[Installatie] Meerdere installaties capturen en samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:20

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik zoek een Installatie programma waar je zelf installaties mee kan maken.

Nu wil ik graag een programma hebben dat andere installaties can capturen en die kan samenvoegen als componenten in de hoofdinstallatie.

Voorbeeld:

Ik capture de volgende 2 setup programma's:

Apache
Mysql

Vervolgens wil ik dat in mijn installatie men bij de componenten kan kiezen of ze Apache of Mysql willen installeren of eventueel beide.

Nu weet ik dat Wise for Windows Installer een Application watch functie heeft om bestaande installaties te monitoren.

Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar om meerdere daarvan samen te voegen in 1 installatie.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan realiseren?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet toch gewoon kunnen?

Ik heb in het verleden aardig wat installaties "opgenomen" met SMSInstaller 2.0 (die helaas geen *.MSI ondersteunt), en daar kon je zoveel programma's als je wilt recorden. Pas als je op een button in het programma drukte stopte de capture.

Ik zou eens in de helpfile snuffelen met iets als "Install multiple programs' of zoiets.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:20

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 22:57:
Moet toch gewoon kunnen?

Ik heb in het verleden aardig wat installaties "opgenomen" met SMSInstaller 2.0 (die helaas geen *.MSI ondersteunt), en daar kon je zoveel programma's als je wilt recorden. Pas als je op een button in het programma drukte stopte de capture.

Ik zou eens in de helpfile snuffelen met iets als "Install multiple programs' of zoiets.

Suc6!
Is SMSInstaller gratis??

Je zegt dat hij geen .MSI onderteund. Als setup zijnde of kan hij dat niet capturen?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeathKnight schreef op 22 september 2002 @ 23:46:
[...]

Is SMSInstaller gratis??

Je zegt dat hij geen .MSI onderteund. Als setup zijnde of kan hij dat niet capturen?
Het eindresultaat dat je met SMS Installer maakt is een EXE, geen MSI. Wat je opneemt maakt geen flaus aus. Oeps, ik lees net op de site van Microsoft dat er een utility is waarmee je van SMS 2.0 packages MSI's kunt maken. De ISU. Kijk Hier maar eens.

Een beetje zelf rondrijken bij Microsoft had je vragen al beantwoord, schat ik zo.

Die download is trouwens gratis bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeathKnight schreef op 22 september 2002 @ 18:45:
Nu weet ik dat Wise for Windows Installer een Application watch functie heeft om bestaande installaties te monitoren.

Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar om meerdere daarvan samen te voegen in 1 installatie.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan realiseren?
Uhmz.. als je het knopje "execute" gebruikt en bij de volgende programma's weer en weer moet het toch gewoon kunnen? Zodra je helemaal klaar bent, druk je op "volgende" en dan zou het klaar moeten zijn (of denk ik te simpel?)

Anyhow, ik heb een probleem om de user-settings "vast te houden". Admin's krijgen géén post installatie vragen en users wel. (wilt u updates ed.?).
Iemand een idee om dat voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

WinINSTALL in combinatie met een login script is misschien een duwtje in de juiste richting, ondanks dat het misschien niet helemaal is wat je zoekt?

Not trying to pretend the enemy that I am.

Pagina: 1