hem uit en weer aan zet is het nog steeds zo.
Als ik ff de powerconnector er af haal en even aan zet en dan weer uit en dan de power connector er weer aan doet die het weer. :S

weet iemand waar dat aan kan liggen

p.s. ik gebruik een ata 100 kabel voor die 2 hd's, 300 watt voeding, Abit KG7-RAID.

Verwijderd

Ik/We hebben geen zin om dat type nummer op te gaan zoeken. Geef ff door welk model het is (bv 60GXP of 120GXP of whatever). Of te wel: Jip en Janneke type nummers graag.

Haal de schijven er eens een voor een uit. Dan weet je welke zo tikt (als ze het al niet beiden doen).
Het klinkt zowieso naar een mechanisch defect.

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Heb hier ook raid/1 gedraaid met 2x 120gxp van 80gb. Na 2 weken de eerste dood en 1 week later de 2e ook. Systeem draair 24/7. Nu toch maar 2x WD 80gb met 8mb cache. Draait als een tierelier. Maakt minder herrie en geeft ook minder warmte in mn kast. Temp zakte 3 gr. Advies: terugbrengen

Specs

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:04

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

ik heb dat tik geluid op mijn 120GXP ook, maar dan 1x per dag, altijd om dezelfde tijd.

Volgens mij is dat een thermische kalibratie, want het systeem waar deze harddisk inzit is al een maand niet meer uitgeweest.

Sommige SCSI schijven doen dat namelijk ook zo heel af en toe.

Maar, als ie dat geluid konstant maakt...

Gauw terugbrengen die schijf.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Heb ik momenteel ook bij men 40GB Maxtor....

Laat nou net die winkel waar ik em kocht failliet zijn :( :(

/Edit
is trouwens net iets ouder dan 1 jaar...

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.