Hallo hallo,
ik ben een beginnend PHP scripter... En kom ergens niet wijs uit... Volgens mij klopt alles hoor... Maar toch... Zie de volgende code:
signup.php
test.php
wat dit dus zou moeten doen (test.php) is checken of "username" al in de database staat.
Nu let op!: Als ik in test.php zet:
dan pakt ie hem prima, en geeft ie "BESTAAT" aan... Maar doe ik dit niet, en laat het via het formulier doen (input field "username") dan wil de SELECT op de een of andere manier geen waarde toekennen aan $username
Deze is LEEG
M.a.w. de INPUT variabele "username" wordt NIET doorgepasst aan test.php
iemand enig idee?
ik ben een beginnend PHP scripter... En kom ergens niet wijs uit... Volgens mij klopt alles hoor... Maar toch... Zie de volgende code:
signup.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN"> <HTML> <BODY> <i>Step 1 of 4</i><br><br> Please choose a username and password.<br><br> <form method="POST" action="test.php"> <table border="0"> <tr> <td width="17%"><font SIZE="2" FACE="Verdana">Username:</td> <td width="83%"><input type="text" name="username" size="20"></td> </tr> <tr> <td width="17%"><font SIZE="2" FACE="Verdana">Password:</td> <td width="83%"><input type="password" name="pass" size="20"></td> </tr> <tr> <td width="17%"><font SIZE="2" FACE="Verdana">Verify Password:</td> <td width="83%"><input type="password" name="vpass" size="20"></td> </tr> </table> <input type="submit" value="Next >>"> <input type="reset" value="Reset"><br><br> </BODY> </HTML> |
test.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?php print ("$username - testing var"); // Include all settings, and connect to database include("../data/settings.inc"); // Check if username already exists $query = "SELECT username FROM info WHERE username = '$username'"; $result = mysql_query($query); $exist = mysql_num_rows($result); if ($exist == TRUE) { print ("BESTAAT"); } else { print ("NEE"); } ?> |
wat dit dus zou moeten doen (test.php) is checken of "username" al in de database staat.
Nu let op!: Als ik in test.php zet:
code:
1
| $username = "WAARDE"; |
dan pakt ie hem prima, en geeft ie "BESTAAT" aan... Maar doe ik dit niet, en laat het via het formulier doen (input field "username") dan wil de SELECT op de een of andere manier geen waarde toekennen aan $username
Deze is LEEG
M.a.w. de INPUT variabele "username" wordt NIET doorgepasst aan test.php
iemand enig idee?