Toon posts:

MSN + Standaard XP firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is hetvolgende, we gaan ervan uit dat de firewall die standaard in XP MOET aanstaan (ik wens dus geen andere oplossingen). Als deze aanstaat is het niet mogelijk files te verzenden via MSN Messenger.
Op welke manier en hoe pas ik die firewall aan dat hij dit wel kan. Het kan niet moeilijk zijn maar ik vind het niet. Ik herhaal, de firewall mag NIET uit :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. kun je uberhaupt die firewall van XP wel configgen :?

Als dat niet, kan zit er niets anders op dan _OF_ geen files te zenden , _OF_ een andere firewall te draaien.

Ik vrees dat je geen config mogelijkheden hebt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

jawel, kan wel, ik zoek ff

sorry kan niet, ik was in de war met ICS (internet connection sharing), dus connectie sharing... Sorry!

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Topicstarter
mja ik denk het ook, ik zit wel in de juiste richting te zoeken denk ik, maar het precieze antwoord vind ik niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.denorbit.be/screenshot.jpg

(btw, het is niet voor mij, ik zit veilig achter m'n linuxroutertje en moet van dat XP gedoe nietveel weten :Y) )

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan?
Uit de FAQ
Filetransfer:
Om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minumaal poort 6891 beshikbaar zijn, daarmee kan 1 bestand tegelijk verzonden/ontvangen worden. Wil je meerdere (maximaal 10) bestanden tegelijk kunnen verzenden/ontvangen moet portrange 6891 t/m 6900 beschikbaar zijn.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• ThaFreak81
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@ D-weaver

je zit inderdaad in de goede richting....maar je moet dus dan wel het ip hebben waar messenger zich op inlogt (weet niet als er meerdere zijn) en de poortnummer moet je weten....deze invullen en klaar is kees!!succes
groeten

PS waarom moet firewall van XP zijn?.....er zijn genoeg heeel wat betere firewalls te krijgen

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
met XP firewall heb ik het weleens gewoon zien werken, en ook vaak gewoon neit zien werken.. probeer eens een configureerbare firewall als Kerio...

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Verwijderd

t ip waar messenger zich op inlogd is niet al te moeilijk. een scanner laten meelopen en gaan msn-en. dan zie je die snel genoeg

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bestanden versturen gaat sowieso nooit achter NAT met MSN.... Wat er ook in de FAQ staat over poorten mappen... Wach gewooon even tot MSN 5 uit is, daar zit support voor NAT in en kun je gewoon files verzenden
Pagina: 1