[JS] target meegeven aan menuitem

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik heb een menu op dynamicdrive gezocht. Nu wil ik dat de menuitems openen in een frame.
Ik denk dat ik een fout maak bij de syntax voor onclick.
de juiste syntax is toch onclick="window.open('bestand.html","frame")

ik heb het probleem in de volgende pagina:
http://users.pandora.be/blackshadow69/main.html

Hoe kan ik deze onclick goed vervangen zodanig dat het menuitem opent in een ander frame?

code:
1
if (ie4||ns6) {document.write('<TR><TD BORDERCOLOR="white" ONCLICK="location=\''+menul[i]+'\'" onmouseover="className=\'menuh\'" onMouseout="className=\'menu\'"><CENTER><FONT>'+menui[i]+'</FONT></TD></TR>')}

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
wat is er fout aan deze regel? (deze heb ik proberen aan te passen volgens dit: onclick="window.open("bestand.html","frame")"

code:
1
if (ie4||ns6) {document.write('<TR><TD BORDERCOLOR="white" ONCLICK="window.open("location=\''+menul[i]+'\'","iframe)" onmouseover="className=\'menuh\'" onMouseout="className=\'menu\'"><CENTER><FONT>'+menui[i]+'</FONT></TD></TR>')}

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

BlackShadow, opzich is het verstandiger om zoiets als dit zelf te maken en anders je eens gewoon goed te verdiepen in JavaScript. Dit script is vrij onoverzichtelijk en dat resulteerd erin dat jij het blijkbaar niet goed doorhebt....

Jij wilt nu graag dat je met window.open een pagina in een ander frame opent, maar dan begrijp je de werking van window.open nog niet....

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Zoek eens op window.open(). En let ook eens goed op je quote's. Iets als dit gaat natuurlijk nooit werken:

onclick="window.open("bestand.html","frame")"

Let de volgende keer op die hele lange regels in je post.. want de layout is nu aardig screwed zeg maar :)

En als laatste lijkt het me meer een vraag voor de makers van het menu als je een standaard menu gebruikt..

Al met al genoeg redenen om deze topic niet open te houden.

Dit topic is gesloten.