Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] Bracket voor 5V extern bij Conrad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit net door de Conrad 2001 catalogus te bladeren kom ik het volgende bracket tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/F4/F4385A3C61F8D60EE10000000A010251.JPG

Een zeer handige manier om externe apparaten zoals externe LCD schermen te voeden vanuit je PC voeding. Zoals je ziet tap je de stroom gewoon af via een molex. Uiteraard is dit ook zelf te maken, ware het niet dat de bracket instelbaar is door middel van jumpers op 3/4.5/5/6/7.5/9/12 volt, ook is de polariteit instelbaar.

Ga naar Conrad en zoek op typenummer 967890-24
Ook is er een versie met 2 uitgangen 96 78 91-24, maar die staat niet in de online catalogus. In de catalogus van 2001 staat hij op bladzijde 27 rechtsonderin.

Zelf was ik hier al lange tijd naar opzoek, maar ik kon nix vinden, dus toen heb ik maar een stekkervoeding voor mijn lcd gekocht 8)7. Dus ik zou zeggen: doe er je voordeel mee. B)

Prijs is trouwens €11,50

Verwijderd

mja zou best eens handig kunnen zijn :) maarja k'heb geen lcd :(

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

dit zou nog is handig zijn zijn voor een inkoop actie.. want het is in het algemeen erg handig dit dingetje.. want je kan hiermee gewoon van alles mee aansluiten.. van switch tot lcd oid..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inkoopactie is niet nodig lijkt me voor een artikel van Conrad.. Tenzij die dingen 5 Euro kosten bij afname van minstens honderd stuks..

Expanding the inexpandable

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dis wel handig voor me zipdrive ... plug ik gewoon direct in de achterkant van me comp zonder dat ik helemaal het in zo'n blok moet doen en hij gaat vanzelf uit als me pc uitgaat... ook handig natuurlijk!

Verwijderd

of je maakt het ff zelf paar weerstandjes kabeltjes en een printje en je hebt ook weer een weekendje plezier

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Heb ik idd nog niet aan gedacht heel errug handig, thnx voor de tip.....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

met als nadeel dat je bij (korte) kortsluiting/storing van apparaat dat aan die externe aansluiting hangt gelijk je pc uitgooit en een kans hebt je voeding te verknallen in plaats van eventjes de overspanningsbeveiliging van een trafo te activeren. Nee, lijkt mij niet safe, zo'n manier om aan stroom te komen voor andere apparaten...

Verwijderd

maak je er een zekeringetje tussen???
het valt allemaal niet mee he dat casemodden ;) 8)7

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jongens, dat maak je toch zelf...

Verwijderd

sebastius schreef op 23 september 2002 @ 00:15:
sluit ik me bij aan ik ga ff klooien morgen

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Expander schreef op 22 september 2002 @ 22:01:
Inkoopactie is niet nodig lijkt me voor een artikel van Conrad.. Tenzij die dingen 5 Euro kosten bij afname van minstens honderd stuks..
ooit ged8 aan de verzendkosten die conrad rekend.. het wordt na mijn weten altijd als je het laat opsturen zow rond de 25 gulden ivm onder rembours versturen.. ik weet het niet sekers.. dus nagel me er niet aan vast..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

jwbagger schreef op 22 september 2002 @ 23:50:
met als nadeel dat je bij (korte) kortsluiting/storing van apparaat dat aan die externe aansluiting hangt gelijk je pc uitgooit en een kans hebt je voeding te verknallen in plaats van eventjes de overspanningsbeveiliging van een trafo te activeren. Nee, lijkt mij niet safe, zo'n manier om aan stroom te komen voor andere apparaten...

Nee, dat klopt niet.

Wat namelijk in de catalogus te zien valt (als je goed kijkt) is dat het IC aan dit dingetje een LM317 is. Met de jumper stel je weerstandswaardes in om op die manier de regelbare vaste uitgangsspanning te krijgen.

En het mooie van de LM317: Kortsluitvast en overstroom beveiligd! Perfect dus.

Ik heb hem gewoon zelf gemaakt, een vaste 3,3V uitgang voor m'n PDA en een vaste 3,0V voor m'n minidisc-speler (laden). Piece of cake en goedkoper dan €11 :)

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op 23 september 2002 @ 00:15:
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:27:
Uiteraard is dit ook zelf te maken, ware het niet dat de bracket instelbaar is door middel van jumpers op 3/4.5/5/6/7.5/9/12 volt, ook is de polariteit instelbaar.
Alleen de echte Die-Hards krijgen dat voor elkaar :P ;)

Alleen zie ik nou net als je er maar 1 bestelt krijg je het volgende:

Subtotaal 11.50 EUR
Porto 2.40 EUR
Handlingskosten 1,90 EUR
Verzekering (0,55 Euro) 0.55 EUR
Toeslag voor te lage bestelwaarde 8.00 EUR
Totaal 24,35 EUR

Alleen bij 2 stuks of meer valt de "Toeslag voor te lage bestelwaarde" van €8,00 weg.....

Dan kom je uiteindelijk erop uit dat 2 stuks bestellen €3,50 duurder is dan slechts 1 bracket.....
Pagina: 1