marty schreef op 27 september 2002 @ 12:32:
Nu heb je het niet meer over "openbare dienst", maar kom je ineens met een term als "professioneel" aan. Wie zegt dat mijn website professioneel moet ogen of in elkaar gezet moet zijn? Als ik graag een lekkere amateuristische website wil maken moet ik dat toch zelf weten?
voor mij is een strakke scheiding tussen 'hobby'-werk en professionele toepassingen,
allerlei dingen die 'kunnen' voor de 'thuis'-bouwer, kunnen niet meer zodra je site vanuit een opdracht gebouwd wordt, degenen die daar het onderscheid niet tussen kunnen herkennen zijn 'zolderkamertje'-designers.
Momenteel bestaat er zeker geen 'autonome' webkunst, die een goed conceptueel niveau haalt en verder gaat dan de zolderkamertje designer die een gallerie opzoekt
Ik heb nooit gezegd dat het chromeless moet zijn (of is dat synoniem voor 'zonder titelbalk'?). Ik wil alleen die titelbalk van het vester weghebben. Mijn code voorziet toch al standaard van een close window knop (staat in de header van de popupjes).
de fout is net dat de gebruiker nu iedere keer moet wennen aan een andere positie of vorm van het sluitknopje, juist voor een standard handeling is het bestaan van standaard interface-elementen van toegevoegde waarde
Ik heb niet alleen met mezelf te maken maar vooral met de opdrachtgever. Die wil graag dat die balk weg gaat. Voor een internetsite zou ik het ook nooit doen, maar ik zie niet in waarom ik het hier zou laten.
Hierin zal je opdrachtgever een grote stem hebben, als je wilt kun je hem proberen te overtuigen, maar als productie-kracht lukt dat bijna nooit, dan kun je beter de account-manager of concept-ontwikkelaar dat hem laten afraden, of daarvoor extra uren offreren.
Maar als je het zelf al met hem eens bent, hoef je die extra moeite natuurlijk niet te doen.
over het begin-probleem je kan altijd in je window-open-functie laten checken op navigator.userAgent en appVersion en voor de chromeless-window ondersteunende browsers deze laten aanroepen, en voor niet ondersteunende niet, ik meen dat je ook een soortgelijk effect in java kunt bereiken, echter als dit via het web gaat vraagt dat applet wel om extra veiligheidsrestricties. Eventueel zou het kunnen dat de titelbar in netscape wel te verwijderen is met een signed script, dat kost echter weer geld
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen