Verwijderd

Topicstarter
ik wou graag deze camera van iemand over kopen nu is mijn vraag heeft iemand zo 1 en wat is je ervaring er mee? en wara moet ik rekening mee houden?

* ik heb steve's review site al ff bezocht.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb hem, hij is wel leuk ofzo :)
maar 1 nadeel wat ik zelf irritant vind: het menu is langzaam. je drukt wat, en je hebt ong 1 sec. delay ofzo, is serieus erg irriant

Verwijderd

Topicstarter
pokeran schreef op 22 september 2002 @ 16:40:
ik heb hem, hij is wel leuk ofzo :)
maar 1 nadeel wat ik zelf irritant vind: het menu is langzaam. je drukt wat, en je hebt ong 1 sec. delay ofzo, is serieus erg irriant
weetje zeker dat dat niet aan jouw camera ligt want dat klinkt idd. niet echt wat je zegt user frendly

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

euh niet 100% zeker, maar vrijwel zeker dat ze dat allemaal hebben.
mn zus heeft een minolta f100, en dat menu is zo heerlijk om mee te werken, je zit in het menu en alles gaat direct.
bij de v2 van mij, verschilt het, ene keer gaat het wel direct, andere keer is het echt delay. (lijk net windows)
en dat was al vanaf het begin zo dus

Verwijderd

Topicstarter
pokeran schreef op 22 september 2002 @ 16:47:
euh niet 100% zeker, maar vrijwel zeker dat ze dat allemaal hebben.
mn zus heeft een minolta f100, en dat menu is zo heerlijk om mee te werken, je zit in het menu en alles gaat direct.
bij de v2 van mij, verschilt het, ene keer gaat het wel direct, andere keer is het echt delay. (lijk net windows)
en dat was al vanaf het begin zo dus
ok, maar verder? kwaliteit?

Verwijderd

heb je de frontpage wel gelezen? :

nieuws: Drie nieuwe camera's van Canon aangekondigd

je kan dus beter wachten op de V3

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ervaring met de Digital Ixus, de Digital Ixus V en de Digital Ixus 330. Ze verschillen qua kwaliteit weinig. Het zijn allemaal prima toestellen voor mooie foto's, als je maar niet met een "professioneel oog" gaat kijken. De zoom (bij een Ixus V2) is maar 2x keer. Een Ixus 330 (of de ouwe 300) heeft 3x.
Macro-foto's zijn ze niet zo goed in.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:51:
heb je de frontpage wel gelezen? :

nieuws: Drie nieuwe camera's van Canon aangekondigd

je kan dus beter wachten op de V3
ja maar hij zei dat hij hem over ging kopen van iemand, en volgens mij betekend dat, dat hij er minder voor ga betalen dan een nieuwe, en het lijk me niet dat je de v3 al over kan kopen van iemand

Verwijderd

Topicstarter
pokeran schreef op 22 september 2002 @ 16:55:
[...]

ja maar hij zei dat hij hem over ging kopen van iemand, en volgens mij betekend dat, dat hij er minder voor ga betalen dan een nieuwe, en het lijk me niet dat je de v3 al over kan kopen van iemand
juist :9 :)

de v3 zal ook wel een beetje prijzig zijn....

ik heb nu de Canon A30 als ik nu die ixus ermee vergelijk? welke is dan beter? ja de ixus heeft 2mp, maar qua quilty en marco. (denk trouwens niet dat iemand mij dit kan vertellen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 17:02:
[...]

juist :9 :)

de v3 zal ook wel een beetje prijzig zijn....

ik heb nu de Canon A30 als ik nu die ixus ermee vergelijk? welke is dan beter? ja de ixus heeft 2mp, maar qua quilty en marco. (denk trouwens niet dat iemand mij dit kan vertellen)
sorry lezen is moeilijk 8)7

maar heb je al vergeleken op dpreview.com?

A30:
http://www.dpreview.com/r...non_a30&method=sidebyside

en V2:
http://www.dpreview.com/r...on_s200&method=sidebyside

Verwijderd

Waarom wil je persee die overkopen als je nu zelf nog die A30 hebt? Kwaliteit?
En die V2 heeft maar 2 x optische zoom i.t.s 3 x optische zoom van de A30, vind ik niet echt super om hiermee jouw oude te vervangen.. Naar mijn idee kun je dan beter wat meer uitgeven aan cam (dus niet overkopen) en een andere kopen, als je persee jouw A30 wil vervangen..

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-03 21:00
Ik heb afgelopen week de ixus2 besteld krijg m maandag of dinsdag binnen. Het menu van de Ixus (oude) is een beetje traag maar niet irri. In veel reviews heb ik gelezen dat de snelheid en volgorde van het menu in de ixus2 is verbeterd dus het kan niet zo erg zijn als jij beschrijft.

Over paar dagen laat ik het je weten.

Verwijderd

Topicstarter
thx :P dan heb ik hem inmiddels binnen maar iemand wou hem ruilen voor een fuij finepix 3.3 mp dat doe ik toch maar even denk ik :P, aan gezien de nieuw prijs van die hoger ligt verkoop ik de fuij weer een koop een S10 van canon weer :D

Verwijderd

ik heb de Ixus V2 nu een paar weken.
Ben er zeer over te spreken.
Je moet niet vergeten dat een belangrijk pluspunt tov andere digicams het kleine formaat is. Echt zeer handzaam. Aan de andere kant vind ik de 2x zoom aan de matige kant. Je kunt veel instellen: ISO waarden, diafragma en sluitertijd.
PS -> de V2 heeft ook die sensor dat hij doorheeft of je de kamera landscape of portrait houdt. Mijns inziens zijn de voordelen van de V3 niet echt spectaculair, of je wilt nog grotere foto's willen maken (groter dan 1600x1200)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 12:41:
ik heb de Ixus V2 nu een paar weken.
Ben er zeer over te spreken.
Je moet niet vergeten dat een belangrijk pluspunt tov andere digicams het kleine formaat is. Echt zeer handzaam. Aan de andere kant vind ik de 2x zoom aan de matige kant. Je kunt veel instellen: ISO waarden, diafragma en sluitertijd.
PS -> de V2 heeft ook die sensor dat hij doorheeft of je de kamera landscape of portrait houdt. Mijns inziens zijn de voordelen van de V3 niet echt spectaculair, of je wilt nog grotere foto's willen maken (groter dan 1600x1200)
Bij de ixus V2 kon je de diafragma en sluitertijd toch niet zelf instellen??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

ken schreef op 24 september 2002 @ 18:17:
[...]

Bij de ixus V2 kon je de diafragma en sluitertijd toch niet zelf instellen??
Yep, jawel hoor.
Exposure compensation en exposure time heet het.
Diafragma kun je altijd instellen, zit onder de WB (whitebalance knop), moet je paar keer drukken. Om de sluitertijd in te stellen moet je eerst in het menu 'long shutter' aanzetten, dan kun je op dezelfde plek waar je diafragma kunt regelen ook meteen de sluitertijd aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem binne :D, echt wel een kwel dinkie :P

ff vraagje, ik wil graag een soort stevig hoestje zodat je hem in je binnen zak kan doen bijv.
waar te koop? iemand?

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik ga hem dit weekend halen bij Topvision in luxemburg , is hij echt ubercheap :D

Verwijderd

Topicstarter
Desolation Angel schreef op 26 september 2002 @ 18:00:
Ik ga hem dit weekend halen bij Topvision in luxemburg , is hij echt ubercheap :D
hoeveel is ubercheap :/

• Desolation Angel
www.topvision.lu

354€ vind ik best wel een acceptabele prijs :)

Verwijderd

Topicstarter
Desolation Angel schreef op 26 september 2002 @ 18:25:
www.topvision.lu

354€ vind ik best wel een acceptabele prijs :)
ja dat is mega cheap :D

btw: dat witte lampje voor op is mega fel me oog verbrand gewoon :+

• Desolation Angel
Godver , ik lees net dat ie niet in stock is :(
Toch maar eens bellen morgen of hij in een filiaal in Duitsland ofzo niet verkrijgbaar is , want ik moet een zal een Ixus V2 of een Powershot A40 hebben ...

Verwijderd

Ik heb net een V2 gekocht..

Met een 128Mb CF kaartje, een extra accu en een tasje, voor 615 Euro. Wat vinden jullie van die prijs?

Bovendien 2 jaar garantie, ipv 1. En hij heeft op de garantiekaart geen datum ingevult, mocht ik zelf doen..

• Desolation Angel
Vin dat persoonlijk redelijk duur , maar das mho ...

Ik heb BTW nog een PS A40 kunnen vastkrijgen van een levering , dus morgen heb ik die lekkere cam :)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 18:34:
[...]

ja dat is mega cheap :D

btw: dat witte lampje voor op is mega fel me oog verbrand gewoon :+
ja bizar irritant... Ik ken het van gewone analoge canon camera's. Is dus Red Eye Reduction. Nou heb ik nog een camera die heeft net zo goeie red eye reduction en die laat gewoon een rood lampje branden van vlak voor tot vlak na het nemen van de foto. Nou rent iedereen weg van dat witte licht :o

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter
Vaagheit schreef op 27 september 2002 @ 20:33:
[...]

ja bizar irritant... Ik ken het van gewone analoge canon camera's. Is dus Red Eye Reduction. Nou heb ik nog een camera die heeft net zo goeie red eye reduction en die laat gewoon een rood lampje branden van vlak voor tot vlak na het nemen van de foto. Nou rent iedereen weg van dat witte licht :o
:D, ik vind dat lampje ongeloofelijke verbetering!!!!

gister avond kon ik namelijk in het duister foto's nemen die ook nog eens scherp werden, hoe kan dat? omdat dta wite lampje de afstand van het brand punt vast legt en focused of dat witte flekje! werkt perfect een groote verberingen t.o.z. van de PS A30
Pagina: 1