Toon posts:

w2k-modem niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De pc van mij pa is een ellende, maar goed, dat is niet de topic.......

Er staan twee os op: Win98 en W2K. Bij Win98 gaat alles goed en kan ook de modem gevonden worden, hij maakt conact enz enz. Maar......

Bij W2k lukt dat niet, de modem wordt niet gevonden. Op win98 staat ie op COM2, en W2K zoekt hij op COM1. Hoe krijg je het voor elkaar om W2K te laten zoeken naar COM2? Ik heb gezocht op de search, maar daar staat mijn probleem net niet in.

HHHHHHHHEEEEEELLLLLLPPPPPP

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 16:50
HHHHEEEEELLLLPPPPP

pff, graag normaal vragen aub..

1. Als je in configscherm-modems kijk kun je gewoon modem toevoegen, zet automatisch detectie uit, ram driverdisk erin, selecteer modem, selecteer compoort waar ie op hangt, en klaar....

2. om WAT voor modem gaat het?? Een externe modem? die hoort op COM1 of COM2 (bij een seriele dan)
een PCI modem? die gaat (meestal) op COM3 (virtueel) dmv de drivershit. Drivers wel goed geinstalleerd?
een ISA modem? (antiek,maar goed): Die "hoort" op COM4

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

HHEEEELLLPPP Tssss. Kan dat niet gewoon?

Kun je gewoon bij modems instellen hoor.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel dat het kan, maar ik vraag me af hoe je dit doet.

en sorry van de help

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Als je nu bij de installatie van het modem er voor kiest om zelf het modem op te geven (dus niet Windows naar het ding te laten zoeken).
Dan kun je ook de COM poort opgeven waar hij op aangesloten zit. Dan moet het werken lijkt me. Je kunt de COM poort later ook wijzigen door bij je modem eigenschappen te gaan kijken, in je configuratiescherm.
Suc6! (and appologies accepted).

He who controls the Spice, controls the Universe.