[c++] Goede compiler / IDE voor windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023
Ik zoek een goed programma voor windows 2000 om c++ programma's te schrijven. Het hoeft geen heel uitgebreid pakket te zijn, ik wil gewoon simpele shell applicaties kunnen schrijven. Voorwaarde is natuurlijk dat het gratis is.

Ik heb Bloodshed Dev-C++ 4.0 geprobeerd. Die wordt enorm aangepreven op download.com, maar in mijn ervaring is het een afschuwelijk programma. Het doet allemaal vervelende dingen, en de help klopt regelmatig gewoon niet.

Verder heb ik nog de Borland commandline compiler gevonden. Dit is een mooi programma, wat goed werkt. Alleen het is commandline, en dat is toch vervelend. Het gaat op de duur irriteren om telkens met commandlines te werken.

Ik zoek dus eigenlijk naar een goede shellomgeving voor programmeren in c++. Eentje met een eigen compiler, of waarmee ik de borland compiler kan aanroepen.

Heeft iemand ideeën?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

iom mij blijft dit ff in P&W.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

vide ondersteunt de borland command line compiler...

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023
Met vide werkt het inderdaad goed. Bedankt voor de tip.

Ben er nog niet helemaal tevreden over, maar het is zeker een redelijk programma.

Nu nog even ergens een helpfile vandaan halen ;-)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett