Blokjes bij post screen Radeon 8500A-I-W

Pagina: 1
Acties:

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Ik had mijn videokaart eruit gehaald, om de heatsink te vervangen voor een Zalman, en nu er weer ingezet, en nu krijg ik allemaal blokjes in beeld tijdens het post screen. Vervolgens heb ik normaal beeld tijdens het initialiseren van de raid controller, maar gaat het weer mis bij het win2k startup screen.

In Windows zelf is het beeld normaal, behalve een paar streepjes bij de muis. Die bewegen ook met de aanwijzer mee als ik die move.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen :? Want ik vrees dat ik em toch ergens gemold heb, terwijl ik zo voorzichtig met alles was :'(

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
asl je blokjes hebt, dan is je geheugen kapot of veel te heet!!!
ik zou maar ff alles na lopen (op je kaart dan)

komen er trouwens ook wel eens blokjes bij gamen? en in windows zelf??
zo ja: gaan ze dan weg als je er met je muis overgaat ofzo??

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Misschien geheugen kapot (dat moet dan met statische electriciteit zijn gegaan) want ik heb het niet getweaked... Der zaten geen heatsinks op en nu nog steeds niet.

Ik zal 3d mark wel ff op me kaart loslaten en kijken of ie dan beter wordt of slechter...

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Zou het niet kunnen komen doordat de Zalman niet goed contact maakt met de core?

Verwijderd

heb ik ook, ook toen ik er andere heatsink op heb gezet :( alleen tijdens het booten heb ik het, in windows nergens last van......denk da ik me geheugen maar eens ga voorzien van koelribben

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Windows zie ik nu helemaal niet meer... Allemaal vage lijnen en dingen en zow in grijs en van die gekleurde pixels ertussen... Alleen in safe mode nog en dan ook niet echt geweldig (zeg maar gerust brak).

Iemand ervaring met het loshalen van een Zalman vga heatsink die met de originele prut vastzit? :?

Verwijderd

Heb je wel koelpasta gebruikt?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

Heb je flink je best moeten doen om die oude heatsink van je videokaart af te krijgen?

Misschien dat je toch die chipset beschadigd hebt.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Heb je alleen die heatsink gebrukt? dat is met een 8500 niet voldoende hoor!!!
Je moet ook zo'n fan die je erboven kunt hangen met zo'n vreemd apperaat gebruiken.
Heb ik ook gedaan en toen was het probleem weg.
Denk dat je radeon nu te warm wordt.

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Nee ik had er ook een fan bij gehangen... Die het prima doet overigens.

En ik had geen moeite met de oude heatsink. Die was er vrij snel zonder een krasje af. Ik heb de gpu nog nagelopen voor de zekerheid :?
Pagina: 1