Nut van PrintServer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is het nut van een printserver ?

Ik ben nl. van plan om een router aan te schaffen, en nou zit ik te twijfelen tussen de Draytek Vigor 2200 of 2300, de 2300 heeft een interne printserver.
Ik heb zo'n leuke HP-All-In-One PSC 750 Printer die met een usb kabeltje verbonden zit op mun pc. Zou deze daarop aangesloten kunnen worden dan ?
En deze printer moet dan ook naast die router staan neem ik aan ?!
Ik kan toch ook gewoon mun printer delen over het netwerk, en zoja wat is het verschil/voordeel tussen die 2 manieren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 22:03
dat als ie aan je router zit je nooit meer die pc aan hoeft te hebben waar je printer aan vast zit als je wilt printen dat is het grootste voordeel van een printserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45200

je hoeft dan niet contstant jou pc aan te laten staan. je kan dan ook printen als de host pc uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Maar weet iemand dan hoe die printserver in elkaar zit die bij die router zit ?!
Zit daar dan een USB aansluiting op waaraan ik mijn printer kan hangen ?
En moet ik die printer dan naast die router zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45200

of die er naast moet is makkelijk. hangt er vanaf hoelang je kabel is he.
of er usb op zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28
Printserver kun je (meestal via parralel) een printer op aansluiten en beschikbaar maken voor je hele netwerk.

voordeel: je pc hoeft niet altijd aan te staan, je kan meteen printen

nadeel: geen printerbuffer, wil nog wel eens gezeik geven bij grote opdrachten (A4 foto ofzo)
Ook kan niet elke printer op een printserver functioneren.

In jouw geval heb je er helemaal nix aan, je officejet kan naast printen ook scannen en faxen, en die functionaliteit ben je dan kwijt... dan kun je alleen maar printen vanaf de pc, de rest werkt dan niet (ja, faxen op ding zelf wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Thanx... dan gewoon de 2200 router van draytek aanschaffen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb trouwens nog nooit een printserver gezien die USB ondersteund. De meeste zijn serieel en/of parallel.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

jbbrans

De printer sluit je aan via een paralelle poort op de router en kan dan vanaf elke computer benaderd worden.

Het voordeel is dat de computer waaraan de printer normaal zat, niet hoeft aan te staan om te kunnen printen. Het nadeel is dat het alleen via de paralelle poort werkt en niet alle printers kunnen ermee omgaan. (Mijn router vraagt bij installatie van de lpt software of ik gebruik maak van een epson printer)

Ik vind het wel een handige feature en maak er dan ook gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Als je een router met printserver hebt zul je daar inderdaad nooit een USB poort op hebben. Verder is de connectie tussen printer en router 'unidirectioneel' wat inhoudt dat er alleen data van de router naar de printer kan (en nooit andersom).

Je kan dus nooit iets ontvangen vanaf de printer, waardoor faxen krijgen en scannen niet meer kan. Verder zul je nooit meldingen krijgen als "papier op" of "inkt op" omdat die meldingen je router dus niet doorkomen :)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1