Ik wil dat mensen via email kunnen reageren op mijn website, kan iemand een tip geven hoe ik deze emails dan ook op mijn website zichtbaar maakt.
Kun je je probleem mischien iets uitgebreider omschrijven? Nu blijft het maar een beetje gokken wat je eignelijk bedoeld.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hoe je het aan wilt pakken is een beetje afhankelijk van de rechten die je hebt op de mail ontvangende server. Mocht je je e-mail ontvangen op een server waarop je van alles en nog wat kunt zijn er vast sendmail settings te maken die bij het ontvangen van een mail een script aan roepen.
Makkelijker lijkt het me op een cronjob (op vaste tijdstippen uitgevoerd commando) te maken die een script opent wat het volgende doet:
• Open een POP3 verbinding
• Lees een voor een de mails
• Check van die mails of je ze nog niet hebt laten toevoegen aan je site.
• Plaats ze in een database.
Verder heb je dan een script nodig die de mails uit die database weergeeft.
Hierbij ga ik er dus vanuit dat je een website maakt in een server-side-scripting taal, maar anders zit je in het verkeerde forum
Makkelijker lijkt het me op een cronjob (op vaste tijdstippen uitgevoerd commando) te maken die een script opent wat het volgende doet:
Hierbij ga ik er dus vanuit dat je een website maakt in een server-side-scripting taal, maar anders zit je in het verkeerde forum
|_____vakje______|
Klopt, zoiets heb ik idd nodig, rechten kan ik wel regelen, maar hoe maak ik zoeits? wat heb ik daar voor nodig?CyberSnooP schreef op 22 september 2002 @ 21:09:
Hoe je het aan wilt pakken is een beetje afhankelijk van de rechten die je hebt op de mail ontvangende server. Mocht je je e-mail ontvangen op een server waarop je van alles en nog wat kunt zijn er vast sendmail settings te maken die bij het ontvangen van een mail een script aan roepen.
Tijd, een text-editor, geduld, kennis van de engelse taal voor documentatie omtrend scripting, meer tijd, een server met db-software en scripttaal (PHP, Perl o.i.d. volstaan voor deze taak)... en voordat ik het vergeet te melden: tijd!Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 21:12:
Klopt, zoiets heb ik idd nodig, rechten kan ik wel regelen, maar hoe maak ik zoeits? wat heb ik daar voor nodig?
(Je hebt je probleem nog steeds niet echt duidelijk gemaakt.. wat wil je precies horen. Het zou helpen als je ons meer de indruk geeft dat je echt fanatiek zelf aan een oplossing werkt)
[ Voor 0% gewijzigd door CyberSnooP op 22-09-2002 21:16 . Reden: ff de semi-mod uithangen ]
|_____vakje______|
Ok, anders: een programma dat email ophaald van een pop3 server en in een mssql database propt.CyberSnooP schreef op 22 september 2002 @ 21:15:
[...]
Tijd, een text-editor, geduld, kennis van de engelse taal voor documentatie omtrend scripting, meer tijd, een server met db-software en scripttaal (PHP, Perl o.i.d. volstaan voor deze taak)... en voordat ik het vergeet te melden: tijd!
(Je hebt je probleem nog steeds niet echt duidelijk gemaakt.. wat wil je precies horen. Het zou helpen als je ons meer de indruk geeft dat je echt fanatiek zelf aan een oplossing werkt)
waarom een programma?Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 21:23:
Ok, anders: een programma dat email ophaald van een pop3 server en in een mssql database propt.
de communicatie met de pop3server is gewoon 'plain-text'
dit kan dus gewoon door met bijv. php een socket te openen
edit: volgens mij staat alles wat je nodig hebt in rfc1939
[ Voor 0% gewijzigd door nxt op 22-09-2002 21:37 . Reden: url toegevoegd ]
Ja? Wil je dat zelf schrijven of zoek je een bestaande oplossing daarvoor?Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 21:23:
Ok, anders: een programma dat email ophaald van een pop3 server en in een mssql database propt.
(opmerking van mijn vorige post blijft geldig
|_____vakje______|
is het niet makkelijker om je bezoekers via een formulier op je site te laten reageren ipv via email?
als het erom gaat dat bezoekers berichten op je site kunnen plaatsen is email een beetje een omweg denk je zelf niet?
als het erom gaat dat bezoekers berichten op je site kunnen plaatsen is email een beetje een omweg denk je zelf niet?
Verwijderd
waarom niet beide manieren
het lijkt zo op het eerste gezicht een beetje onnodig om mensen als ze op je website zijn eerst hun mailprogramma op te laten starten om te reageren (ja er zijn ook mensen die dat niet altijd aan hebben staan
)
wat is er mooier dan dat je een website bezoekt, je vult daar wat in, en het is meteen zichtbaar? via mail duurt het toch altijd even voordat het erop komt.
maar goed, stel dat je er een goeie reden voor hebt is het wel mogelijk zoals de manier(en) zoals hierboven beschreven.
je hebt een scriptingtaal nodig die op de achtergrond je mailbox uitleest (of via unix direct aangeroepen wordt via procmail) en die mail afhandeld en in de db propt
kijk eens op: cgi.resourceindex.com of php.resourceindex.com of hotscripts.com
daar zijn vast wel scriptjes die een pop3box uit kunnen lezen.
Als je dan beetje handig bent edit je dat een beetje en hopsakee
vraag het ons niet voor je te schrijven
succes!
het lijkt zo op het eerste gezicht een beetje onnodig om mensen als ze op je website zijn eerst hun mailprogramma op te laten starten om te reageren (ja er zijn ook mensen die dat niet altijd aan hebben staan
wat is er mooier dan dat je een website bezoekt, je vult daar wat in, en het is meteen zichtbaar? via mail duurt het toch altijd even voordat het erop komt.
maar goed, stel dat je er een goeie reden voor hebt is het wel mogelijk zoals de manier(en) zoals hierboven beschreven.
je hebt een scriptingtaal nodig die op de achtergrond je mailbox uitleest (of via unix direct aangeroepen wordt via procmail) en die mail afhandeld en in de db propt
kijk eens op: cgi.resourceindex.com of php.resourceindex.com of hotscripts.com
daar zijn vast wel scriptjes die een pop3box uit kunnen lezen.
Als je dan beetje handig bent edit je dat een beetje en hopsakee
vraag het ons niet voor je te schrijven
succes!
Pagina: 1