Toon posts:

[MySQL/PHP] ENUM 5 waarden bij edit selected

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In mijn mySQL db heb ik een enum veld met 5 mogelijke waarden.

------
In phpmyadmin krijg ik als ik een nieuw record aanmaak een mooi plldown menuutje. Dat lukt mij ook nog wel. Maar bij het editen krijg ik weer dat pulldown menuutje, maar met de database waarde selected.
------

In de scripts kan ik hier nergens iets van terugvinden (veel te ingewikkeld). Ik wil dit ook graag gebruiken, maar heb geen idee hoe dat moet. Kan iemand daar mee helpen?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Zoek je exact die hele functionaliteit of wil je bijv. alleen maar een lijstje met de mogelijke enumeratie-elementen (die 5 waarden) of wil je alleen het truucje met het-selecteren-van-de-goeie-waarden.

De source van phpMyAdmin is niet echt een lekker uitgangspunt, maar eigenlijk zijn alle gevallen wel iets wat je zelf zou moeten kunnen oplossen.

Pas wel op dat je van dit topic geen script-request maakt

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
Het lijstje met de 5 waarden krijg ik er wel uit. Maar elk record heeft 1 van die 5 waarden en die waarde wil ik selected hebben in mijn pulldown menuutje.
Dus:
<SELECT NAME="naam">
<option>waarde1
<option>waarde2
<option>waarde3
<option>waarde4 SELECTED
<option>waarde5
</select>

In dit geval was dus bij het invoeren van het record gekozen voor waarde 4 en die wil ik dan in het pull down boxje selected maken. Maar hoe ik dat voor elkaar moet krijgen weet ik niet. En of het anders kan dan met een if elseif weet ik niet.
Dus, kan dit, zo ja hoe kunnen jullie mij op weg helpen. Weet iemand een goede site waar dit wordt uitgelegd? Ik kon nergens vinden wat ik zocht.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27
Ja dit kan. Je kan het oplossen door te werken met de if-constructie.