[Kazaa] Internet verbinding zo goed als lam

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik heb hier een merkwaardig probleem met KazaaLite 1.71

Als het een tijdje aanstaat valt mijn complete downstream van zo'n 200KB/s (normaal) naar soms minder dan 2KB/s. Zowel downloads in Kazaa als andere intenet apps (IE, Mozilla, WS_FTP etc) schiet de latency omhoog en de download snelheid omlaag. Het komt voor dat ik in Kazaa geen enkele actieve download heb, of hooguit 2 of 3 die elk onder de 1KB/s komen, maar dat een webpagina inladen via IE soms een minuut kan duren.

Deze problemen zijn bij het disconnecten van KazaaLite direct voorbij.

Ook het herinstalleren van de OS (WinXP) of KL (v. 1.70 en 1.71 geprobeerd) brengt hier geen verandering in.

Search op GoT levert niets soortgelijks op en met Google kan ik evenmin iets vinden. Herkent iemand dit en/of iemand een idee hoe het op te lossen :?

Oslik blyat! Oslik!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
en jouw verbinding is? Deze vraag had ik nog niet gehad in mijn lieve inbox van Outlook.. :)

probeer functioneren als supernode eens uit te zetten

Kijk eens ook niet of de optie optimale Bandbreedte gebruiken als computer niet gebruikt wordt aanstaat...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Je kan nu ook kl 1.72 proberen. Die is al een tijdje uit.
Ik heb een soortgelijk probleem bij mijn verbinding. Als ik een maximale upload heb, dan schiet mijn dl omlaag naar 2 kb/s of minder. Probeer dus een keer kazaa te gebruiken met een gelimiteerde upload...

System Specs

Verwijderd

Gezien je 200Kb/s zal het wel kabel zijn, bij kabel is het mogelijk dat volledig gebruik van de upstream je gehele verbinding laat instorten.

Stel bij Kazaa een upstrem-limiet in van 10kbyte/s, op die manier hou je genoeg upstream over.

• Slein
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Om dingen down te loaden moet je ook nog upload overhebben. Het volgende pakketje komt namelijk pas als je een bevestiging hebt gestuurd. Als mijn Kazaa meer dan de helft van mijn upload (8 KB/s) gebruikt wordt mijn download (64 KB/s) merkbaar trager. Als de upload helemaal vol zit komt er werkelijk niks meer door.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

kabel ?? upload snelheid verminderen .. hoe meer jij upload hoe minder bandbreedte je overhoud om je AKNOWLIDGEMENT-pakketjes terug te kunnen sturen die je nodig hebt om te kunnen downloaden .. . de upload/download verhoudingen is bij de kabel nogal "brak" geregeld. . vandaar . .

ik zet mijn uploadsnelheid op 3 - 5 kb. (ik heb 16kb upload max.)

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Geen oplossing maar wel een by-pass: search met KaZaA en start je downloads. Start iMesh vanuit dezelfde dir. Je downloads gaan dan gewoon verder (zelfde systeem namelijk) en als het goed is loopt alles dan gewoon zoals het moet.
Ikzelf heb op deze manier nooit problemen gehad in XP.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 21:57:
kabel ?? upload snelheid verminderen .. hoe meer jij upload hoe minder bandbreedte je overhoud om je AKNOWLIDGEMENT-pakketjes terug te kunnen sturen die je nodig hebt om te kunnen downloaden .. . de upload/download verhoudingen is bij de kabel nogal "brak" geregeld. . vandaar . .

ik zet mijn uploadsnelheid op 3 - 5 kb. (ik heb 16kb upload max.)
Hoe zet je die upload op 3 -5 kb :?

Ik kom aan de 20Kb max upload, maar met KL 1.7.1 kan ik geen lagere beperking dan 24kb instellen :X

Dit klinkt namelijk behoorlijk aannemelijk als oorzaak...

Oslik blyat! Oslik!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

dion_b schreef op 23 september 2002 @ 00:34:
[...]

Hoe zet je die upload op 3 -5 kb :?

Ik kom aan de 20Kb max upload, maar met KL 1.7.1 kan ik geen lagere beperking dan 24kb instellen :X

Dit klinkt namelijk behoorlijk aannemelijk als oorzaak...
Precies, 24 Kbit ja, dat is (24/8) 3 KByte

mijn T.net systeemspecspagina

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
RRX schreef op 23 september 2002 @ 00:41:
[...]

Precies, 24 Kbit ja, dat is (24/8) 3 KByte
Ik kan wel tot 8 tellen hoor :z

Ik kom dus tot rond de 20Kbit/s upload, en kan het niet lager dan 24Kbit/s beperken. Skizmo zegt het tot 3-5Kbit te kunnen beperken en dat zou ik ook willen :)

Oslik blyat! Oslik!

• lrietveld
Volgens mij heeft Skizmo het over 3-5 Kbyte per seconde hoor.
En correct me if i'm wrong, maar skizmo heeft het niet over het beperken van de upload bij kazaa, maar over het beperken van de upload bij sharingprogramma's in het algemeen.
(bijvoorbeeld bij edonkey kan je wel je upload instellen per kb/s)

System Specs

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
lj2000 schreef op 23 september 2002 @ 02:02:
Volgens mij heeft Skizmo het over 3-5 Kbyte per seconde hoor.
Als je het over KByte hebt, schrijf je het meestal met een hoofdletter:z
En correct me if i'm wrong, maar skizmo heeft het niet over het beperken van de upload bij napster, maar over het beperken van de upload bij sharingprogramma's in het algemeen.
(bijvoorbeeld bij edonkey kan je wel je upload instellen per kb/s)
Nah, hoe beperk je het dan in het algemeen? (is er een limiet per programma in te stellen in de OS?)

Oslik blyat! Oslik!

• lrietveld
Dit is iets waar al een heleboel topics over zijn. Moet je gewoon even de search gebruiken...

System Specs

Pagina: 1