Toon posts:

[VB] Computernamen in een LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een programmaatje maken dat alle computers in een LAN in een lijstje zet. Het lukt me wel om van een bepaalde werkgroep of domein alle computers te krijgen. Maar nu wil ik van alle werkgroepen in 't LAN de computers. Hoe kan ik dus een lijst van de werkgroepen opvragen? Ik heb met T.F.S. wat gevonden over NetEnum...maar daar kwam ik niet echt veel verder mee. Op VBapi en AllApi kwamen die niet eens voor. Weet iemand hoe 't moet? TIA

Verwijderd

volgens mij is dit de API-call die je nodig hebt. . .
http://msdn.microsoft.com...net/wnet/wnetopenenum.asp

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

http://www.mvps.org/vbnet/

Gegarandeerd dat je daar iets vindt.

Verwijderd

Topicstarter
Op VBnet had ik die andere gevonden en gezocht naar een uitgebreidere...niet gevonden dus... Op de MSDN had ik nog niet gekeken :Z Daar is vast wel wat te vinden, tnx Skizmo!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

even zoeken naar winns protocol, mischien levert dat wat op, winns verzorgt namenlijk de windows name service (dns achtig) en die kun je als je het ip nummer weet vast wel querien.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Naja... Dit is 't geworden. Handig om je schoolnetwerk te spammen >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 18:52:
Naja... Dit is 't geworden. Handig om je schoolnetwerk te spammen >:)
Daarvoor hebben we de sys-admin @ school al die Net Send bij Novell niet uit heeft gezet :+

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 00:25

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 19:21:
[...]
Daarvoor hebben we de sys-admin @ school al die Net Send bij Novell niet uit heeft gezet :+
offtopic:
Volgens mij kende hij die functie niet eens })

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
uhm... shell("net send...") <-- die functie.. kijk eerst ff in de source voordat je iemand afzeikt..
Pagina: 1