Ik heb op mijn site 2 iFrames gebruikt. Nu heb ik daar ook een gastenboek bij gemaakt, en nu staat in het linkse frame het submit-menuutje, en in het rechtse frame de entries. Nu is het probleem dat als ik iets in het linkse frame submit, dat de lijst met entries dan natuulijk niet meteen gerefresht wordt. Kan ik mbv iFrame's de inhoudt van een ander iFrame veranderen?? Zowel de inhoud van het linkse frame als van het rechtse frame bestaat uit php-code, dus misschien dat daar iets mee te doen is??
Verwijderd
een iframe heeft ook gewoon een target naam, dus die kun je net als andere frames aanroepen en dus refreshen.
ja dat doe ik al.
Ik heb in mijn site de iFrame's als volgt aangemaakt:
<iframe src ="bla.html" name="naam"></iframe> en;
<iframe src ="bla2.html" name="naam2"></iframe>
en dan kan ik de inhoud van zo'n iFrame vanuit de hoofdpagina veranderen mbv bijv;
onclick="document.getElementById('naam').src='bla3.html'
Maar kan ik nu ook vanuit bla2.html, wat op dat moment dus de inhoud is van iFrame "naam2" de inhoud van iFrame "naam" veranderen?? Beetje vage uitleg misschien....
Ik heb in mijn site de iFrame's als volgt aangemaakt:
<iframe src ="bla.html" name="naam"></iframe> en;
<iframe src ="bla2.html" name="naam2"></iframe>
en dan kan ik de inhoud van zo'n iFrame vanuit de hoofdpagina veranderen mbv bijv;
onclick="document.getElementById('naam').src='bla3.html'
Maar kan ik nu ook vanuit bla2.html, wat op dat moment dus de inhoud is van iFrame "naam2" de inhoud van iFrame "naam" veranderen?? Beetje vage uitleg misschien....
Verwijderd
volgens mij kun je dan gewoon in bla2.html target="naam" gebruiken.
En het is simpel te testen.
En het is simpel te testen.
Ja dat target werkt idd.
Maar...
met de volgende regel submit ik de inhoud van het formpje:
<input type=submit type=button value=bla>
Ik wil het nu dus hebben dat op een manier een extra functie wordt toegevoegd aan de inputbutton, met de functie href="comment2.php" target="right". Maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb al geprobeerd om in de <body> tag van de inhoud van het iFrame de functie onload="document.getElementById('right').src='comment2.php'" te zetten, maar dan krijg ik de foutmelding "'document.getElementById(...)' is leeg of is geen object". Mij lijkt dan dat hij het target (id) niet kent, ik kan ook niet zomaar een anchor om de input-button zetten ofzo?
Mn site staat trouwens hier; http://131.155.240.208/lighttown/lighttown2.html dan kun je een duidelijker beeld krijgen hoe ie precies is opgebouwd.
Maar...
met de volgende regel submit ik de inhoud van het formpje:
<input type=submit type=button value=bla>
Ik wil het nu dus hebben dat op een manier een extra functie wordt toegevoegd aan de inputbutton, met de functie href="comment2.php" target="right". Maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb al geprobeerd om in de <body> tag van de inhoud van het iFrame de functie onload="document.getElementById('right').src='comment2.php'" te zetten, maar dan krijg ik de foutmelding "'document.getElementById(...)' is leeg of is geen object". Mij lijkt dan dat hij het target (id) niet kent, ik kan ook niet zomaar een anchor om de input-button zetten ofzo?
Mn site staat trouwens hier; http://131.155.240.208/lighttown/lighttown2.html dan kun je een duidelijker beeld krijgen hoe ie precies is opgebouwd.
uh thx, maar , waar zet ik die regel dan in??
Hallo zeg, dat is toch logisch.
Precies waar jij het wil hebben zet je het neer.
Als ie dat moet doen als je op een knopje drukt, moet je het bij de onclick zetten van dat knopje, etc etc
Precies waar jij het wil hebben zet je het neer.
Als ie dat moet doen als je op een knopje drukt, moet je het bij de onclick zetten van dat knopje, etc etc
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
hmmm dat is wel een "duh"-reactie van mij, ik heb het in de <body> tag gezet met een onload ervoor, en dat werkt perfect! Thx guys
Pagina: 1